Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

[S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących

Post autor: Konradviper » 23 wrz 2014, 21:23

Przy okazji małego przeglądu silnika okazało się że mam za duży luz na dwóch zaworach ssących. Zaraz potem okazało się że nedostępne są już nigdzie płytki do regulacji zaworów.
Co dalej?
Nie sądzę żeby ktoś z forumowiczów lub ktokolwiek trzymał zapas na półce... Więc...

Co robić?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 03:32 przez Konradviper, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 23 wrz 2014, 22:29

Jest jedno wyjście :)

1. Dzwonisz tu: http://www.springs.com.pl/tasmy_spr.php
Zamawiasz najmniejszą dostępność ilość taśmy sprężynową o grubości 0,5mm. Pewnie nie będą chcieli sprzedać mniej niż 0,5m, ale możesz powalczyć ;) Optymalny dystans byłby 0,45mm żeby luz zrobić na 0,15, ale nie mają tej grubości raczej. Lepiej zrobić na luz 0,1 niż 0,2 w takim przypadku wg mnie.

2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.

3. Zakładasz to wszystko na silnik z dodatkowymi dociętymi płytkami. Dobrze jest skleić ze sobą smarem płytkę właściwą z "płytką dystansową wewnętrzną" żeby przy zakładaniu na trzonki nie powypadli płytki w czeluścia klawiatury, bo już tak łatwo nie będzie dało się tego wydłubać ;)

4. Cieszysz się bezproblemową jadą eSką z prawidłowo ustawionymi luzami zaworowymi :)

5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :(

6. Na powyższą instrukcję (wykonaną zgodnie z instrukcją ;) ) posiadasz gwarancję Mucholejkolatora :)

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 23 wrz 2014, 22:58

Fak. Ale patent !!!

Będę jutro dzwonił do tych blaszek.

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 24 wrz 2014, 08:57

Mucholejkolator pisze:
2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.
ugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :)
A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?
Obawiam sie ze mój wycinacz wodny może kręcić nosem jak powiem o metodzie prób i błędów ;)

Blaszki z Bielska bede miał dzis po południu :)
Zamówiłem 0,2 0,4 i 0,5mm może sie przydać :)
Jutro pójdą do wycinania i jeśli wszystko pójdzie OK to bedzie i szybciej i taniej niż oryginalne plytki nawet gdyby mozna było je kupić.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 wrz 2014, 09:34

Konradviper pisze:A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?
Zależy o jakiej tolerancji mówimy. Jak uda się dociąć gdzieś do 0,2 - 0,3mm luzu to będzie nadal ok. A to już spokojnie wodą jest do ogarnięcia. Najlepiej jak by się udało do 0,05- 0,1mm :) Nie muszą być idealnie okrągłe nowe płytki.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 wrz 2014, 10:08

Luzy na ssących od 0.1 do 0.2 mm.

Luz 0.15 słychać delikatnie podczas pracy silnika.

Zejść do 0.1-0.12 mm. Będzie ciszej.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 24 wrz 2014, 15:04

Mucholejkolator pisze:5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :(
Używasz magnesu do tego celu i nie powinno nic powypadać.

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 26 wrz 2014, 08:17

Poskladane, odpalone, działa, nie stuka.

Jakby ktoś kiedyś potrzebował to zostało mi materiału na podkładki o grubości 0,2 0,4 0,5mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl