[D3 05 4.2MPI ] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze
[D3 05 4.2MPI ] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze
Postanowiłem opisać dosyć ciekawy przypadek związany z Audi A8 2005 4.2.
Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.
Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.
Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:
Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.
Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.
Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.
Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł
Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł
Wybór chyba prosty Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdro, Maciej.
Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.
Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.
Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:
Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.
Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.
Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.
Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł
Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł
Wybór chyba prosty Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdro, Maciej.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 22:32 przez MaciejMW, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]
Pozdrawiam
krzychu22.p1i
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]
Pozdrawiam
krzychu22.p1i
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 11:43 przez Thomas_a8, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.Thomas_a8 pisze:Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Thomas_a8 pisze:Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]
Pozdrawiam
krzychu22.p1i
Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
Jest D3 4.2
dziękuje za pomoc. wszystko jak opisałeś. Filterki są chyba 2, wypiąłem przewód od tego który jest bliżej kompresora, dałem na zapłon, kompresor się włączył ale praktycznie nie wytwarzał ciągu. wygląda na to że kompresor padł. Muszę szukać następnego, bo z tego co czytam regeneracja to nienajlepszy pomysł.Majki pisze:Thomas_a8 pisze:Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]
Pozdrawiam
krzychu22.p1i
Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...
WOW podpowiedz godna mistrza ,ale reklama w innym dziale.MW Motorline pisze:Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.Thomas_a8 pisze:Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
jak robisz fotorelacje to odpowiadasz na pytania z nia zwiazane..
jaki z tego morał ? nie rób fotorelacji skoro nie masz ochoty dzielić się informacjami, badz zamieszczaj w innym dziale jako reklama badz jako foto reklama swoich usług
takim zachowaniem ludzi do siebie nie przyciagniesz
bądź sobą, wariatów też lubią