części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 3.7PB/LPG ] Amortyzatory - wymiana

dudus88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2014, 09:50
Lokalizacja: Bytów

[D2 96 3.7PB/LPG ] Amortyzatory - wymiana

Post autor: dudus88 » 21 lip 2014, 08:50

Witam

Przymierzam się do wymiany 4 amortyzatorów. Prosiłbym kolegów o jakieś porady w tym temacie. Włożyłem w auto sporo gotówki i problem w tym, że mam ograniczony budżet w chwili obecnej. Więc może lepiej byłoby kupić jakieś dobre używki, niż nowe byle co, hm ?


Tagi należy wybierać z listy obok napisu temat, nie piszemy ręcznie
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:56 przez dudus88, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lip 2014, 09:19

napisz do kolegi daniell-gda on powinien miec > http://www.a8team.pl/audi-s8-d2-2002-ro ... t13112.htm

ja ostatnio od zaprzyjaźniego sprzedawcy z Alledrogro kupiłem w bdb. stanie kompletne amorki na przód za 200pln :)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 lip 2014, 18:08

Uważam, że lepiej kupić nowe np. TRW, Magneti Marelli.
To się kupuje na kilka lat.
Używane jak się trafi to też ok. Ale trafić nie jest tak łatwo. Chyba, że po znajomości i
w razie czego można zwrócić. Szkoda robocizny.

Sam będziesz zmieniał?

nowe
przód - Magneti Marelli 1445G - cena detal ~380 do załatwienia za 300 zł.
tył - Magneti Marelli 1446G - cena detal. ~300 zł do załatwienia za 250 zł.

Wychodzi na auto: 1100 zł. trochę jest ale dobrze się jeździ.

Gość

Post autor: Gość » 21 lip 2014, 18:49

Chłopaki niedługo bedziecie handlowac uzywanymi paskami albo olejem po 5 tyś przebiegu. AMory to rzecz exploatacyjna odpowiedzialna za bezpieczeństwo i komfort. Nie ocenimy ich jak np tarcz ham czy zjechane czy nie. Owszem czasem ktos trafi se sprawne ale to druciarstwo!
Tylko nowe!

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lip 2014, 20:37

eee jak tak nie uważam ale to tylko moje zdanie <niegadam> a i owszem takie rzeczy jak hamulce , klocki, elementy rozrządu itp to nowe ,ale jak mam jak to marekp750, napisał >
marekp750 pisze:po znajomości i w razie czego można zwrócić.
to sie nawet nie zastanawiam, a mam gostka co tym handluje u np. kupiłem od niego wręcz w idealnym stanie komplet wahaczy na tył z anglika po niskim przebiegu za 300zł. - ASO ... pewnie z 5x tyle a zamienników nie ma. Podobnie było ze sprężynami.

Ale rozumiem wasze poirytowanie bo to różnie można trafić, natomiast nie uważam tego za druciarstwo ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 21 lip 2014, 20:44

Nie dziwacz nie dziwacz amor to specyficzna sprawa. Spring czy wahacz tez się da jakoś oblukać.
Amorki nowe bo stare to nie po bożemu :)

dudus88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2014, 09:50
Lokalizacja: Bytów

Post autor: dudus88 » 22 lip 2014, 08:45

TRW koszt 1000 zł, więc chyba na to padnie

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 sie 2014, 20:46

Apophis pisze:Nie dziwacz nie dziwacz amor to specyficzna sprawa. Spring czy wahacz tez się da jakoś oblukać.
Amorki nowe bo stare to nie po bożemu :)
heh Apophis, nie wyrazilem sie zbyt dobrze <tjaa> ja kupilem kompletne amorki za 200pln. a chodzilo mi o wymiane samej sprezyny, ktora to mi pekla a nie amora :P .

j#a osobiscie kupilbym (to tez pewnie uczynie jak mi sie moje amory posypia) komplet SACHSa gazowego. <niegadam>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 02 sie 2014, 22:01

Moje nowe amory mające kilka tyś przebiegu na przeglądzie wykazało że sa do wymiany-ok 55% każdy. Teraz zastanawiam się czy stare mający ten sam wynik nie były jeszcze ok <niewiem>

marcin1122333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcin1122333 » 02 sie 2014, 22:08

te 55 % to nie najlepszy wynik ale chyba jeszcze można jezdzic z tego co wiem to 0k 45 % to juz martwica,a często jest tak ze nowe maja 70-80% choć przyznaje ze dla większego bezpieczeństwa lepiej wymienić

Gość

Post autor: Gość » 02 sie 2014, 22:27

To co ile mam wymieniać? Razem z olejem? Auto jezdzi elegancko wiec te maszynki pomiarowe to jakis chłam.

marcin1122333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcin1122333 » 02 sie 2014, 23:48

cos slabo te nowe trzymają,albo na pomiarach zle wyszlo ja w poprzednieJ a8 miałem slabe amortyzatory tyl i bralem u jakiegoś forumowicza niestety nie pamiętam u jakiego wiem ze były nowe wloskie i na badaniu wyszlo jeśli dobrze pamiętam 76%

Damian921221

Post autor: Damian921221 » 03 sie 2014, 06:41

Poniżej 20% to zagrożenie dla życia i tak stopniowo idąc do góry od 20-40 % średnie 40-60% dobre, powyżej 60% bardzo dobre.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 sie 2014, 07:47

cos wam powiem z doswiadczenia i sytuacji kilkukrotnie powtórzonych, a mianowicie ja osobiscie w te dane z jakiejkolwiek stacji diagnostyczniej na temat % zużycia amorkow NIE WIERZE :/
a to dlatego ze kilka razy byly u nas (mojego mechanika) osoby z problemem ze auto dziwnie sie zachowuje na nierównej nawierzchni lub zakretach. Po wizycie na stacji diagnostycznej...no suuupper ponad 60%...a jak wyjelismy jeden czy drugi amorek to ten tłok latal jak zyd po pustym sklepie. <jezu>
i zeby tak bylo na jednej stacji, ale prawie kazda ktora odiwedzilismy pokazywala podobnie. <lipa>

przyklad u mnie....mam wymienione prawie wszystko na nowe jesli chodzi o zawieche w aucie, bylem na przegladzie i super machina pokazala mi ze amorki maja ponad 75% (ori SACHS), co mnie troche zdziwilo jak na 14sto letnie auto ktore od 7 lat jedzi po Polsce. Objaw...na autostradzie powyzej 220km/h zazczna plywac autem, niekiedy rowniez na zakretach.

ogolenie to sie zastanawiem jak ta machina potrafi wskazac % zuzcia amorow jesli sa tam jeszcze sprezyny ktore tlumia drgania... <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 sie 2014, 15:26

Pisałem już o tym, przeglądy amortyzatorów w SKP nie są w ogóle miarodajne
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl