części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Jasnoniebieska zasłona dymna przy przyśpies

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 07 lis 2014, 11:48

Kolego beyer28 tak dla wyjaśnienia choćby ani jedna świeca nie grzała to auto niema prawa dymić,jak dymi na czarno to albo nieszczelność w dolocie albo wtryski jak na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie, także dajcie spokój świecą jedna do wymiany na tym cylindrze co jest błąd i tyle, na pewno niema to wpływu na dymienie

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 07 lis 2014, 11:50

W silniku 4.2 TDI turbiny zaczynają siadać przy przebiegu 300tyś.
Jeśli któraś turbina siada, to wyjdzie to podczas diagnozy Vas-em, VCDS-em.
Na pałę rozbierać pół auta? bez sensu, szkoda czasu i pieniędzy.
Zrobić prawdziwą diagnostykę i naprawić tam gdzie się powinno naprawiać takie silniki, a on odwdzięczy się długą sprawnością, ten silnik nie znosi druciarstwa.

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 07 lis 2014, 11:54

Programem możesz tylko sprawdzic ciśnienie jakie daje turbo a nie czy bierze olej

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 07 lis 2014, 12:13

Da się sprawdzić, ale nie przez kasowaczy błedów.

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 07 lis 2014, 12:20

No to jakim cudem wyjaśnij jeśli tak teierdzisz kolego,, labas"

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 lis 2014, 20:41

Rozebranie rury od turbiny to demontaż prawie całej strony silnika z osprzętu. Obudowa filtra powietrza( cala, dolna i górną część + rury), intercooler, wszystkie rury, kilka wsporników które tam są w nadkolu i masz trochę miejsca aby wcisnac klucz przegubowy i po 1mm kręcić śróbki i przekładać klucz.

Ale odsunąć potem ta rurę i doprowadzić do stanu aby wysadzić tam palec to chyba odkrecenie turbiny. A tam klucz jest ciężej jeszcze wcisnąć i po od kręceniu z kolektora trzeba mieć potem nowa uszczelka :) módl się aby nie miała turbina uchwytu takiego jak jest w 4.0 bo masz pol dnia z tym roboty.

U siebie przerobilem te uchwyty boszką tak aby w przyszłości łatwiej demontować turbiny bez wyjmowania silnika :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 08 lis 2014, 16:48

No dobra Panowie. Czyli na czym stoimy:
- auto oleju nie bierze. Właściwie brak ubytku po 3 tys. km (dzis sprawdzone), nie smierdzi ropą. Brak wycieków pod, nad , przed ,za, itd. Brak utraty mocy mim zdaniem. Jedyny objaw-dym po dłuższym postoju. Pozostaje porządna diagnostyka turbin? Znacie naprawde dobrego magika godnego polecenia w okolicach Trójmiasta?

- Kolega czaszkin77 wspomniał: na niebiesko to turbo albo uszczelniacze na zaworach lub pierścienie. Zatem sprawdzimy i to.

- wtryskiwacze: wprawdzie jak wspominałem 6 na 8 kwalifikowałoby sie do wymiany, ale podejrzewam, ze większość V8 miałaby podobne wskazania przy takim przebiegu. Poza tym nie dymi na czarno. Chociaz przyznam, że kilku mechaników stawia właśnie na wtryski :)

Dam znać jak czegoś więcej się dowiem, może bedzie to wskazówką dla innych w przyszłości...oby nie <lipa>
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 13 lis 2014, 19:38

macias pisze:DPF-y zostały usuniete bezbłędnie
A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym.

ernesto

Post autor: ernesto » 13 lis 2014, 19:55

beyer28 pisze:
macias pisze:DPF-y zostały usuniete bezbłędnie
A może właśnie to zaważyło. Wiesz, w benzynie jak usuniesz katy, to pomimo braku ubytków oleju niebieski dymek z rana jest niczym nadzwyczajnym.
Tu się zgodzę. U mnie ubytków i pożerania oleju nie ma jakiegoś drastycznego. Na 10 tyś dolałem może około 2 litrów a czasami od czasu do czasu puści bąka przy odpalaniu. Ale jest to bardzo sporadyczne. U mnie katów brak.

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 13 lis 2014, 20:26

Panowie, lekkim dymkiem bym sobie głowy nie zawracał ;) Klimat jest tego typu, że jak postoję dłuższą chwilę na zapalonym silniku to po ruszeniu jest rzeźnia za mną przez dobre 10-15sekund...Tak jakby nadmiar oleju (?) odkładał się gdzieś przy niskich obrotach na postoju, bez obciążenia silnika lub turbin (?) i w momencie zwiększenia obrotów następuje kataklizm :) Zresztą zauważyłem, że nawet jak postoję dłuzej i tylko przygazuję to już też robi się niebiesko...Cos jest nie tak, to pewne.
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 13 lis 2014, 20:40

Nie bierze Ci oleju, a więc uszczelniacze można wykluczyć. Gdybyś miał klepnięte wtryskiwacze to waliłby na czarno. Do głowy przychodzi już tylko turbina :/

ernesto

Post autor: ernesto » 13 lis 2014, 21:16

Na Twoim miejscu bym się zabrał do roboty i to na poważnie.
Rozumie olej podciekający zaworami ale to ewidentnie wygląda na turbo, początki stadium. Jeśli zaniedbasz skończy się to tragedia. Puści uszczelnienie i turbo będzie ssało olej z silnika. Widziałem na własne oczy taki przypadek.
Nawet zgaszenie silnika nie pomoże. Turbo zaczyna ssać olej do komory spalania gdzie następuje zapłon. I mówię tu o oleju silnikowym. Silnik wkręca się w maximum obroty i chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo. Czyli olej w silniku. Równoznaczne jest to z zatarciem całej jednostki napędowej.
poszukaj na youtube.pl -> Runaway Diesel będziesz wiedział o co chodzi

macias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 06 lis 2014, 00:21
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: macias » 13 lis 2014, 21:44

Póki co autko stoi grzecznie zamkniete w garażu i nie jest jeżdżone. Dlatego zbieram informacje na temat prawdobodobnej przyczyny, zebym nie wbił sie w kosmiczne wydatki, wymieniając pół auta niepotrzebnie. Dbam o każdy samochód i jestem strasznie wyczulony na każdego rodzaju usterki. Auto sprawia radość tylko wtedy gdy wszystko chodzi jak w zegarku. Nie ma innej opcji.
No i właśnie do tego zmierzam. Na początku byłem skłonny wymieniać wtryski, ale po wszystkich dotychczasowych postach i lekturze stawiam na turbinę/y.
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była

Gość

Post autor: Gość » 13 lis 2014, 22:49

ernesto pisze:chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo
Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej?

ernesto

Post autor: ernesto » 14 lis 2014, 06:51

Apophis pisze:
ernesto pisze:chodzi do czasu do puki nie skończy mu się paliwo
Ale jak wtryski sie wyłączą i pompa to jak ma chodzić dalej?
Apo ponieważ ciągnie paliwo przez turbo a w tym momencie jego paliwem nie jest ropa a olej który smaruje silnik. Nawet jak odetniesz mu dopływ ropy. Ssa olej z silnika który go napędza. Jedynym wyjściem jest zatkanie dolotu. By powstała mieszanka muszą być dwa czynniki paliwo i powietrze. Oleju nie odetniesz ponieważ ciągnie go przez smarowanie turbiny. Zostaje odcięcie powietrza. Czymś zatkać dolot by go nie dostawał w takim wypadku.
Silnik wtedy chodzi jak piecyk olejowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl