[D2 ALL ] Gdzie znajduje się parownik klimy ?
[D2 ALL ] Gdzie znajduje się parownik klimy ?
Witam.
Jako, że z nawiewów trochę śmierdzi, chciałbym wyczyścić parownik klimatyzacji.
Gdzie się on znajduje w D2 i jak się do niego dobrać ?
Jako, że z nawiewów trochę śmierdzi, chciałbym wyczyścić parownik klimatyzacji.
Gdzie się on znajduje w D2 i jak się do niego dobrać ?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2011, 20:14 przez Rapik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego a moim zdaniem ty nie szukaj parownika tylko poporstu zmień filtry kabinowe i jedź na pożądne odgrzybianie klimatyzacji
http://www.kaczor.poznan.pl/klimatyzacj ... odowa.html
http://www.kaczor.poznan.pl/klimatyzacj ... odowa.html
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
Może się mylę ale... parownik to nic innego jak chłodnica klimatyzacji która jest zamontowana przed chłodnicą płynu chłodzącego silnik ;-)tomi5 pisze:Witam, odgrzeje kotleta, bo chciałbym sie dostać do parownika i umyć go jakąś chemią,co prawda nie mam jeszcze problemów ze smrodem ale wole dmuchać na zimę i nie dopuścić do tego.
Co do ruchów zapobiegawczych które pragniesz wykonać to:
co roku po sezonie zimowym powinno się podjechać do serwisu klimatyzacji sprawdzić ciśnienie w układzie i ilość czynnika (nabić od nowa) oraz odgrzybić... i wszytsko będzie OK.
Co do odbrzybiania poprzez nawiewy należy być też świadomym że odgrzybiamy układy wentylacji ale to nie wszystko... do elementów niezbędnych należy także wymiana filtra kabinowego oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Co do chłodnicy klimatyzacji to można ją myć myjką wysokociśnieniową ale trzeba uważać żeby tym ciśnieniam jej nie uszkodzić... no i jeżeli już jest taka konieczność (tzn. mycia) to należałoby ją najlepiej odłączyć od chłodnicy głównej i wymyć ją "od tyłu" bo ten największy syf zbiera się właśnie w tej szczelinie pomiędzy chłodnicami ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Chłodnice mam czysta była wymieniana z powodu kolizji przez poprzedniego właściciela, tak że to raczej sobie daruje, ale bardziej interesuje mnie tzw. Filtr osuszacz, podejrzewam że po kolizji układ jakis czas był ,,otwarty" dlatego może lepiej jak go zmienię.FOSS pisze: Co do ruchów zapobiegawczych które pragniesz wykonać to:
co roku po sezonie zimowym powinno się podjechać do serwisu klimatyzacji sprawdzić ciśnienie w układzie i ilość czynnika (nabić od nowa) oraz odgrzybić... i wszytsko będzie OK.
Co do odbrzybiania poprzez nawiewy należy być też świadomym że odgrzybiamy układy wentylacji ale to nie wszystko... do elementów niezbędnych należy także wymiana filtra kabinowego oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Co do chłodnicy klimatyzacji to można ją myć myjką wysokociśnieniową ale trzeba uważać żeby tym ciśnieniam jej nie uszkodzić... no i jeżeli już jest taka konieczność (tzn. mycia) to należałoby ją najlepiej odłączyć od chłodnicy głównej i wymyć ją "od tyłu" bo ten największy syf zbiera się właśnie w tej szczelinie pomiędzy chłodnicami ;-)
a tego to nie zanywają przypadkiem "skraplacz"??...PIPPEN pisze:Parownik to nie chłodnica z klimy mylicie pojęcia...
pokręciły mi się te pojęcia :roll:
parownik to parownik i jest tak jak piszesz a chłodnica klimy to właśnie skraplacz :-? :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
PIPPEN, własnie o to mi chodziło a mógłbyś dać ten schemat z etki, wczoraj próbowałem się tam dostac ale rozebrałem plastiki na podszybiu do wiatraków i dalej juz mi sie nie chciało bawić w demontaż wentylatorów więc wcisnąłem przez nie rurkę i zdezynfekowałem.
A chciałbym preparat bezpośrednio na to użyć i właśnie ten syf niech spłynie przez odpływy.
A chciałbym preparat bezpośrednio na to użyć i właśnie ten syf niech spłynie przez odpływy.
czytam ten temat i stwierdzam ze ktoś kto nie wie za dużo o klimie albo nie lubił fizyki i tak nie będzie wiedział który to parownik a który skraplacz
oba elementy(skraplacz i parownik) to chłodnice z tym ze skraplacz(to ta z przodu auta) oddaje ciepło do atmosfery powstałe w procesie sprężania czynnika przez kompresor(po wyjściu ze skraplacza jak sama nazwa mówi czynnik jest już skroplony w fazie ciekłej, Parownik(znajduje się pod deska rozdzielcza) natomiast w procesie przejścia ze stanu ciekłego w gazowy(parowania) pobiera ciepło z otoczenia,czyli chłodzi powietrze które trafia do nawiewów
oba elementy(skraplacz i parownik) to chłodnice z tym ze skraplacz(to ta z przodu auta) oddaje ciepło do atmosfery powstałe w procesie sprężania czynnika przez kompresor(po wyjściu ze skraplacza jak sama nazwa mówi czynnik jest już skroplony w fazie ciekłej, Parownik(znajduje się pod deska rozdzielcza) natomiast w procesie przejścia ze stanu ciekłego w gazowy(parowania) pobiera ciepło z otoczenia,czyli chłodzi powietrze które trafia do nawiewów
Pod wentylatorami masz dojście do parownika w tamtym roku własnie tamtędy go wyciągałem-a "szpec" od klimy chciał mi ściągnąc całą deske rozdzilczą zeby wyciągnąc parownik...tomi5 pisze:PIPPEN, własnie o to mi chodziło a mógłbyś dać ten schemat z etki, wczoraj próbowałem się tam dostac ale rozebrałem plastiki na podszybiu do wiatraków i dalej juz mi sie nie chciało bawić w demontaż wentylatorów więc wcisnąłem przez nie rurkę i zdezynfekowałem.
A chciałbym preparat bezpośrednio na to użyć i właśnie ten syf niech spłynie przez odpływy.
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
Jest D3 4.2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
ja wymieniałem u siebie parownik bo "zgnił- skorodował jak kto woli" wymontowanie i zamontowanie nowego trwało jakieś 2,5h (i zaznaczę że robiłem to pierwszy raz ) wszystko robimy od strony maski- nic w środku nie trzeba rozbierać- jest trochę gimnastyki przy kilku śrubach ale ogólnie jest ok. tak w skrócie- do zdjęcia wycieraczki, podszybie, osłona went, wentylator, plastiki na którym wentylator "leży" (wszystko na zdjęciach powyżej. W razie czego mam gdzieś zdjęcia z akcji
[ Dodano: 2011-05-30, 21:05 ]
[ Dodano: 2011-05-30, 21:06 ]
http://imageshack.us/f/40/201010201930.jpg/
[ Dodano: 2011-05-30, 21:05 ]
[ Dodano: 2011-05-30, 21:06 ]
http://imageshack.us/f/40/201010201930.jpg/
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.htmlprzemoR888 pisze:ja wymieniałem u siebie parownik bo "zgnił- skorodował jak kto woli"
Instrukcja jak rozbierac.
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
przemoR888,
Prosiłbym o zdjęcia z akcji wymiany parownika bo czeka mnie to samo...
mój e-mail: daro3333tarno@wp.pl
Prosiłbym o zdjęcia z akcji wymiany parownika bo czeka mnie to samo...
mój e-mail: daro3333tarno@wp.pl
Moja historia z Audi:)
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99