[D2 98 2.8PB ] Jaki filtr powietrza??
[D2 98 2.8PB ] Jaki filtr powietrza??
Witam Koledzy
mam takie pytanie. otóż mam zamiar zalozyc uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza problem w tym ze nie wiem czy przy LPG to sie powinno zakladac i nie wiem jak sie bedzie zachowywal silnik moze byc np gorzej niz jest teraz
wiec moje pytanie jest nastepujace.
Czy ktos z kolegow ma A8 na LPG i stozkowy filtr powietrza jesli tak to prosilbym o informacje jak to dziala czy jest jakis problem z tym czy trzeba bylo jechac ustawiac LPG itd
pozdrawiam
mam takie pytanie. otóż mam zamiar zalozyc uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza problem w tym ze nie wiem czy przy LPG to sie powinno zakladac i nie wiem jak sie bedzie zachowywal silnik moze byc np gorzej niz jest teraz
wiec moje pytanie jest nastepujace.
Czy ktos z kolegow ma A8 na LPG i stozkowy filtr powietrza jesli tak to prosilbym o informacje jak to dziala czy jest jakis problem z tym czy trzeba bylo jechac ustawiac LPG itd
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, 11:48 przez repsol, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedyś miałem podobny pomysł i najpierw poczytałem na ten temat. Nie pamiętam dokładnie szczegółów, bo to było ładnych parę lat temu, ale zapamiętałem, że układ dolotowy jest zestrojony z wylotowym i wraz z silnikiem tworzą jedną zgraną całość i nie bardzo można to rozpatrywać oddzielnie. Mowa była o całości jako układzie rezonansowym. Przyznam, że dla mnie była to magia i po tej lekturze swoje działania ograniczyłem do zamontowania wkładki K&N w standardową obudowę. Ten sposób jest bezpieczny, bo nie zmieniasz pojemności układu. Nie narobisz sobie gorzej.
Re: Jaki filtr powietrza??
Po pierwsze to w mojej ocenie LPG nie ma tutaj żadnego znaczenia.repsol pisze:(...)mam zamiar zalozyc uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza problem w tym ze nie wiem czy przy LPG to sie powinno zakladac i nie wiem jak sie bedzie zachowywal silnik moze byc np gorzej niz jest teraz...
Po drugie jakiej dokładnie konstrukcji miałby być ten układ dolotowy??...
Zauważ kolego repsol że w obudowie filtra masz przepływomierz - jak chciałbyś umieścić stożek nie zakłócając jednocześnie jego pracy i nie przerabiając puszki filtra?
Jeżeli natomiast myślaleś o demontażu całej puszki to zdecydowanie odradzam - nasze silniki produkują wystarczająco dużo ciepła a ciepłe powietrze w układzie dolotowym to pogorszenie warunków spalania i w efekcie spadek mocy :-?
Słusznie i naukowo... zakładasz wkładke K&N i wystarczy.apg pisze:Kiedyś miałem podobny pomysł i najpierw poczytałem na ten temat. (...)
Przyznam, że dla mnie była to magia i po tej lekturze swoje działania ograniczyłem do zamontowania wkładki K&N w standardową obudowę. Ten sposób jest bezpieczny, bo nie zmieniasz pojemności układu. Nie narobisz sobie gorzej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
widzialem uklad dolotowy niemieckiej firmy na allegroszu dedykowany do A6 A8 TT Q7 A2 koszt ok 200pln nie pamietam nr aukcji ale mozna poszukac i znalezc
powiedzcie co sadzicie o tym
stozek bylby wyprowadzony pod sama atrape wiec chwytalby zimne powietrze bo inaczej nie ma sensu go montowac a wkladke filtra to mam filtrona wymienialem w kwietniu chyba
ale zobaczylem ta aukcje i pomyslalem ze fajnie byloby zalozyc chcialem poznac wasza opinie zakladac czy nie???
Pozdrawiam
powiedzcie co sadzicie o tym
stozek bylby wyprowadzony pod sama atrape wiec chwytalby zimne powietrze bo inaczej nie ma sensu go montowac a wkladke filtra to mam filtrona wymienialem w kwietniu chyba
ale zobaczylem ta aukcje i pomyslalem ze fajnie byloby zalozyc chcialem poznac wasza opinie zakladac czy nie???
Pozdrawiam
Trudno sądzić coś o czymś czego się nie widzi ;-)
W tej chwili masz łapacz zimnego powietrza wysunięty do samego przodu i to jest dobry pomysł :mrgreen: Dodatkowo wraz ze wzrostem prędkości powietrze wpada do niego z pewnym "doładowaniem", jeżeli można się tak wyrazić, a na pewno łatwo sobie to wyobrazić, co też jest dobrym pomysłem :mrgreen: Zastanów się jak będzie po Twoich przeróbkach?
Ponadto układ dolotu ma pewną pojemność. Z tego co pamiętam tendencja jest taka, że zmniejszenie tej pojemności wpływa na zmniejszenie momentu w dolnym zakresie obrotów, czyli najczęściej wykorzystywanym i być może zwiększenie mocy w górnym zakresie. Choć sprawa tak na prawdę jest o wiele bardziej skomplikowana i trudna do przewidzenia tak "na oko". Czy ma to sens? :-/
Jeśli chcesz znać moją opinie, to zrobiłbym tak jak napisałem wcześniej, bez kombinowania zapakowałbym K&N do tego co jest, bo miałbym pewność, że niczego nie zepsuję.
W tej chwili masz łapacz zimnego powietrza wysunięty do samego przodu i to jest dobry pomysł :mrgreen: Dodatkowo wraz ze wzrostem prędkości powietrze wpada do niego z pewnym "doładowaniem", jeżeli można się tak wyrazić, a na pewno łatwo sobie to wyobrazić, co też jest dobrym pomysłem :mrgreen: Zastanów się jak będzie po Twoich przeróbkach?
Ponadto układ dolotu ma pewną pojemność. Z tego co pamiętam tendencja jest taka, że zmniejszenie tej pojemności wpływa na zmniejszenie momentu w dolnym zakresie obrotów, czyli najczęściej wykorzystywanym i być może zwiększenie mocy w górnym zakresie. Choć sprawa tak na prawdę jest o wiele bardziej skomplikowana i trudna do przewidzenia tak "na oko". Czy ma to sens? :-/
Jeśli chcesz znać moją opinie, to zrobiłbym tak jak napisałem wcześniej, bez kombinowania zapakowałbym K&N do tego co jest, bo miałbym pewność, że niczego nie zepsuję.
Kolego repsol próbowalem znalezc dla Ciebie specjalny zestaw filtra stozkowego k&N taki jaki ja mam w a4 polegający na wymontowaniu oryginalnej puszki filtra i zamontowaniu filtra stozkowego w miejsce puszki tak aby przeplywomierz i wszystkie inne pierdoly ladnie pasowaly i estetycznie sie zgrywaly ze sobą, ale niestety nie widzialem nic do a8 :-(
Druga sprawa to jezeli filtr bedzie zasysal cieple powietrze i zle go oslonisz to zauwazysz spadek mocy, a pozniejszy objaw to uszkodzenie przeplywomierza bo i to tez sie czesto zdarza. W manualu przy zmianie biegów towazyszy temu charakterystyczny zasys powietrza czyli robi pszszsz :mrgreen: cieszy ucho, ale w automacie raczej tak tego nie uslyszsysz. Moim zdaniem a8 to auto do odpoczynku podczas jazdy a nie do tuningu ;-) ale zrobisz jak uwazasz
pozdrawiam
Druga sprawa to jezeli filtr bedzie zasysal cieple powietrze i zle go oslonisz to zauwazysz spadek mocy, a pozniejszy objaw to uszkodzenie przeplywomierza bo i to tez sie czesto zdarza. W manualu przy zmianie biegów towazyszy temu charakterystyczny zasys powietrza czyli robi pszszsz :mrgreen: cieszy ucho, ale w automacie raczej tak tego nie uslyszsysz. Moim zdaniem a8 to auto do odpoczynku podczas jazdy a nie do tuningu ;-) ale zrobisz jak uwazasz
pozdrawiam
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
I to pogrubione to bardzo dobre pytanie...Mucholejkolator pisze:Da się założyć stożek bo widziałem na własne oczy, w S8 "Scottiego" jest takowy i nawet to jeździ tylko nie wiadomo jak...
moim zdaniem ten stożek u Scottiego to lipa... zrobione tak na pokaz...
zamontowany w ten sposób stożek jest w bezpośredniej bliskości silnika więc ciągnie gorące powietrze z komory silnika a nie jak w ori konstrukcji z przed atrapy chłodnicy a przecież nasze V8 potrafi wygenerować naprawdę duuuuuuuużo ciepła :-?
Dodatkowo, niczym nie osłonięty jest narażony na wciąganie wszystkiego co w komorze silnika fruwa a przecież sportowy stożek charakteryzuje się większą przepustowością.
Cała filozofia dolotu powietrza do silnika polega na tym żeby było go dużo, odpowiednio chłodne i oczyszczone ze wszelkich syfów mogących coś pozapychać... jeżeli zasysane do silnika powietrze jest zbyt gorące to auto przestaje jechać ponieważ gorące powierze jest rzadsze od zimnego więc mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboższa...
uboga mieszanka paliwowo-powietrzna = spadek mocy :diabel:
Podjedźcie do jakiejś firmy zajmującej się modyfikacjami silnika to Wam powiedzą co sądzą o takim umiejscowieniu stożka - tym bardziej w naszych A8/S8 gdzie silnik jest wolnossący.
Żałuję że nie zobaczyliśmy jego Audi w akcji (jakiś szybki dynamiczny przejazd) bo można by było zobaczyć jak to jeździ.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odświeżę troszke temacik. Czy ktoś z was używa tych wkładów filtra powietrza f-my K&N? Czy coś one poprawiaja, jakos lepiej wpływają na funkcjonowanie silnika?
Czy to tylko taka ściema te filtry. Gdzies na innych forach wyczytałem, że są one w stanie przepuścić przez te swoje prześwity, jakiś syf - brud, piasek.... Co o tych filtrach sądzicie.
Czy to tylko taka ściema te filtry. Gdzies na innych forach wyczytałem, że są one w stanie przepuścić przez te swoje prześwity, jakiś syf - brud, piasek.... Co o tych filtrach sądzicie.
Panowie, a co sądzicie o oslonie termicznej stożka? Moją A8 kupiłem już z zamontowanym stożkiem i nawet gdybym chciał założyć fabryczna obudowę i zwykły filtr, to nie mogę, bo nie mam tej obudowy... Zastanawiam się czy coś takiego może pomóc?
http://allegro.pl/oslona-termiczna-140x ... 86950.html
http://allegro.pl/oslona-termiczna-140x ... 86950.html