części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Długo odpala, błędy w silniku.

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Długo odpala, błędy w silniku.

Post autor: Pawlak111 » 08 lip 2014, 14:56

Witam wszystkich:)
Na wstępie chcialem powiedzidć, że jest to mój pierwszy post jak i pierwsze auto z silnikiem benzynowym i jeszcze V8.

Od miesiąca jestem posiadaczem A8 D3 2003r 3.7 BFL z podtlenkiem LPG.

Teraz konkrety bo mam takie pytania i problemy:
1. Kupno dobrego interfejsu do obsługi auta.
Przegladałem alle.. i forum w tym celu i skanery z alle to zazwyczaj zabawki i wszddzie polecany jest VCDS lub VAS. Na vag.com taki jest i troche kosztuje:/ jeszcze pytanie odnośnie VAS..
http://allegro.pl/najlepsza-glowica-do- ... absContent
Takie urządzenie jest dobre??

2. Kolejna sprawa to błędy w silniku:
17538 Bank2 P1130
18010 P1602 - 002
17544 P1136 - 001
17545 Bank2 P1138 - 001
Tu dodam, że gazownik powiedział: " uboga mieszanka izłe korekty dlugoterminowe (15%), krótkoterminowe (8%) i pewnie duzo pali". Przyczyna najprawdopodobniej sondy lambda.
Ważne: pod plastkiową osłoną silnika gdzie pisze 3,7 są dwie takie gruszki podciśnienia (nie znam fachowej nazwy) i jedna ma złamane plastikowe ramię. Za co jest odpowiedzialna ta gruszka??

3. Po przejechaniu ok 5kkm taka akcja: odpaliłem rano auto i zgasł silnik. Wiec ponowne odpalanie i niespodzianka bo trzeba krecic silnik:/ Zaświeciła się ikonka silnika i od tego czasu raz pali dobrze a raz trzeba krecić zanim odpali bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Co to może być? Właśnie wtedy odczytalem wyźej wymienione błędy i je skasowałem ale to nie pomogło.

Podejrzewam, że nie napisałem kilku ważnych informacji ale jeśli będą pytania to będę dawał odpowiedzi i udzielał informacji.

Pozdrawiam.

MatGol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MatGol » 08 lip 2014, 20:06

Piszesz, że trzeba długo kręcić - jak już odpali silnik pracuje równo?

Jakieś dźwięki, coś charakterystycznego po odpaleniu występuje?

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Pawlak111 » 09 lip 2014, 10:13

Jak odpali jest wszystko dobrze. Normalnie równo pracuje.
Odpalam i jednocześnie dodaję gazu. Odpalanie bez wciśniętego gazu czasami wygląda tak, że odpali obroty spadną na chwilkę do ok 400 i zaraz normalna praca.
Charakterystyczne może być to, że kręci jakby na sucho czyli nie dostaje benzyny.
Może pompa paliwa?? Jak sprawdzić jej wydajność??


Odnośnie gruszek podciśnienia już znalazłem informacje do czego służa:)

ernesto

Post autor: ernesto » 09 lip 2014, 10:20

Pawlak111, a masz tak że jak odpali chodzi nierówno, zgaśnie i za chwilę zakręcisz i odpali ładnie ? Może jakaś nieszczelność w dolocie.

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Pawlak111 » 09 lip 2014, 10:40

Zawsze odpalam z wciśniętym gazem więc jak odpali to już nie gaśnie i równo pracuje. Był wypięty wężyk ale w zeszłym tygodniu go wcisnąłem na swoje miejsce ale bez większej poprawy.
Co ile tu się filtr powietrza zmienia?? Bo moj był raczej dlugo nie wymieniany a ja to przeczyściłem i kompresorem wydmuchałem ale w następnym tygodniu będzie wymiana.
Czasami odpali kilka razy z pierwszego strzała a czasami kręcenie taka loteria. <niewiem>

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 lip 2014, 10:52

Witaj!
Napisz tak pare slow o instalacj gazowej.Sa tu koledzy majacy dobre pojecie(dzieki nim rozwiaralam swoj problem) i pewnie pomoga.

Majka.

ernesto

Post autor: ernesto » 09 lip 2014, 11:02

Zakręć butle z gazem i pośmigaj troszkę na samym petrolu. Zobacz czy będzie jakaś poprawa.

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Pawlak111 » 09 lip 2014, 12:41

Robiłem podobny testczyli jazda na benzolu ale bez zmian (ja nie zakrecałem butli! Widzę, źe ma to znaczenie więc tak zrobię ale dopiero w weekend)

Dane gazu:
Reduktor: BRC Genus MAX
Typ: BRC SEQUENT P&D
Zamontowany 14.06.2014 przy przebiegu 234kkm obecniw 237kkm.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 lip 2014, 20:55

Witaj!
"3.7 BFL z podtlenkiem LPG"-Masz widze dosc ciekawa instalacje.Napisz tak dokladniej o co chodzi. :)

Stefan.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 lip 2014, 21:11

no co brc to naj naj klasa sama w sobie ;)
daj foty jak się wiercili bo pewnie tragicznie

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Pawlak111 » 09 lip 2014, 21:28

Przed montażem troszke poczytalem i BRC oraz Prins przodowal.. wybrałem BRC.
Zły wybór??

Jutro zrobię i wstawię zdjęcia.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 lip 2014, 21:34

Witam!
Przed montażem troszke poczytalem i BRC oraz Prins przodowal.. wybrałem BRC.
Zły wybór??
Oczywiscie ze zly wybor.Inaczej nie bylo by problemow.Nawet najlepsza instalacje mozna skopac.

Stefan.

Pawlak111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Pawlak111 » 09 lip 2014, 21:55

Hmm.. pocieszające:/

ernesto

Post autor: ernesto » 09 lip 2014, 22:49

Dodam swoje kilka groszy
Kolega zwraca się o pomoc na forum. A nie wyczytywania że ma dziadową instalację gazową i mógł sobie wybrać inną.
Więc jeśli ktoś nie ma nic mądrego do napisania to proszę przemilczeć pewne kwestie.
Ktoś potrzebuje pomocy.
Nie życzę nikomu źle ale i są też tu tacy którzy piszą o pewnych problemach i oczekują odpowiedzi a nie wyśmiewania się ze swojego auta. bo chyba nikt by nie chciał być w takiej sytuacji w jakiej postawiliście kolegę.
Życie bywa uszczypliwe.
Dziś piszę to po koleżeńsku.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 10 lip 2014, 10:02

Witam!
ernesto pisze:Nie życzę nikomu źle ale i są też tu tacy którzy piszą o pewnych problemach i oczekują odpowiedzi a nie wyśmiewania się ze swojego auta. bo chyba nikt by nie chciał być w takiej sytuacji w jakiej postawiliście kolegę.
Życie bywa uszczypliwe.
I wlasnie w tej intencji sa moje posty.Poniewaz kolega bardzo niejasno opisuje zagadnienie staram sie doprecyzowac i prosze o wiecej szczegolow aby mozna bylo w jakis rzeczowy sposob pomoc rozwiazac problem.Nawet ta droga mozna bardzo wiele zrobic.
Przykladem tego moze byc chocby auto Majki (watek STAG 300 i dramat) gdzie dzieki pomocy kolegow udalo sie postawic auto na nogi jak i wiele innych na tym forum.

Pozdrawiam.Stefan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl