części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 lis 2014, 16:11

no tak tylko napinacze mają same w sobie zaworki zwrotne :)
to teoretyczne tamte zaworki tylko dla popychaczy :)

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 07 lis 2014, 16:14

Tyle ze temat jest o nastawnikach :P
Według pewnych teorii... bez tych zaworków które ja wymieniłem olej ucieka z głowic i później przez chwilę łańcuchy mogą nie być napięte prawidłowo i mamy klepanie/rzężenie <onie>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 07 lis 2014, 16:45

Ok, ale które zaworki zwrotne wymieniałeś? w kolektorze, czy w samych nastawnikach?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 16:48 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 07 lis 2014, 16:48

Pod kolektorem ssącym są takie dwa.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 07 lis 2014, 17:00

Tylko napisałeś, że to klekotanie miałeś cały czas, a to bardzo nie wygląda na nastawnik. U mnie nastawnik odzywa się przez dosłownie 1 sekundę przy odpalaniu po dłuższym postoju, najczęściej jak temp. otoczenia spada poniżej 10stC. Zawsze wydawało mi się, że za trzymanie oleju w nastawnikach odpowiadają zaworki znajdujące się w samych nastawnikach, które są raczej nierozbieralne <hmm> Ale to co napisałeś jest ciekawe, bo wygląda na to, że wymiana tych w kolektorze może okazać się wyjściem z sytuacji.

DODANO:
A nie sory, źle przeczytałem <tjaa> Miałeś przez chwilę, ale również na ciepłym. To tym bardzie warto to wymienić chyba...
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 00:22 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 07 lis 2014, 18:56

Miałem identycznie tak jak mówisz w S6 C5. Po np 2-3+ dniach postoju przez 0.5-1sek klekotało czasem przy odpalaniu. Po wymianie tych zawortów. SPOKÓJ!

Te zaworki są POD kolektorem ssącym pod taką metalową pokrywką.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 lis 2014, 21:24

mi się wydaje że wy mylicie odgłos napinaczy -hydrauliki :)

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 08 lis 2014, 23:05

Blade pisze:Miałem identycznie tak jak mówisz w S6 C5. Po np 2-3+ dniach postoju przez 0.5-1sek klekotało czasem przy odpalaniu. Po wymianie tych zawortów. SPOKÓJ!

Te zaworki są POD kolektorem ssącym pod taką metalową pokrywką.
U mnie niestety wymiana owych zaworków zwrotnych nic nie dała :/

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 lis 2014, 07:44

bo u ciebie napinacze stukają
proszę mi wytłumaczyć jak te zaworki mogą wpłynąć na uszkodzone nieszczelne napinacze ?
proponuje prześledzić magistralę olejową

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 09 lis 2014, 09:38

pepi, wiem ze to napinacz, mialem tylko nadzieje ze wymiana zaworków coś pomoże, tak jak pomoglo u kolegi Blade w d3 :)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 lis 2014, 10:31

Witam!
puzzel1 pisze: wiem ze to napinacz, mialem tylko nadzieje ze wymiana zaworków coś pomoże
-a z czego tak wnioskujesz ze to jednak napinacz? Czy sprawdzales jego dzialanie?

Stefan.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 09 lis 2014, 12:21

tak sprawdzalem, ten na prawej glowicy nie dziala zbyt dobrze.
Poza tym zmienilem ulamany ślizg lewego napinacza i stukanie nie ustalo, ewidentnie prawy napinacz nie trzyma cisnienia oleju, ale juz sie do tego przyzwyczailem i nie ruszam ;)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 lis 2014, 21:48

Witam!

A w jakim stanie jest siateczka filtrujaca?

Stefan.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 10 lis 2014, 00:07

a cóż to za siateczka? :)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 10 lis 2014, 00:15

Witam!

W nastawniku jest takie zaglebienie w ktorym umieszczona jest siateczka majaca za zadanie zatrzymywab brudy.Umieszczona jest ew kanale zasilajacym.Wielu "specjalistow" wyrzuca ja zeby sie nie zatykalo....


Stefan-

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl