części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Jasnoniebieska zasłona dymna przy przyśpies

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 06 lis 2014, 11:58

DPF-y zostały usuniete bezbłędnie, soft zaktualizowany po przeróbce. W serwisie powiedzieli, ze został usunięty prawidłowo i na ich kompie też nie ma zadnych błedów w związku z tym.
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lis 2014, 12:15

Nie zaciągnie Ci przez bagażnik. Ja bym połączył te obiawy. Ale to tylko sugestia w poszukiwaniu :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 06 lis 2014, 12:27

W Benzynce to bym rzekł że uszczelniacze zaworowe ale tu jest klekot i wiecej powodow do dymienia.
Wąchałes te niebieskie spaliny? Zalatują olejem czy ropa? Zapaszki sie będa róznic ale wykluczysz wtedy jedna z opcji. Wtryski będa dymić wyraźnie ropą.

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 06 lis 2014, 12:30

Zgoda, jedno moze mieć coś wspolnego z drugim. Zatem reasumując, uważasz/uważacie, że nieszczelność uszczelek na wtryskach, które moga powodować wydostawanie się spalin niewidocznych gołym okiem, ale w wystarczającej ilości zeby poczuć je w kabinie mogą jednocześnie być przyczyną nadmiernego kopcenia tak jak opisałem na wstępie?
Tak czy inaczej, problem sprowadza się do wtrysków i ewentualnie turbiny jak widzę.
Innych sugestii brak.
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 06 lis 2014, 14:56

Ciężko mi stwierdzić czy dymi ropą czy olejem bo dymi jak jadę ;) Te zaciagane do kabiny powiedziałbym, ze bardziej ropą...chyba.
W tym konkretnym przypadku sugerować się mogę jedynie kolorem spalin celem dociekania powodu.
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 lis 2014, 15:07

drago_o pisze:Ja mam 4.0 i się regeneruje. Ogladając na szybko w neci taki wtryskiwacz do 4.2 nie zauważam jakiejkolwiek róznicy w budowie. Myslę, że się regeneruje/naprawia je jak każde inne(konkretnie rozkręca i wymienia to co jest złe).
Bład !

To są zupełnie inne wtryskiwacze PIEZO!
Nie naprawiane niestety

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lis 2014, 16:50

PABLO200 pisze:
drago_o pisze:Ja mam 4.0 i się regeneruje. Ogladając na szybko w neci taki wtryskiwacz do 4.2 nie zauważam jakiejkolwiek róznicy w budowie. Myslę, że się regeneruje/naprawia je jak każde inne(konkretnie rozkręca i wymienia to co jest złe).
Bład !

To są zupełnie inne wtryskiwacze PIEZO!
Nie naprawiane niestety
A widzisz... wyglądają identycznie CR to CR :) ;P


Uszczelki pod wtryskiem wydaje mi się byłoby słychać wyraźnym psykaniem. Ale tak jak pisałem, zaobserwuj wyloty w głowicy pomiędzy wyjściami kolektora wydechowego i będziesz wiedział. Jesli jest nieszczelność to będzie tam nagar lub chociaż jego ślad.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 06 lis 2014, 17:39

Stawiałbym na turbinę gdyby była nieszczelność w dolocie to dymił by na czarno a jak turbina pada to na niebiesko ,najlepiej sprawdzić to rozgrzać motor zgasić odczekać aż ostygnie, zdemontować rurę wydechowa od turbiny wsadzić palec w turbinę jak będzie olej to turbo padło, oczywiście u ciebie jest dwie turbiny .

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lis 2014, 18:04

Oczywiście nie chcę nic mówić ale demontaż rury od turbiny to pół dnia rozbierania :P więc nie wiem czy to taki dobry pomysł na sprawdzenie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 lis 2014, 18:08

A może świeczki już padają :)

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 06 lis 2014, 18:18

Inaczej nie sprawdzisz czy to nie turbo

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 06 lis 2014, 18:56

No właśnie jest stały błąd na jednej świecy więc jest do wymiany, to pewne. Ale coś mi się nie chce wierzyć, że to mogłoby być powodem, chociaż moge się mylić. Zacznę od tej uszkodzonej.

Pół dnia roboty przy turbinie to i tak gra warta świeczki biorąc pod uwagę realne koszta podejrzanych podzespołów, więc jest to kolejny punkt zaczepienia ;)
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

Smoogle
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 30 sie 2012, 10:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Smoogle » 06 lis 2014, 19:59

Jak dla mnie to turbinka lub turbinki powoli padają.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 lis 2014, 20:43

macias pisze:No właśnie jest stały błąd na jednej świecy więc jest do wymiany, to pewne. Ale coś mi się nie chce wierzyć, że to mogłoby być powodem.
Żebyś się nie zdziwił :) pozytywnie oczywiście. Chyba lepiej jest dać kilka setek na świeczki niż kilka tysi na turbo, czy wtryski. Wiesz może ja mam tylko d2, ale już wielokrotnie stawałem przed groźbą tego, że klepnęło coś grubego, a zazwyczaj okazywała się pierdoła - i mam nadzieję, że już tak zostanie :D . Dlatego zaczynaj zawsze od tych najprostszych-najtańszych rzeczy. Pomimo tego, że to a8, trzeba podchodzić do tego jak do zwykłego, najprostszego samochodu ;)

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 07 lis 2014, 10:41

Panowie a czy macie jakis sposob na demontaz rury/ wydechu od turbin w 4.2 tdi bez wyciagania silnika lub skrzyni? Czy naprawde jest to jedyny sposob ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl