części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Dużo łyka i trudno odpala

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 28 sie 2011, 14:43

Witam,

W dalszym ciągu to samo. Wymiana czujników stukowych nie pomogła, wymiana benzyny na V-power racing też nie. Teraz kolejny jest czujnik połozenia wału, tylko się zastanawiam czy jakiekolwiek gubienie sygnału przez ten czujnik nie jest monitorowane przez ECU i wyrzucane jako błąd? Z tego co czytałem to ECU mocno synchronizuje informacje z czujnika wału i czujnika rozrządu.
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 31 sie 2011, 15:48

Spróbuj z modułami mocy - jak miałem walnięte/y nie miałem żadnych błędów (to jest el. wykonawczy a nie elektroniczny), wymieniłem oba i było OK
Obrazek

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 31 sie 2011, 22:37

A gdzie te moduły szukać i czy wymiana jest problematyczna? Czy to są te dwa po jeden na każdą czwórkę cylindrów?
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 01 wrz 2011, 23:43

tak, znajduja sie po prawe stronie kolo wlewu płynu do spryskiwaczy - najlepiej jakbys podmienil od kogos, choc ja kupowalem jakies Niemieckie podrobki (chyba Hugo czy jakos tak) po ok 180zl
Obrazek

kocur17
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2014, 08:14
Lokalizacja: pyrzyce

Post autor: kocur17 » 06 wrz 2014, 08:31

k44761 pisze:Witam.
- po odpaleniu na zimnym przez jakiś czas dawka powietrza jest znacznie większa niż ta, którą komputer wyliczył, że powinna być tzn. kanały "Air mass specified" i "Air mass actual" znacznie się różnią i tym bardziej wykraczają niby za zakres, który podaje VCDS
- sprawa jest normalna, po odpaleniu przez kilka sekund rozgrzewa się element pomiarowy w przepływomierzu i może pokazywać bzdury. Po kliku sekundach przepływka powinna mierzyć ok.
- po odpaleniu na zimnym współczynnik lambda wynosi 0.7-0.8 przez dłuższą chwilę; wiem, że na zimnym silnik musi mieć bogatą mieszankę, ale podobno dokumentacja przewiduje współczynnik 0.85-0.95
- tutaj też ok. Do czasu aż rozgrzają się sondy sterownik sobie przyjmuje wartość korekcyjną lambdy.
- po odpaleniu na zimnym knock sensory pokazują znacznie wyższe napięcie niż powinno być (o około 1V) co świadczy o spalaniu stukowym
- napięcie ka knock-sensorach nie powinno przekroczyć około 1,1V, jeśli przekracza - sprawdź ustawienie rozrządu (może być przestawiony lewy wałek , przez co też czujnik halla, co daje na przykład zbyt wczesny zapłon - teoretyzując oczywiście). Jak masz zimny olej silnik pracuje "ciężej" i stukowce zazwyczaj pokazują wyższe wartości.
- po rozgrzaniu się silnik odpala ok, współczynnik lambda wynosi ponad 0.9 z reguły coś około 0.95, "Air mass specified" i "Air mass actual" nadążają za sobą
- obojętnie czy silnik jest zimny czy ciepły to współczynniki korekcyjne do sond lambda "wariują" tzn. zmieniają się z zakresu ujemnych na dodatnie praktycznie bez przerwy w dużych zakresach
- bloki pomiarowe oraz ewentualne logi, czy wartości wyliczane przez sterownik lub podawane przez producenta jako zalecane są zawsze podawane dla gorącego silnika :)
Co do współczynników korekcyjnych sond, nie powinny one przekraczać 15-20% w całym zakresie obciążeń.

Generalnie u Ciebie to raczej nieszczelny dolot, sprawdź też ciśnienie paliwa na listwie, synchronizację rozrządu i stan układu zapłonowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl