Przy okazji małego przeglądu silnika okazało się że mam za duży luz na dwóch zaworach ssących. Zaraz potem okazało się że nedostępne są już nigdzie płytki do regulacji zaworów.
Co dalej?
Nie sądzę żeby ktoś z forumowiczów lub ktokolwiek trzymał zapas na półce... Więc...
Co robić?
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących
-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice
[S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 03:32 przez Konradviper, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Jest jedno wyjście 
1. Dzwonisz tu: http://www.springs.com.pl/tasmy_spr.php
Zamawiasz najmniejszą dostępność ilość taśmy sprężynową o grubości 0,5mm. Pewnie nie będą chcieli sprzedać mniej niż 0,5m, ale możesz powalczyć
Optymalny dystans byłby 0,45mm żeby luz zrobić na 0,15, ale nie mają tej grubości raczej. Lepiej zrobić na luz 0,1 niż 0,2 w takim przypadku wg mnie.
2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.
3. Zakładasz to wszystko na silnik z dodatkowymi dociętymi płytkami. Dobrze jest skleić ze sobą smarem płytkę właściwą z "płytką dystansową wewnętrzną" żeby przy zakładaniu na trzonki nie powypadli płytki w czeluścia klawiatury, bo już tak łatwo nie będzie dało się tego wydłubać
4. Cieszysz się bezproblemową jadą eSką z prawidłowo ustawionymi luzami zaworowymi
5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia
6. Na powyższą instrukcję (wykonaną zgodnie z instrukcją
) posiadasz gwarancję Mucholejkolatora 

1. Dzwonisz tu: http://www.springs.com.pl/tasmy_spr.php
Zamawiasz najmniejszą dostępność ilość taśmy sprężynową o grubości 0,5mm. Pewnie nie będą chcieli sprzedać mniej niż 0,5m, ale możesz powalczyć

2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.
3. Zakładasz to wszystko na silnik z dodatkowymi dociętymi płytkami. Dobrze jest skleić ze sobą smarem płytkę właściwą z "płytką dystansową wewnętrzną" żeby przy zakładaniu na trzonki nie powypadli płytki w czeluścia klawiatury, bo już tak łatwo nie będzie dało się tego wydłubać

4. Cieszysz się bezproblemową jadą eSką z prawidłowo ustawionymi luzami zaworowymi

5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia

6. Na powyższą instrukcję (wykonaną zgodnie z instrukcją


-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice
A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?Mucholejkolator pisze:
2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.
ugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia
Obawiam sie ze mój wycinacz wodny może kręcić nosem jak powiem o metodzie prób i błędów

Blaszki z Bielska bede miał dzis po południu

Zamówiłem 0,2 0,4 i 0,5mm może sie przydać

Jutro pójdą do wycinania i jeśli wszystko pójdzie OK to bedzie i szybciej i taniej niż oryginalne plytki nawet gdyby mozna było je kupić.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Zależy o jakiej tolerancji mówimy. Jak uda się dociąć gdzieś do 0,2 - 0,3mm luzu to będzie nadal ok. A to już spokojnie wodą jest do ogarnięcia. Najlepiej jak by się udało do 0,05- 0,1mmKonradviper pisze:A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?

-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice