Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 06 3.0TDI ] Wymiana wentylatora chłodnicy -jak?

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

[D3 06 3.0TDI ] Wymiana wentylatora chłodnicy -jak?

Post autor: Endrju_b » 02 lis 2014, 07:05

Lekki nalot na napinaczy paska wieloząbkowego oraz dziwny dźwięk z okolic grill spowodował że wymieniłem pasek oraz napinacz oraz dwie rolki(tę na napinaczu oraz drugą luźno latająca która dawał efekty akustyczne)
niestety akustyka z okolic grill występuje dalej(równomierne buczenio-bzyczenie) obecne wyraźnie po włączeniu klimy oraz nasilajace się np w momencie naciśnięcia zamykania okien (dociążenie napięciowe samochodu ogólnie rzecz biorąc)
wnioskuje po sprawdzeniu wcześniejszym kompresowa oraz okolic powstawania dźwięku że to wiatrak chłodnicy i teraz pytanie

1)czy to możłiwe aby był tylko jeden wiatrak (silnik ASB) ,na ułatwienia dodam że w szczelinie pomiędzy silnikiem a obudową chłodnicy jest tylko jedno kółeczko z wiatrakiem duze (ani po lewej od wiatraka a tym bardziej od prawej nic nie ma jedynie powierzchnia plastikowa z jakimiś klapkami)

2)jeśłi tylko jeden to czy jest sens płacić ogromną kasę na produkt audi czy kupić bosch po numerze boscha

3)i najważniejsze pytanie: jak to wyciągnąć bez demontażu pasa przedniego ? macie może jakieś instrukcje zweryfikowane w praktyce

dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Re: Wymiana wentylatora chłodnicy -jak?

Post autor: pebo » 02 lis 2014, 11:16

Endrju_b pisze:Lekki nalot na napinaczy paska wieloząbkowego oraz dziwny dźwięk z okolic grill spowodował że wymieniłem pasek oraz napinacz oraz dwie rolki(tę na napinaczu oraz drugą luźno latająca która dawał efekty akustyczne)
niestety akustyka z okolic grill występuje dalej(równomierne buczenio-bzyczenie) obecne wyraźnie po włączeniu klimy oraz nasilajace się np w momencie naciśnięcia zamykania okien (dociążenie napięciowe samochodu ogólnie rzecz biorąc)
wnioskuje po sprawdzeniu wcześniejszym kompresowa oraz okolic powstawania dźwięku że to wiatrak chłodnicy i teraz pytanie
Pracujący wentylator wydaje taki lekki dźwięk buczenio-bzyczenia, ale na wszelki wypadek nagraj to i wrzuć filmik.
1)czy to możłiwe aby był tylko jeden wiatrak (silnik ASB) ,na ułatwienia dodam że w szczelinie pomiędzy silnikiem a obudową chłodnicy jest tylko jedno kółeczko z wiatrakiem duze (ani po lewej od wiatraka a tym bardziej od prawej nic nie ma jedynie powierzchnia plastikowa z jakimiś klapkami)
Ad. 1 - na 90% powinny być dwa wentylatory (np. tak mi mówi ETKA), ale możesz to sprawdzić procedurą testową uruchamiając oba wentylatory, poza tym jeśli wleziesz pod auto i zdejmiesz osłonę pod silnikiem, wentylatory będą dość dobrze widoczne.
2)jeśłi tylko jeden to czy jest sens płacić ogromną kasę na produkt audi czy kupić bosch po numerze boscha
Ad. 2 - można upić używkę, najważniejsze są numery, bo nie będzie działać albo będzie wyrzucać błędy.
3)i najważniejsze pytanie: jak to wyciągnąć bez demontażu pasa przedniego ? macie może jakieś instrukcje zweryfikowane w praktyce
Ad. 3 - nie da rady, przód do zdjęcia czyli lampy, nakładka zderzaka i chłodnice. Z chłodnic trzeba będzie spuścić płyn, natomiast czynnika w klimie nie zaczepiasz.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 16:09 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Wymiana wentylatora chłodnicy -jak?

Post autor: FOSS » 03 lis 2014, 01:22

pebo pisze:
1)czy to możłiwe aby był tylko jeden wiatrak (silnik ASB) ,na ułatwienia dodam że w szczelinie pomiędzy silnikiem a obudową chłodnicy jest tylko jedno kółeczko z wiatrakiem duze (ani po lewej od wiatraka a tym bardziej od prawej nic nie ma jedynie powierzchnia plastikowa z jakimiś klapkami)
Ad. 1 - na 90% powinny być dwa wentylatory (np. tak mi mówi ETKA), ale możesz to sprawdzić procedurą testową uruchamiając oba wentylatory, poza tym jeśli wleziesz pod auto i zdejmiesz osłonę pod silnikiem, wentylatory będą dość dobrze widoczne.
Konfiguracji wentylatorów było w D3 kilka, 2 duże, 2 z czego jeden duży i jeden mały oraz tylko jeden duży.

Sprawdzać w ETCE to można ale najlepiej robić to po numerze VIN a nie tak tylko ogólnie bo tak ogólnie to różne dziwności mogą wychodzić ;)


Wentylator kupować kierując się numerem oryginału - inny, pomimo łudząco identycznego wyglądu, może nie pracować prawidłowo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 03 lis 2014, 09:22

Sprawdzone w ASO - auto nie przystosowane do haka - ETKA pokazuje tylko jedno śmigło- zatem temat zawężony

Jak w VCDS sprawdzić wiatrak? jakis output test? na których blokach ? prosze o krótką wskazówkę dla raczej amatora vcds-owego
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Re: Wymiana wentylatora chłodnicy -jak?

Post autor: pebo » 04 lis 2014, 21:50

FOSS pisze:Konfiguracji wentylatorów było w D3 kilka, 2 duże, 2 z czego jeden duży i jeden mały oraz tylko jeden duży.Sprawdzać w ETCE to można ale najlepiej robić to po numerze VIN a nie tak tylko ogólnie bo tak ogólnie to różne dziwności mogą wychodzić ;) Wentylator kupować kierując się numerem oryginału - inny, pomimo łudząco identycznego wyglądu, może nie pracować prawidłowo.
Stąd moje przypuszczenie, niestety, nie miałem numeru VIN. Ale z tą wielkością, to taka różnica, że jeden ma 13 łopat a drugi, ten mniejszy 11 - ale na schematach często są rysowane jako duży i mały, gdy tymczasem obudowy mają niemalże identyczne.
A tak przy okazji, jeśli na łopatach wentylatora będą jakieś blaszki - nie usuwać - to wyważenie łopat.
Bądź dobry jak chleb.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 05 lis 2014, 08:17

Tak jak pisałem u mnie jest na pewno jeden który przy włączeniu HVAC (AC) i nagrzaniu auta zaczyna robić zzzzzzzz.... nasila się to jak np próbuje zamknąć już zamknięte okna (tj. naciskać guziki okien i próbować zamknąć gdy sa już zamknięte)
Sugeruje to że podczas dociążenia prądowego dźwięk się nasila.
Niestety nie udało mi się dobrze nagrać tego musiał bym użyć profesjonalnego mikrofonu a nie telefonu a takowego nie posiadam.

Co do moje pytania odnośnie VCDS? Jakieś pomysły jak zrobić test takowego wentylatora z wykorzystaniem vcds?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2014, 22:05 przez Endrju_b, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2014, 18:52

Endrju_b pisze:... co do moje pytania odnośnie VCDS? jakieś pomysły jak zrobić test takowego wentylatora z wykorzystaniem vcds?
W sterowniku silnika albo klimatyzacji - wejść w testy elemenów wykonawczych i przechodząc po kolei przez wszystkie będzie też moment testowania wentylatora.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 07 lis 2014, 18:07

już wiem wiatraczek jak na dłoni..
organoleptycznie że problem jest z wentylatorem ... wyje jak włączę klimę do tego nie miarowo (akustyczna wibracja ) oraz jak wyłączę klimę i trochę nagrzeje silnik tez się włącza i daje po d...e
wyłączenie wiatraka (HvAC off lub Econ ON) i jest cisza (wiatrak stoi) jak tylko włączę klimę lub nagrzeje się silnik na tyle że włącza się chłodzenie wiatrakiem zaczyna się wibracja

rozumiem że aby wymienić wiatrak muszę robić jak mówi ElsaWIN czyli
-spuść płyn chłodniczy
-odkręć koła
-zdjąć nadkola
-zdjąć zderzak
-zdjąć chłodnice

Czy może jest jakaś short procedure bez tych rozbiórek???
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 00:19 przez Endrju_b, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 lis 2014, 10:40

Endrju_b pisze:rozumiem że aby wymienić wiatrak muszę robić jak mówi ElsaWIN czyli
-spuść płyn chłodniczy
-odkręć koła
-zdjąć nadkola
-zdjąć zderzak
-zdjąć chłodnice

Czy może jest jakaś short procedure bez tych rozbiórek???
Pozdrawiam
Do wymiany wentylatora trzeba nie tylko rozebrać przód ale również kompletnie chłodnice bo montowany jest od wewnętrznej strony obudowy chłodnic.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 lis 2014, 20:13

Procedura bez rozbiórek: lecisz szlifierką kątową po całym przodzie tak jakbyś otwierał groszek konserwowy - ale zakładam, że będziesz ten przód montował ponownie, więc innego wyjścia nie masz, rozkładaj wszystko łącznie z chłodnicami. Klimy zaczepiać nie trzeba - tylko odchylasz na bok. I warto sprawdzić łożyska na napinaczu i rolkach prowadzących paska wielorowkowego - przy zdjętym przodzie masz do nich dobry dostęp.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl