Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6067
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

[D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A

Post autor: dice111 » 19 paź 2014, 10:26

Dodatkowa chłodnica oleju do automatycznych skrzyń biegów:
- wydłuża żywotność skrzyni biegów
- obniża temperaturę skrzyni biegów

Materiały:
- chłodnica np http://usaolkusz.istore.pl/pl/chlodnica ... c-403.html
- wąż do oleju fi 14mm ok 1m
- wąż hydrauliczny 1m
- przewód chłodnicy oleju np z Audi A6 http://images69.fotosik.pl/281/1f92e6a3c9999b0e.png nr 7 na rysunku
- listwa
- śrubki/nakrętki
- 3 opaski ślimakowe fi do 22mm
- dużo trytytek

Montaż:
Wg instrukcji max 30 minut, w rzeczywistości bawiłem się trzy dni, w sumie ponad 7 godzin, ale to głównie ze względu na brak pomysłu jak to wszystko połączyć i zamontować. Oprócz tego wyszło parę innych tematów, które trzeba było rozwiązać. Przede wszystkim jednak chodziło o to, żeby w razie czego można było bezproblemowo powrócić do chłodzenia fabrycznego.
Sama chłodnica dodatkowa wpięta jest w szereg z fabryczną, ale jako druga, czyli na wyjściu („dochładza” to czego nie dała rady zrobić fabryczna).
W pierwszej kolejności trzeba namierzyć, który przewód jest dopływem, a który odpływem. Dzięki info z forum, dzięki SenatorS8, (strzałki wybite na skrzyni w dość niedostępnym miejscu) dopływem okazał się przewód dolny. To znacznie ułatwiło robotę, bo przeniosła się ona w dostępniejszy rejon góry silnika. Kolejno trzeba odkręcić imbusy mocujące przewód odpływowy od chłodnicy. Są dwa: jeden blokujący króciec i drugi przytrzymujący rurkę. Niestety ten przytrzymujący nie chciał puścić, obrobił się na okrągło, a że miejsca tam nie ma to jedynym wyjściem było przyspawanie do niego śrubki M6 pod zwykły klucz (a i tak z biedą puścił). Po odłączeniu górnego przewodu od chłodnicy w jego miejsce podłączyłem wąż z A6.
Kolejnym krokiem był demontaż lewego reflektora. Nie jest to konieczne, ale ułatwia schludne poprowadzenie węża. Na początku myślałem żeby oba węże dodatkowej chłodnicy puścić górą obok przewodów chłodnicy wspomagania, ale całe szczęście ten pomysł uniemożliwił przewód z A6 - nie dało się nim zrobić nawrotu 180o tak żeby go nie złamać. Patrząc na to teraz wiem, że te dwa węże ni cholery by się tam nie zmieściły. Od węża hydraulicznego odciąłem jedną złączkę, skręciłem go z wężem z A6 i puściłem całość pod okularem reflektora.
Wąż powrotny puściłem otworem obok przewodów chłodnicy wspomagania, który to wyciąłem lut lampą w plastykowej maskownicy pasa przedniego. Z oryginalnego przewodu powrotnego ściągnąłem oring, nasunąłem wąż 14mm i ściągnąłem go opaską ślimakową. Oryginalną część przewodu odpływowego przymocowałem z powrotem do chłodnicy poprzez płaskownik o rozstawie otworów 8cm (cały wąż poszedł w górę, więc otwory fabryczne przestały względem siebie pasować).
Oryginalnie chłodnicę tego typu montuje się na dołączone w zestawie trytytki, które przewleka się przez jedną z chłodnic w samochodzie i dodatkową chłodnicę ASB. Pomysł słaby, w związku z czym dla chłodnicy wykonałem stelaż z aluminiowego progu. Tu też nie obyło się bez wpadek, bo chłodnicę chciałem umieścić jak najwyżej, żeby leciało na nią powietrze z atrapy. Po montażu okazało się, że nie mogę domknąć maski i koniecznym było obniżenie chłodnicy praktycznie za zderzak, przy czym gdzieś 1/3 jej powierzchni stanowiąca część odpływową do skrzyni nadal wystaje ponad niego. Sam stelaż jest jakby wpleciony w chłodnicę wspomagania co niestety wiązało się z demontażem jej z prawej strony by przełożyć go i skręcić do kupy. Dodam, że węże olejowe w miejscu styku z nadwoziem czy mocowania do niego biegną w peszlu. Na koniec pozostało założenie węży na chłodnicę, wsunięcie chłodnicy w stelaż, uzupełnienie oleju no i poskładanie całości.

Koszty:
- chłodnica 260zł
- węże 60zł
- wąż z Audi A6 45zł
Cała reszta walała się po graciarni ;-)
http://images69.fotosik.pl/286/e6b5b2feb577643e.jpg
Black Cars Matters

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 19 paź 2014, 11:29

daj zdjęcie jak to wygląda na aucie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6067
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 paź 2014, 11:24

Na dole posta jest LINK do grupy zdjęć (na samym dole fotka przodu)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 paź 2014, 12:39

Sprawdzałeś ile °C zbija ta dodatkowa chłodnica?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 20 paź 2014, 12:41

Tak szczerze to krtoś wgl sprawdzał temp oleju w skrzyni? ile w ori zestawieniu wynosi?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 paź 2014, 12:42

Kiedyś widziałem na nagrzanej okolice 90°C, tylko nie jestem tego pewien do końca.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6067
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2014, 12:07

Dokładnie ~90. Teraz 20 mniej. Szykuje się jednak przy okazji na kolejną wymianę oleju bowiem podejrzewam ze Febi traci swe właściwości w wyższych temperaturach.

Nowy olej zalany - Mobil (dawne ESSO) i od razu lepiej. Skrzynia przy mocnym obciążeniu dobrze pracuje, nie przegrzewa się, nie występuje problem z tematu.

Ciężko powiedzieć, czy to FEBI po przegrzaniu stracił właściwości, czy po prostu jest do d..... w każdym razie montaż dodatkowej chłodnicy ASB dobrze jej służy.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 paź 2014, 12:14

Podobnie jest z FEBI do wspomagania.. Coś musiało podupaść na jakości.

Gość

Post autor: Gość » 25 paź 2014, 12:24

Jeszcze zanim A8 nabyłem już widziałem typa co montował dodatkowe chłodnice w swoich terenówkach oraz w A8. Szczegółów montażu nie znałem ale wspominał że dośc dobrze to służy skrzyni jak pracuje w nieco niższej niż silnik temperaturze.
Mamy też z głowy zmartwienie jeśli chcemy przelecieć dłuższa trasę z wiekszymi predkościami

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl