
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI
- MaciejMW
- Forum Audi A8

- Posty: 40
- Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
- Lokalizacja: Gdańsk/Sopot
[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI
Zapowiadałem od długiego czasu, że będziemy mieli spory remoncik w Audi S8. Pojechałem dzisiaj na hamownię do V-Tech'a. Efekt porażający- z 450koników wydmuchał 344. Niektórym wiadomo, że problem dotyczy chyba wszystkich silników FSI. Jak wydmuchają 75% to jest to wynik, którym można się chwalić. Jutro zaczynamy przywracanie życia ubitym rumakom. Będę na bieżąco relacjonował poczynania.
![Obrazek]()

Ostatnio zmieniony 11 paź 2014, 16:46 przez MaciejMW, łącznie zmieniany 3 razy.
- MaciejMW
- Forum Audi A8

- Posty: 40
- Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
- Lokalizacja: Gdańsk/Sopot
Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem. Jest to problem bardzo dobrze znany posiadaczom RS4 B7. Ostatnio na stronie adrenalinemotorsport było porównanie Audi R8 i BMW M3. M3 wyprzedziło R8 o kilka długości. Różnica była powalająca. Zresztą jak przejechałem się tym S8 od razu powiedziałem, że przyspiesza niewiele lepiej niż moje 3.0TDI 
- karol208
- Super Klubowicz

- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
Korton
- Super Klubowicz

- Posty: 515
- Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
- Lokalizacja: Kraków
Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Pro-tec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, 09:23 przez Korton, łącznie zmieniany 1 raz.
- karol208
- Super Klubowicz

- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
Korton
- Super Klubowicz

- Posty: 515
- Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
- Lokalizacja: Kraków
W uklad wydechowykarol208 pisze:Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci?Korton pisze:Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Z profilu pro-tec'a:
Proponowana usługa polega na chemicznym oczyszczeniu układu dolotowego, paliwowego oraz wnętrza silnika nowoczesnymi preparatami firmy Pro-Tec w samochodach benzynowych i dieslach (w tym Common Rail) bez konieczności demontażu silnika.
Zastosowane w tym przypadku preparaty usuwają problemy z:
- zanieczyszczeniami turbiny
- zapieczonymi łopatkami zmiennej geometrii turbiny
- osadem w kolektorze ssącym
- brudnymi czy klejącymi zaworami
- przeczyszczeniu ulega również komora spalania.
Co więcej:
- usuwane są zabrudzenia powstałe przy eksploatacji i spieczony smar w całym układzie paliwowym od zbiornika paliwa do komór spalania
- usuwane są zanieczyszczenia nagarem i osad sadzy w całej strefie cylindra górnego
- usuwana jest wilgoć i skropliny z całego układu paliwowego, a ponadto natłuszczona i chroniona jest cała strefa cylindra górnego, a zawory PCV utrzymywane są w doskonałej sprawności.
Pro-Tec chroni również cały system przed ponownym zabrudzeniem nagarem i odkładaniem się nowych osadów.
Wyniki po zastosowaniu systemu oczyszczania Pro-Tec są niesamowite:
- zwiększają moc silnika optymalizując jego wydajność,
- zapewniają optymalne spalanie,
- ekstremalnie zmniejszają zużycie paliwa i wydzielanie szkodliwych spalin
Więcej informacji o innowacyjnych produktach Pro-Tec na stronie producenta www.pro-tec-polska.pl
-
ernesto
-
Korton
- Super Klubowicz

- Posty: 515
- Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie prawda lezy po srodku, moze nie trzymaja mocy, napewno naped quattro zabija troche osiagi przy wiekszych predkosciach, takie RWD ma mniejsze straty w napedzie.Inter32 pisze:trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy
-
Gość
Racja że najlepiej rozebrać,ale jak ktoś ma ochotę to przed rozbiórką może sprawdzić ten preparat.
Widziałem FSI po ponad 100tyś km to istna trageia. Jesli ktoś wywalił by odmy z dolotu i potrafił zrobić to tak by nie kulał potem motor to było by najlepsze rozwiązanie.
A co do ściganek wiadomo że jednonapedowe auto kontra 4 napędowe to oska ma zawsze łatwiej. Q jedynnie przydaje się do tych manewrów gdzie oska bedzie tracic przyczepność.
Widziałem FSI po ponad 100tyś km to istna trageia. Jesli ktoś wywalił by odmy z dolotu i potrafił zrobić to tak by nie kulał potem motor to było by najlepsze rozwiązanie.
A co do ściganek wiadomo że jednonapedowe auto kontra 4 napędowe to oska ma zawsze łatwiej. Q jedynnie przydaje się do tych manewrów gdzie oska bedzie tracic przyczepność.






