Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 4.2PB ] losowe wypadanie zapłonu

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

[D2 01 4.2PB ] losowe wypadanie zapłonu

Post autor: Pele033 » 14 wrz 2014, 21:35

Witam wszystkich ! ;)
Przy predkosciach powyzej 100 km/h autem zaczyna telepac i miga zółty check, stał sie bardzo mułowaty.
błędy zarejestrowane vagiem:
16684- losowe wypadanie zapłonu
16685-brak zapłonu cylinder 1
16688-brak zapłonu cylinder 4
16687-brak zapłonu cylinder 3
16686-brak zapłonu cylinder 2
17551- obliczenie mocy wartosc za duza
17831- układ wtrysku powietrza dodatkowego 1- wymagany przepływ
17819- układ wtrysku powietrza dodatkowego 2 - wymagany przepływ

samochód posiadam od niedawna, dlatego prosze o nakierowanie od czego zaczac.
Wiem tez, ze u mnie w polifcie nie ma modułu tylko cewki i wychodzi na to,ze do wymiany wszyskie pierwsze 4 ?

4.2, 2001, tylko PB

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 wrz 2014, 23:28

Sprawdź na początek przepływomierz ile podaje g/s pod maxymalnym obciążeniem.

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 16 wrz 2014, 22:09

max obciążenie 158 g/s
wolne obroty 600 - 18-21 g/s

wychodzi na to, że przepływka do wymiany? Co z wypadaniem zapłonu ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 wrz 2014, 23:42

Robiłeś pomiar na drodze na tipie do odcinki? Dla 310KM to powinny być okolice 250g/s

Gdybyś miał nawet moduł to i tak nie były by to te cylindry co powyżej.

Ross tech dla błędu wypadania zapłonu podaje przyczyny:
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 17 wrz 2014, 10:00

Tak na 2 do odciecia, czyli co przepływka?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 wrz 2014, 10:02

Przepływka napewno kwalifikuje się do wymiany , dodatkowo filtr powietrza oczywiscie :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 18 wrz 2014, 08:23

Problemy z zapłonem masz na jednej -pierwszej głowicy. Cos mi tutaj pachnie powazniejsza awaria...
Elektronika samochodowa.

ernesto

Post autor: ernesto » 18 wrz 2014, 08:47

Coś ewidentnie jest nie halo bo całkowicie nie działa jedna strona.
Sprawdź czy dochodzi paliwo, następnie iskrę.
U mnie przy tych dwóch błędach
16685-brak zapłonu cylinder 1
16686-brak zapłonu cylinder 2 okazało się coś takiego:
Obrazek Obrazek

Jeśli okaże się że impuls jest, paliwo jest, iskra jest to rób pomiar baniaków.
Możliwe też że coś się w ECU upaliło. Ale najpierw sprawdź te 3 rzeczy.
Wykasuj błędy, wykręć listwę wtryskową i zobacz czy paliwo idzie.

Przepływke ogarniesz sobie w między czasie, najpierw zacznij od tych braków zapłonu. Staraj się nie jeździć autem.
Wnioskuje że po skasowaniu błędów natychmiast wracają i silnik chodzi nierówno cały czas ?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 18 wrz 2014, 09:06

Ernesto i co, wymieniales motor czy jak to sie skonczylo?
Elektronika samochodowa.

ernesto

Post autor: ernesto » 18 wrz 2014, 09:30

Wymianą motoru, nie znałem wtedy technologi naprawy takich powierzchni a ponoć jest. Ale człowiek uczy się na błędach. Któryś poprzedni właściciel jeździł na wydmuchanej uszczelce, po czym jakiś kowal ustrugał sobie uszczelkę z miedzi by było na jakiś czas i stało się jak się stało http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-bra ... t10571.htm
Miejmy nadzieje że koledze Pele033 to się nie przytrafiło, bo nie należy to do przyjemności.

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 21 wrz 2014, 12:46

koledzy motor chodzi rowno, dopiero po przekroczeniu 100 km/h zaczyna delikatnie telepac, własnie zabieram sie za wymiane przepływki i świec. Dam znac czy pomogło. A i błedy powracały po 2 -3 dniach jazdy.

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 21 wrz 2014, 15:38

I tak wszystko jasne koledzy, przepływke wymieniłem, zabrałem sie za świece i wyjmując cewke jej komora pełna oleju - uszczelka pokrywy walnięta i te 4 malutkie uszczelki ktore sa na kazdą komore cewki. Z tej racji wypadanie zapłonu na wszystkich pierwszych 4 cylindrach, po prostu zalało je olejem

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 22 wrz 2014, 17:09

koledzy ja juz nie wiem za co sie złapać, wymieniona przepływka, świece, uszczelka pokrywy zaworów, olej i filtry, po tym wszystkim wypada jeszcze zapłon na 1 i 4 cylindrze. Do tego wyskakuje bład lambda stona 2 podgrzewanie za wysokie ma to cos wspólnego z zapłonem ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 wrz 2014, 17:39

Sonda do wymiany a cewki zamień miejscem i patrz czy błąd się przeniesie.

Pele033
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:19
Lokalizacja: SY

Post autor: Pele033 » 23 wrz 2014, 21:24

Panowie ciąg dalszy..
zamieniałem cewki miejscami wyskakuje dalej wypadanie 1,2,3,4 cylinder ? Czyzby cewki strzeliło ?
w vagu w bloku 15 sprawdziłem po 15 min jazdy :
brak spalania dla cylindra 1 - licznik 2
brak spalania dla cylindra 2 - licznk 1
brak spalania dla cylindra 3 - licznik 5
brak spalanie dla cylindra 4 - licznik 1

powyżej 3500 obrotów zaczyna mulic, telepac i miga check, do 3500 zasuwa równo, silnik pracuje na wolnych cały czas równo.

mozliwe ze przez sondę takie rzeczy sie dzieją ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl