części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI

Post autor: MaciejMW » 07 paź 2014, 23:39

Zapowiadałem od długiego czasu, że będziemy mieli spory remoncik w Audi S8. Pojechałem dzisiaj na hamownię do V-Tech'a. Efekt porażający- z 450koników wydmuchał 344. Niektórym wiadomo, że problem dotyczy chyba wszystkich silników FSI. Jak wydmuchają 75% to jest to wynik, którym można się chwalić. Jutro zaczynamy przywracanie życia ubitym rumakom. Będę na bieżąco relacjonował poczynania.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 paź 2014, 16:46 przez MaciejMW, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Fiko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 140
Rejestracja: 13 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: Leśne Odpadki

Post autor: Fiko » 08 paź 2014, 00:04

Niestety, niektorzy mysla inaczej,ale 5.2 FSI tez sie SyFI

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 08 paź 2014, 00:17

Nie ma znaczenia jaka pojemność czy układ/typ silnika. Nie spotkałem się z FSI, które trzymałoby 90% serii.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 08 paź 2014, 11:09

Ała, boli taka utrata stada rumakow, oby sie powiodlo przywracanie ich do zycia.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

hamownia

Post autor: jordan233 » 09 paź 2014, 22:56

Tylko jeszcze pytanie,czy hamownia potrafi dobrze policzyć te kucyki :) ,bo spadek naprawdę duży.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 09 paź 2014, 23:08

Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem. Jest to problem bardzo dobrze znany posiadaczom RS4 B7. Ostatnio na stronie adrenalinemotorsport było porównanie Audi R8 i BMW M3. M3 wyprzedziło R8 o kilka długości. Różnica była powalająca. Zresztą jak przejechałem się tym S8 od razu powiedziałem, że przyspiesza niewiele lepiej niż moje 3.0TDI ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 paź 2014, 06:41

w korektorach nie ma szlamu ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 paź 2014, 08:10

Tak zapytam syf w kolektorach bierze się tylko z powodu bezpośredniego wtrysku?
Czy ma na to wpływ co innego?
Japończycy w swoich silnikach wprowadzili jakieś rozwiązanie umieszczając jeden wtrysk dodatkowy do kolektora.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 paź 2014, 09:19

Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Pro-tec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, 09:23 przez Korton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 paź 2014, 09:22

Korton pisze:Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci?

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 paź 2014, 09:25

karol208 pisze:
Korton pisze:Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci?
W uklad wydechowy :)

Z profilu pro-tec'a:

Proponowana usługa polega na chemicznym oczyszczeniu układu dolotowego, paliwowego oraz wnętrza silnika nowoczesnymi preparatami firmy Pro-Tec w samochodach benzynowych i dieslach (w tym Common Rail) bez konieczności demontażu silnika.

Zastosowane w tym przypadku preparaty usuwają problemy z:
- zanieczyszczeniami turbiny
- zapieczonymi łopatkami zmiennej geometrii turbiny
- osadem w kolektorze ssącym
- brudnymi czy klejącymi zaworami
- przeczyszczeniu ulega również komora spalania.

Co więcej:
- usuwane są zabrudzenia powstałe przy eksploatacji i spieczony smar w całym układzie paliwowym od zbiornika paliwa do komór spalania
- usuwane są zanieczyszczenia nagarem i osad sadzy w całej strefie cylindra górnego
- usuwana jest wilgoć i skropliny z całego układu paliwowego, a ponadto natłuszczona i chroniona jest cała strefa cylindra górnego, a zawory PCV utrzymywane są w doskonałej sprawności.

Pro-Tec chroni również cały system przed ponownym zabrudzeniem nagarem i odkładaniem się nowych osadów.

Wyniki po zastosowaniu systemu oczyszczania Pro-Tec są niesamowite:
- zwiększają moc silnika optymalizując jego wydajność,
- zapewniają optymalne spalanie,
- ekstremalnie zmniejszają zużycie paliwa i wydzielanie szkodliwych spalin

Więcej informacji o innowacyjnych produktach Pro-Tec na stronie producenta www.pro-tec-polska.pl

ernesto

Post autor: ernesto » 10 paź 2014, 09:56

Szczerze osobiście jestem za rozebraniem i czyszczeniem mechanicznym. Wtedy mam czyste sumienie że kolektor jest w 100% czysty.

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 10 paź 2014, 11:17

trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 paź 2014, 12:08

Inter32 pisze:trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy
Pewnie prawda lezy po srodku, moze nie trzymaja mocy, napewno naped quattro zabija troche osiagi przy wiekszych predkosciach, takie RWD ma mniejsze straty w napedzie.

Gość

Post autor: Gość » 10 paź 2014, 12:27

Racja że najlepiej rozebrać,ale jak ktoś ma ochotę to przed rozbiórką może sprawdzić ten preparat.
Widziałem FSI po ponad 100tyś km to istna trageia. Jesli ktoś wywalił by odmy z dolotu i potrafił zrobić to tak by nie kulał potem motor to było by najlepsze rozwiązanie.

A co do ściganek wiadomo że jednonapedowe auto kontra 4 napędowe to oska ma zawsze łatwiej. Q jedynnie przydaje się do tych manewrów gdzie oska bedzie tracic przyczepność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl