części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 paź 2014, 12:23

[center]Proszę trzymać się tematu. Każdy kolejny post nie związany z tematem zostanie usunięty.[/center]
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 paź 2014, 17:33

dracus6662 pisze:Dla osób zainteresowanych zalewaniem silnika najlepszym jakościowo olejem polecam również przy wymianie płukankę LM tylko nie lać wszystkiego przez korek tylko pół na pół pół przez korek pół przez bagnet..
W przypadku swego auta też korzystam z płukanki LM, ale dlaczego proponujesz wlać połowę przez bagnet?
Bądź dobry jak chleb.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 paź 2014, 19:06

Witam!
pebo pisze:W przypadku swego auta też korzystam z płukanki LM
Zastanawialem sie kiedys nad tym ale nie bardzo wiedzialem jak to "ugryzc".Mozesz opisac stosowana przez siebie procedure?

Stefan.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 27 paź 2014, 17:55

No nareszcie ktoś kto normalnie myśli ....

Panowie po pierwsze jak to ugryźć:
Po pierwsze sprawdzamy ile mamy oleju w silniku jezeli mamy za dużo nalezy upuścić lub odessać specjalnym ssakiem zależy kto czym dysponuje

no więc rozgrzany silnik

wolne obroty

najlepiej robić to na chodzie ale można zgasić silnik na mpment wlania

wlewamy pod korek jedną puszke albo połowę dużej


wlewamy drugą w rurkę od bagnetu

motyw ten po to by nie tylko oczyścił góre ale także i dół silnika

pamiętajmy nie wlewamy 4litrów płukanki tylko jedna większa albo 2 małe puszeczki jezeli wlejemy górą to większość tam pozostanie jezeli podzielimy na dwie czesci i tak zalejemy jak mówie to równomiernie wypłuczemy silnik

pracę na postoju zostawiamy na 10 minut i po zgaszeniu silnika natychmiast zlewamy

Dlaczego nie dłużej ? bo ten syf zacznie zapychać filter i zawalony olej zacznie krązyć po silniku (rozumiem że każdy wie w jaki sposób) a my chcemy się go pozbyć właśnie i nie gazować na płukance ! wiem ze to logiczne ale może nie dla wszystkich

plukanka nie uczyni cudów i odrazu nie będzie mega czysto ale bardzo dużo syfu wypłynie czarnego jak smoła :/ stosuje LM przy każdej wymianie oleju

mam klopot z netem :/

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 27 paź 2014, 19:24

Witam!
dracus6662 pisze:nie wlewamy 4litrów płukanki tylko jedna większa albo 2 małe puszeczki jezeli wlejemy górą to większość tam pozostanie
:( :) czy to znaczy ze ja wlewam 8 l oleju przez korek to tylko glowice smaruje? :)

Druga sprawa to czas.Jesli w ciagu 10 min jest to w stanie tyle rozpuscic to jest powod do obaw.Reszta ktora zostanie w kanalach na kolejne kilkanascie minut moze niezlej szkody w silniku narobic.

Podsumowujac to BARDZO RYZYKOWNA operacja.

Stefan.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 paź 2014, 19:24

Nie lepiej używać oleju który doskonale płucze ?
Bo to bym porównał z wymianą oleju w asb
dynamiczna i statyczna
Są olej na rynku które bardzo dobrze myją i robią to powoli
nie tak drastycznie jak w przypadku wyżej .
To może wystarczy wlać dobry olej ?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 28 paź 2014, 06:06

wracająć do meritum sprawy każdy olej zawiera środki myjące nawet i ten mineralny tylko wiadomo jakość =cena ;)
dlatego też gorąco polecam olej LM 0w40

płukankę LM do silnika stosuję od wielu lat i nie zaszkodziła nigdy :D stosuje przy każdej wymianie oleju i nawet przy wysoko jakościowo gatunkowym oleju który zawiera dużą ilośc składników czyszczących brud jakiś w silniku pozostaje i pomimo że olej zmieniam co 10000 km tak dokładnie co tyle i niejest koloru ciemno brunatnego wpadającego w czerń to po zastosowaniu płukanki zlewa sie czarny olej :/
płukanka nie jest lekiem na całe zło i nie jest proagresywna typu chlor <jezu> odrazu nie zrobi silnika idealnie czystym wolnym od brudu

śmiało mogę ją polecić z czystym sumieniem

ps wlewając podczas pracy silnika płulkankę przez korek jak uważacie ile jej dostanie się do częsci korbowej silnika?? 100 procent 50 procent czy 30 procent , oczywiście to co póżniej spłynie to znajdzie się na dole ale to już będzie olej brudny zmieszany z płukanka która już górę poczyściła troszkę ;)

Oczywiście jest to bardzo ale to bardzo ryzykowna operacja jeżeli tak jak poniektórzy stosują do silnika olej rzepakowy :P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 paź 2014, 06:13

ja nie płukam i mam silniki czyste w środku :)
Jak widać dobry olej nie jest drogi .

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 28 paź 2014, 06:34

z olejem tak jak z proszkiem jak Stefan trafnie powiedział jeden pierze a drugi zmywa plamy ;)

każdy leje olej na jaki go stać i tego sie trzymajmy ;)

Polecam lać najlepszy gatunkowo olej nie minerał , nie rzeapk, słonecznik itp , to że auto ma 2xxxxxxxxx nie znaczy ze należy lać jakieś błotko za 8pln :P no chyba ze to auto firmowe i mamy to gdzieś na czym jeździ ... ale ja takiego podejścia to samochodu nie mam i zawsze staram się dawać do auta to co gatunkowo oraz jakościowo najlepsze <hura>

napisałem wcześniej że nawet najgorze oleje zawierają jakieś sladowe ilości składników myjących a nawet najlepszy olej na rynku nie uchroni właściciela przed jego własną głupotą jeżeli będzie przeciągal terminy wymiany niestety <lipa>

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 paź 2014, 12:18

A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać.
Nigdy nie płukałem silnika w żadnym aucie i jeżdżą zachowując swoją moc.
Ja mam auto do użytku codziennego a nie jako hobby, więc dbam o nie, ale bez pedanterii.
To tak jak ludzie kombinują z olejami, jaki wlać aby mniej spalało oleju. Mnie spalał i wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i nie dolewam już nic. A te wszystkie kombinatorstwa to strata czasu i pieniędzy, lepiej naprawić auto.

Gość

Post autor: Gość » 28 paź 2014, 13:39

Gabriel pisze:A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać.
Nigdy nie płukałem silnika w żadnym aucie i jeżdżą zachowując swoją moc.
Ja mam auto do użytku codziennego a nie jako hobby, więc dbam o nie, ale bez pedanterii.
To tak jak ludzie kombinują z olejami, jaki wlać aby mniej spalało oleju. Mnie spalał i wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i nie dolewam już nic. A te wszystkie kombinatorstwa to strata czasu i pieniędzy, lepiej naprawić auto.
Świete słowa. Lepiej czesciej zmieniać niz cudować.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 paź 2014, 15:11

Zwłaszcza że człowiek myśli ze kupił jakiś mega fajny olej, za duże pieniądze a się okazuje, ze podróbka w drogim opakowaniu. A przecież kupował w sklepie a nie na bazarze.
Lepiej tani co 5000km wymienić niż jakiś 3 razy droższy i co 15000km.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 paź 2014, 15:13

Gabriel pisze:A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać.
Tu się zgodzę w 100%, jeśli nie dopuścisz do stanu kiedy olej robi się czarny jak smoła to i przypalania i syfu nie będzie.
Wiele też zależy od tego jakie odcinki i w jakich warunkach auto jest eksploatowane.
Jeśli są to krótkie dystanse to zawsze jest lepiej skrócić interwał wymiany oleju. Zwłaszcza teraz w warunkach zimowych gdzie silnik nie jest dogrzany w 100%
Ale jak to mówią że każdy zrobi jak uważa. I nawet czasami choć by człowiek stanął na głowie to i tak nie przekona drugiego.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 28 paź 2014, 15:28

fakt jeden w PL jest wiele ale to wiele podróbek i też wiele nierzetelnych etykiet na olejach typu full a jest to technologia hydro a nie full ,

olej co 10000 km jest wymieniany u mnie sumiennie plus plukanka ciekawe ilu z was wymienia olej co 5000 :P predzej zgodzę się ze niektórzy przy 5000km mają pełną wymiane zrobioną bo silniczek pije <niewiem> to rozumiem olej kupuje osobiście w duisburgu od certyfikowanego dystrybutora LM nie na EBAY czy alledrogo :P

i dalej podtrzymam zdanie lać najlepszy gatunkowo olej nie szit no chyba że tyle trzeba dolewać to rozumiem :( ....

Ja osobiscie płukankę leje co wymiane oleju (10000) i żadne abra kadabra się nie dzieje ale nikogo nie zmuszam do jej użycia a koszt jest nieduży około 21e i oszczędności na oleju zupełnie ale to zupełnie nie rozumie <niewiem>
<niewiem> każdy szuka oszczędności ale na oleju?? <lipa>

Gość

Post autor: Gość » 28 paź 2014, 18:19

Gabriel pisze:Lepiej tani co 5000km wymienić niż jakiś 3 razy droższy i co 15000km.
15tyś to jeszcze dla dobrego oleju ujdzie ale modne są ostatnio te LL i wszędzie w DE wmawiają ludziom herezje. Tak samo jak z silnikami FSI i nagarem który piorunująco szybko zrobi się od syfiastego paliwa typu E10 czy E5 ale to juz inny temat.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl