[D4 10 3.0TFSI ] Bezpieczniki
Witaj Pebo. Uspajają mnie takie posty jak twój. Nigdy wcześniej nie jeździłem audi. Faktycznie poszukiwanie bezpieczników w tym samochodzie może zniechęcać do marki, ale jeździ się tym samochodem naprawdę bardzo dobrze. Gdzieś czytałem, że a8 to najlepszy samochód sportowy pośrót limuzyn i tak jest rzeczywiście. Wyprzedzanie tym samochodem jest tak efektywne, że trzeba podczas manewru kontrolować prędkościomierz. Prędkości się nie czuje, a przy trzecim wyprzedzanym samochodzie można się zdziwić. Zawieszenie w funkcji
A8 4h - schowek - bagażnik
Jeśli nie schowek/switch to najprawdopodobniej kodowanie
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... e-2872995/
Jeśli nie schowek/switch to najprawdopodobniej kodowanie
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... e-2872995/
Po dwóch dniach diagnozowania samochodu, sprawdzania kodów itd. Serwisanci orzekli, że najprawdopodobniej moduł komfortu jest uszkodzony. Co ciekawe to to, że za otwarcie bagażnika odpowiadają dwa moduły. Moduł bagażnika i moduł komfortu.Jeden steruje otwiera niem i zamykaniem, a drugi wysyła sygnał do otwarcia. Najprawdopodobniej uszkodzenie nastąpiło poprzez powolne rozładowywania akumulatora do zera podczas montażu dodatkowego zabezpieczenia w samochodzie. Serwisant wykonujący montaż systemu nie podłączył ładowania akumulatora trzymając samochód bardzo długo na włączonym zapłonie. Na szczęście moduł komfortu nie jest bardzo drogi. Niestety wg serwisanta audi nie ma zabezpieczenia przed spadkiem napięcia w systemie, a przy niższym napięciu rośnie prąd i to najprawdopodobniej uszkodziło moduł. Zobaczymy czy po wymianie modułu bagażnik zacznie się otwierać.
DODANO:
Chciałbym odpowiedzieć Tomaszowi. Schowek mam otwarty. Nigdy go nie zamykałem, więc to nie mogło być przyczyną nie otwierania bagażnika ,ale dzięki za podpowiedzi. Jutro sprawdzę, czy w D4 to też tak działa.
Dzięki Łukasz za link do angielskiego forum. Dzisiaj wracając samochodem na wyświetlaczu pojawiła się informacja, że bateria w kluczyku jest rozładowania. Jeśli dobrze zrozumiałem tekst to tam też ktoś miał rozładowaną baterię w kluczyku i miał przez to problem z bagażnikiem. Jutro wymienię baterię i zobaczymy. Jeśli to by pomogło, to byłbym bardzo zdziwiony.
DODANO:
Chciałbym odpowiedzieć Tomaszowi. Schowek mam otwarty. Nigdy go nie zamykałem, więc to nie mogło być przyczyną nie otwierania bagażnika ,ale dzięki za podpowiedzi. Jutro sprawdzę, czy w D4 to też tak działa.
Dzięki Łukasz za link do angielskiego forum. Dzisiaj wracając samochodem na wyświetlaczu pojawiła się informacja, że bateria w kluczyku jest rozładowania. Jeśli dobrze zrozumiałem tekst to tam też ktoś miał rozładowaną baterię w kluczyku i miał przez to problem z bagażnikiem. Jutro wymienię baterię i zobaczymy. Jeśli to by pomogło, to byłbym bardzo zdziwiony.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, 22:35 przez Milan, łącznie zmieniany 1 raz.
Od wersji D3 filozofia układów elektronicznych przewiduje tzw. funkcje rozproszone, czyli jedną funkcję może realizować kilka sterowników (główny oraz podrzędne). Uszkodzenie jednego sterownika powoduje, że pewne funkcje przejmuje inny sterownik (oczywiście, nie wszystkie funkcje). Poza tym jest tam system EPC, który zarządza energią elektryczną i ma predefiniowane progi prądów spoczynkowych, przy których odłącza poszczególne funkcje (między innymi otwieranie klapy bagażnika). Ból jest taki w A8, że aby naładować akumulator gdy jest słaby, trzeba otworzyć bagażnik, a gdy jest słaby akumulator, to otwieranie bagażnika jest zablokowane. Szkoda, że nie zastosowano takiego patentu jak np. w BMW, gdzie punkty do podłączenia prostownika są pod maską silnika. Nieco dziwi mnie to uszkodzenie sterownika. Może najpierw naładuj akumulator, wykasuj błędy i ponownie sprawdź ten sterownik.
Bądź dobry jak chleb.
Witaj Pebo. Audi A8D4 ma wyprowadzone podłączenie ładowania akumulatora pod maskę. Po prawej stronie pod maską jest czerwona klapka, gdzie można podłączyć plus i obok jest bolec z minusem. Naładowałem akumulator do pełna i nic się nie zmieniło. Elektryk wpiął się z komputerem. W tym czasie podłączył do styków pod maską drugi naładowany akumulator, wykasował wszystkie błędy, które pokazały się po wcześniejszym rozładowaniu i nic. Po głębszej analizie i sprawdzeniu sterownika bagażnika doszedł do wniosku, że to moduł komfortu, ponieważ po wejściu z komputera zewnętrznego do tego modułu można bagażnik otworzyć. Jak piszesz system jest skomplikowany i zależny, więc trzeba mieć głębszą wiedzę, aby to wszystko ogarnąć. W środę będę musiał udać się do serwisu. Zobaczę co powiedzą.
Pozdrawiam
DODANO:
Przed chwilą udało mi się rozwiązać problem, dzięki koledze, który przysłał mi link do angielskiego forum. Po dokładnym przetłumaczeniu okazało się, że wewnątrz schowka przy fotelu pasażera jest przycisk blokujący bagażnik. Po jego wyłączeniu bagażnik ożył. Wszystkie funkcje bagażnika działają. Z jednej strony to wspaniale, ponieważ nie będę musiał jechać do serwisu, ale z drugiej strony jest to źle rozwiązane. Na wyświetlaczu powinna zapalić się informacja o zablokowanym bagażniku. Dwóch elektryków samochodowych, z których jeden pracował kilka lat w serwisie audi nie mogło rozwiązać problemu.
Pozdrawiam
DODANO:
Przed chwilą udało mi się rozwiązać problem, dzięki koledze, który przysłał mi link do angielskiego forum. Po dokładnym przetłumaczeniu okazało się, że wewnątrz schowka przy fotelu pasażera jest przycisk blokujący bagażnik. Po jego wyłączeniu bagażnik ożył. Wszystkie funkcje bagażnika działają. Z jednej strony to wspaniale, ponieważ nie będę musiał jechać do serwisu, ale z drugiej strony jest to źle rozwiązane. Na wyświetlaczu powinna zapalić się informacja o zablokowanym bagażniku. Dwóch elektryków samochodowych, z których jeden pracował kilka lat w serwisie audi nie mogło rozwiązać problemu.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2014, 10:29 przez Milan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Niestety jeszcze nie kupiłem instrukcji obsługi,ale muszę ją zamówić na allegro.Wiem że ta sytuacja z bagażnikiem jest groteskowa,ale dwóch elektryków samochodowych z wieloletnim doświadczeniem nie zauważyło,że blokada w schowku jest włączona.Walczyli dwa dni i zdiagnozowali uszkodzony moduł komfortu.v
Ciesze się że pomogłem, jak widać nie jesteś pierwszy z tym tematem, a zakłopotanie występuje w dealer/ASO Audi jak widać też w uwielbianej "zagramanicy "Milan pisze:Przed chwilą udało mi się rozwiązać problem, dzięki koledze, który przysłał mi link do angielskiego forum. Po dokładnym przetłumaczeniu okazało się, że wewnątrz schowka przy fotelu pasażera jest przycisk blokujący bagażnik. Po jego wyłączeniu bagażnik ożył. Wszystkie funkcje bagażnika działają. Z jednej strony to wspaniale, ponieważ nie będę musiał jechać do serwisu, ale z drugiej strony jest to źle rozwiązane. Na wyświetlaczu powinna zapalić się informacja o zablokowanym bagażniku. Dwóch elektryków samochodowych, z których jeden pracował kilka lat w serwisie audi nie mogło rozwiązać problemu.
A dla potomnych, aby nie szukać, to meritum z forum audi world zacytuje poniżej
"A mistake was made when too much 'stuff' was jammed in the glove box of my car and the valet switch engaged. As a result the trunk could only be opened with the key. The car was taken to the dealer with this problem and the person in question departed thoroughly embarrassed. (Name has been omitted to protect the terminally stupid).
Double check your valet button in the glove box.
If it is not engaged I suspect the issue is with your key(s). "
"Double check your valet button in the glove box. "