[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia
Cześć
Kolejny problem składanych puzzli.... ;(
A8 d2 3.3 tdi skrzynia bodajże ESX nie znam jej historii itp... <niewiem>
Po odpaleniu żadnej reakcji i błędów prócz czujnika hamulca można wrzucać co się chce... ;(
Po dodaniu gazu na R brak reakcji i błędów
Po dodaniu gazu na innym biegu D Tip 2,3,4 błąd przełożenia oraz błąd przeciążenia ;(
Dolałem w ciemno 2l oleju (skrzynia była odłączana od silnika i sprzęgło również od silnika i skrzyni) (w sprzęgle był olej w czasie zakładania) <jezu>
Nie wiem co z nim dalej robić męczyłem ją długo i żadnych zmian nic...
A dodam że jak ma ok 2k obr to jak się wrzuca na R to obroty spadną na jakieś 4s i ponownie wracają do 2k obr, spadek to góra 200obr w dół
I mam pytanie ktoś ma zdjęcie miejsca sprawdzania poziomu oleju, lub dobrze opisze gdzie to jest bo jak dopcham ją na kanał to będę chciał sprawdzić w pierwszym rzędzie....
Kolejny problem składanych puzzli.... ;(
A8 d2 3.3 tdi skrzynia bodajże ESX nie znam jej historii itp... <niewiem>
Po odpaleniu żadnej reakcji i błędów prócz czujnika hamulca można wrzucać co się chce... ;(
Po dodaniu gazu na R brak reakcji i błędów
Po dodaniu gazu na innym biegu D Tip 2,3,4 błąd przełożenia oraz błąd przeciążenia ;(
Dolałem w ciemno 2l oleju (skrzynia była odłączana od silnika i sprzęgło również od silnika i skrzyni) (w sprzęgle był olej w czasie zakładania) <jezu>
Nie wiem co z nim dalej robić męczyłem ją długo i żadnych zmian nic...
A dodam że jak ma ok 2k obr to jak się wrzuca na R to obroty spadną na jakieś 4s i ponownie wracają do 2k obr, spadek to góra 200obr w dół
I mam pytanie ktoś ma zdjęcie miejsca sprawdzania poziomu oleju, lub dobrze opisze gdzie to jest bo jak dopcham ją na kanał to będę chciał sprawdzić w pierwszym rzędzie....
Chętnie pomogę
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Oleju się nie wymienia na oko ani nie ma specjalnego wskaźnika do sprawdzenia jego poziomu ale za to jest procedura podana na forum: http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
Jeśli jest problem z przełożeniem to może być coś z koszem..
Jeśli jest problem z przełożeniem to może być coś z koszem..
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
Zapowietrzona pompa odpada. Możliwe jest że padł konwerter na amen i dlatego nie ma ciągu.
Niestety skrzynia musi iść na stół. Nie masz innego wyjścia. Do sprawdzenia jest wszystko: kosza, płyta sterująca, konwerter, pompa. Czeka Cie laweta do dobrego zakładu specjalizującego się w remontach ASB.
Powiem tak, jeśli wróżysz przyszłość z tym autem to zrób to jak należy.
Lepiej jest odżałować i zrobić wszystko tak jak bóg przykazał. Jeśli zrobisz połowicznie możesz mieć problemy w bliskiej lub niedalekiej przyszłości.
Niestety skrzynia musi iść na stół. Nie masz innego wyjścia. Do sprawdzenia jest wszystko: kosza, płyta sterująca, konwerter, pompa. Czeka Cie laweta do dobrego zakładu specjalizującego się w remontach ASB.
Powiem tak, jeśli wróżysz przyszłość z tym autem to zrób to jak należy.
Lepiej jest odżałować i zrobić wszystko tak jak bóg przykazał. Jeśli zrobisz połowicznie możesz mieć problemy w bliskiej lub niedalekiej przyszłości.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
Dolałem 2l oleju..
Spuściłem olej w temp 17 stopni (silnik pracował przez godzinę i tylko do tylu naleciało)
Oleju zleciało ponad stan o jakieś 7l
Spuszczałem tym właśnie korkiem o którym mówiłeś...
Olej ma kolor ciemno brązowy, ale nie widać po nim zbytniego zużycia (korek był dokręcony z mega siłą 1.5m rurki i ledwo dało radę odkręcić...
Oring wygląda pięknie żadnych pęknięć i nie jest sparciały....
Czyli wygląda na to że padł kosz...
Tak pracuje cicho nic nie słychać a kołem mogę swobodnie kręcić mechanizmem skrzyni....
3 koła stoją jedno w powietrzu i kręcę leciutko bez oporu....
Błędy :
Sygnał obciążenia 18265
Nieprawidłowe przełożenie 17114
Konwerter/przełącznik stopu B -uszkodzenie 17087
Ten styk na pedale hamulca przeczyściłem ale to nic nie dało niestety (choć nie były styki nadpalone, oporność ok 1 oma czyli great bo miernik po zwarciu końcówek pokazuje 0.8 oma ) oczywiście mierzona na stykach (tych mniejszych sygnałowych) podobnie wyszło po lekkim wyczyszczeniu na światłach stopu....
Spuściłem olej w temp 17 stopni (silnik pracował przez godzinę i tylko do tylu naleciało)
Oleju zleciało ponad stan o jakieś 7l
Spuszczałem tym właśnie korkiem o którym mówiłeś...
Olej ma kolor ciemno brązowy, ale nie widać po nim zbytniego zużycia (korek był dokręcony z mega siłą 1.5m rurki i ledwo dało radę odkręcić...
Oring wygląda pięknie żadnych pęknięć i nie jest sparciały....
Czyli wygląda na to że padł kosz...
Tak pracuje cicho nic nie słychać a kołem mogę swobodnie kręcić mechanizmem skrzyni....
3 koła stoją jedno w powietrzu i kręcę leciutko bez oporu....
Błędy :
Sygnał obciążenia 18265
Nieprawidłowe przełożenie 17114
Konwerter/przełącznik stopu B -uszkodzenie 17087
Ten styk na pedale hamulca przeczyściłem ale to nic nie dało niestety (choć nie były styki nadpalone, oporność ok 1 oma czyli great bo miernik po zwarciu końcówek pokazuje 0.8 oma ) oczywiście mierzona na stykach (tych mniejszych sygnałowych) podobnie wyszło po lekkim wyczyszczeniu na światłach stopu....
Chętnie pomogę
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom
Dolałem oleju bo tyle mnie mogło uciec (poj. węży chłodnicy itd....)
Rozdzielałem silnik od skrzyni więc opcje są dwie albo odkręcić konwerter albo zdjąć go z osi skrzyni jako że chciałem sprawdzić panewy to zdjąłem konwerter z wałka skrzyni przy rozpoławianiu a potem odkręciłem konwerter od koła zamachowego więc był on oddzielony i od skrzyni i od silnika (był w nim olej)....
Tak czy siak wyjmuję skrzynie
DODANO:
Panowie rzecz której się spodziewałem chodzi to dziwne w obiegu chłodnicy oleju sucho nie pompuje oleju...
Pompa ziewnięta czy może nie może się odpowietrzyć??
Choć to pompa zębata w teorii nie zniszczalna może filtr zabity na maxia i nie może zaciągnąć??
Albo źle złożyłem i sprzęgło nie napędza pompy tylko pytanie czy to możliwe by złożyć wszystko a żeby to wcięcie nie pasowało????
Bardzo źle widzę perspektywę wyjmowania skrzyni.. dużo pracy mnie czeka w najbliższym czasie...
Rozdzielałem silnik od skrzyni więc opcje są dwie albo odkręcić konwerter albo zdjąć go z osi skrzyni jako że chciałem sprawdzić panewy to zdjąłem konwerter z wałka skrzyni przy rozpoławianiu a potem odkręciłem konwerter od koła zamachowego więc był on oddzielony i od skrzyni i od silnika (był w nim olej)....
Tak czy siak wyjmuję skrzynie
DODANO:
Panowie rzecz której się spodziewałem chodzi to dziwne w obiegu chłodnicy oleju sucho nie pompuje oleju...
Pompa ziewnięta czy może nie może się odpowietrzyć??
Choć to pompa zębata w teorii nie zniszczalna może filtr zabity na maxia i nie może zaciągnąć??
Albo źle złożyłem i sprzęgło nie napędza pompy tylko pytanie czy to możliwe by złożyć wszystko a żeby to wcięcie nie pasowało????
Bardzo źle widzę perspektywę wyjmowania skrzyni.. dużo pracy mnie czeka w najbliższym czasie...
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 19:14 przez A.kocinski, łącznie zmieniany 1 raz.
Chętnie pomogę
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Dlatego z uporem maniaka pytam sie czy przykreciłes konwerter do koła zamachowego? To te 3 sruby dokrecane przez dziure po rozruszniku...
No chyba ze zle wsadziles konwerter i dokrecajac skrzynie uszkodziles pompe oleju - to tez mozna zrobic.
No chyba ze zle wsadziles konwerter i dokrecajac skrzynie uszkodziles pompe oleju - to tez mozna zrobic.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
- Lokalizacja: Radom