[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi
No to w takim razie jak napisałem... po włożeniu kluczyka do stacyjki chwle myślał, nic nie reagował, odblokował stacyjke i kierownice i po chwili włączył MMI i udalo sie odpalić zrobił check i normalnie działał.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To nie jest prawda.simon68 pisze:Robiłem serwis skrzyni w sserwis, i tam panowie po prostu adaptacja to wgranie na nowo oprogramowania......
Adaptacja to nauczenie skrzyni jak ma pracować. Proces adaptacji odbywa się poprzez jazdę drogową i jest do tego szczegółowo opisana procedura czyli na którym biegu, z jaką prędkością, jaki odcinek drogi, przy jakich obrotach zredukować, przy jakich obrotach przełączyć bieg w górę, itp.
Przed rozpoczęcia procesu adaptacji należałby najpierw zresetować ustawienia skrzyni ale to dostępne jest dopiero w po-liftach, jak dobrze pamiętam coś od rocznika 2006.
Resetu skrzyni dokonujemy za pomocą interfejsu diagnostycznego.
Odłączenie zasilania nie resetuje ani programu skrzyni ani programu silnika ani wielu innych sterowników. Co więcej, w D3 odłączenie zasilania wprowadza dodatkowe zamieszanie i potrafi wygenerować sporo różnych cudacznych błędów w sterownikach.
Po odłączeniu aku i jego ponownym podłączeniu nie ma potrzeby odczekiwania żadnych 15 minut - wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz zapłon, wracasz do pozycji zero i wyjmujesz kluczyk - ponowne włożenie kluczyka do stacyjki i przekręcenie zapłonu powinno już zadziałać normalnie.Ogród-Lca pisze:Ale po 15 min wszystko zaczęło działać poprawnie pytam o D3 bo muszę wymienić manetkę przy kierownicy i potrzebuje odpjąc aku żeby poduszkę sciągnąć
Użycie przycisku START/STOP wygląda podobnie - za pierwszym naciśnięciem START auto nie zareaguje, naciskasz STOP, później ponownie START i już wszystko powinno odżyć
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No ja wlazylem kluczyk i nie mowie ze z zegarkiem czekalem 15min... Chwile czekalem, nic nie reagowalo i po chwili ożyło. Nie wyjmowalem kluczyka. Start/stop wcale nie reagował. Chyba ze nie wciskalem stop a tylko próbowałem startem... Teraz nie pamiętam,
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No oczywiście że jest adaptacyjna tyle tylko, że w przd-lifcie nie da się wyzerować poprzednich nastawów więc proces adaptacji do nowych warunków pracy może być zdecydowanie dłuższy niż w po-lifcie w którym te nastawy wyzerujemy.Ogród-Lca pisze:Czyli skrzynia w przedlifcie Jest adaptacyjna ?,czy nie ? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje po wymianie oleju ?
Bo trzeba włożyć kluczyk, przekręcić na zapłon, wyjąć, włożyć ponownie i ponownie przekręcić na zapłon i nic nie trzeba czekać po po tym drugim razie włącza się od razudrago_o pisze:No ja wlazylem kluczyk i nie mowie ze z zegarkiem czekalem 15min... Chwile czekalem, nic nie reagowalo i po chwili ożyło. Nie wyjmowalem kluczyka. Start/stop wcale nie reagował. Chyba ze nie wciskalem stop a tylko próbowałem startem... Teraz nie pamiętam,
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Adaptacyjna, ale trzeba "nauczyć ją jeździć". Kiedyś temat poruszałem na forum w kwestii skrzyni GQF - nie dało się tego skasować interfejsem, ale tak jak FOSS pisał, adaptację zrobiłem po prostu jeżdżąc nieco inaczej. Około miesiąca jazdy i skrzynia działa jak należy. Oczywiście, na pracę automatu ma wpływ ilość oleju w skrzyni (nie za dużo, nie za mało), stan filtra (skrzyni biegów oraz paliwa - do pomp paliwowych) oraz stan akumulatora. Te wszystkie elementy są ze sobą powiązane, ale szczegóły innym razem. PozdrawiamFOSS pisze:No oczywiście że jest adaptacyjna tyle tylko, że w przd-lifcie nie da się wyzerować poprzednich nastawów więc proces adaptacji do nowych warunków pracy może być zdecydowanie dłuższy niż w po-lifcie w którym te nastawy wyzerujemy.Ogród-Lca pisze:Czyli skrzynia w przedlifcie Jest adaptacyjna ?,czy nie ? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje po wymianie oleju ?
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Patrz pare postów wyżej , skrzyni o tym oznaczeniu sie nie adaptuje .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044