Masakra. Ile godzin Ci to zajęło? Z jakiej pomocy korzystałeś? I co w końcu okazało się wadliwe? Nagrzewnice czy silniczek?Noi mała relacja z dłubaniny - tak w czwartek wyglądało moje D3:
[D3 03 4.2MPI ] Dmucha letnim powietrzem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Godzin łącznie coś koło 20-tu.daniell-gda pisze:Masakra. Ile godzin Ci to zajęło? Z jakiej pomocy korzystałeś? I co w końcu okazało się wadliwe? Nagrzewnice czy silniczek?Noi mała relacja z dłubaniny - tak w czwartek wyglądało moje D3:
W tym zdarzały mi się małe przerwy na wydanie komuś auta czy kilka niedługich rozmów telefonicznych + godzinna przerwa na jedzenie i zresetowanie głowy.
Ogólnie starałem się nie zajmować niczym z boku aby nie tracić czasu - zacząłem około 9:00 w ubiegły czwartek, koło godziny 2:00 w nocy auto było poskładane na tyle że można nim było spokojnie wyjechać, piątek dokończyłem pierdoły.
U mnie miałem do wymiany 2 silniczki w tym jeden na samej górze do którego nie ma dostępu bez zdjęcia dechy. Poza tym do wymiany obie zamulone już nagrzewnice.
Ponieważ kupiłem cały kompletny zespół klimatronika więc miałem do dyspozycji wszystko - wymieniłem więc wszystkie silniczki na 100% sprawne i oczywiście obie nagrzewnice.
Wszystko robiłem wyłącznie sam. Jedyna pomoc to instrukcja z ELSY ale osobom które nie mają jakiegoś zmysłu technicznego i drygu na kręcenia śrubokrętem własnoręcznej roboty raczej nie polecam bo ruchów do wykonania, śrubek do odkręcenia i elementów do ustawienia w konkretnej pozycji jest tyle, że o pomyłkę nietrudno.
Sam niestety też nie ustrzegłem się małego błędu - mógłbym to wprawdzie zrzucić na przemęczenie bo to już bo jak składałem środek to był już środek nocy ale jak zakłądałem tunel środkowy to podwinęła mi się jedna wiązka elektryczna i musiałem go zdejmować jeszcze raz. Strata czasu nie była duża bo błąd wyszedł praktycznie zaraz po jej założeniu i nie była jeszcze uzbrojona ale jednak wiązka ta schowała się pod tapicerkę boczną tunela i ją przeoczyłem.
Noi pod koniec składania pojawiła się mała zagłostka w postaci małego plastikowego elementu z kółkiem zębatym którego w środku nocy nie mogłem przyporządkować do niczego.
Element ten nie jest wyszczególniony w instrukcji z ELSY i nie trzeba go demontować.
Bałem się że rozkręciłem coś pod dechą i będę musiał rwać ją jeszcze raz ale następnego dnia jak wziąłem się za spody deski rozdzielczej to przypomniałem sobie że jest to hamulec od małego schowka po stronie kierowcy - zdemontowałem go ponieważ tam mam kilka rzeczy które nie należą do wyposażenie fabrycznego a to również musiałem wyciągnąć.
Na forum jest jeden kolega który zrobił to podobno jednego dnia ale nie wiem czy miał tyle samo roboty czy coś mniej - jak ja na to patrzę to robiąc to w normalnym trybie dnia pracy to jak nic są to 2 dni roboty.
No chyba, że robić to z kimś do spółki to będzie zdecydowanie szybciej bo można działać równolegle po obu stronach deski rozdzielczej jednocześnie.
Akurat tobie to mogę zaproponować robotę u mnie na 4-ręce - wtedy powinniśmy się uwinąć jednego dniacrips33 pisze:Sporo osób ma ten problem ... Jakiś opis by sie przydał :E mnie też to czeka a pewnie pułapek nie brakuje heh
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Silniczek znajduje się na podszybiu, od strony komory silnika, patrząc od przodu na silnik i na osłonę filtra kabinowego to jest on po prawej stronie, głęboko pod szybą.daniell-gda pisze:00716 - silniczek klapy powietrza zurzytego V113
taki bład u mnie wyskoczył, na forum znalazłem że V113 to klapa obiegu wewnętrznego.
Wiecie który to silniczek, gdzie się znajduje i czy on może być przyczyna braku ciepła
Nie pamiętam szczegółów ale trzeba zdemontować chyba całe podszybie oraz mechanizm wycieraczek.
Dostęp nie najlepszy ale idzie go jakoś wymienić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:33
- Lokalizacja: Gdańsk
crips33 pisze:Sporo osób ma ten problem ... Jakiś opis by sie przydał :E mnie też to czeka a pewnie pułapek nie brakuje heh
No to kiedy robimy? Zuk ogarniety wiec moge zaczynac ... Rąk do pomocy moge miec wiecejFOSS pisze: Akurat tobie to mogę zaproponować robotę u mnie na 4-ręce - wtedy powinniśmy się uwinąć jednego dnia
Rób co chcesz ... niczego nie żałuj
Na razie siedzę w DE. Wracam na dniach to się odezwę.crips33 pisze:No to kiedy robimy? Zuk ogarniety wiec moge zaczynac ... Rąk do pomocy moge miec wiecej
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kurde i mnie dopadło,
tyle tylko że mam strasznie dziwnie, normalnie niezależnie czy automat czy manual, czy tylko na szybę
nadmuch z szyby lewa strona grzeje prawa leci zimne, tak samo zachowuje się na środkowych kratkach, reszta grzeje jak trzeba, vcds robiłem basic i output test
i co ciekawe na output test jak było w sekcji defrosting i lewa strona i prawa zaczęła grzać max, pomyślałem jest coś się zacięło na klapach i tera puściło, ale po zakończeniu testu daje auto i ...
zaś lewa grzeje prawa nie.... Pany od czego szukać, bo wychodzi na to że klapy latają jak trza nagrzewnice tys OK zero różnicy czy małe czy duże obroty, poprostu tak sobie ustawia i sie mu zdaje że tak ma być, bo każdorazowe wejście w out i defrosting grzeje OK.
tyle tylko że mam strasznie dziwnie, normalnie niezależnie czy automat czy manual, czy tylko na szybę
nadmuch z szyby lewa strona grzeje prawa leci zimne, tak samo zachowuje się na środkowych kratkach, reszta grzeje jak trzeba, vcds robiłem basic i output test
i co ciekawe na output test jak było w sekcji defrosting i lewa strona i prawa zaczęła grzać max, pomyślałem jest coś się zacięło na klapach i tera puściło, ale po zakończeniu testu daje auto i ...
zaś lewa grzeje prawa nie.... Pany od czego szukać, bo wychodzi na to że klapy latają jak trza nagrzewnice tys OK zero różnicy czy małe czy duże obroty, poprostu tak sobie ustawia i sie mu zdaje że tak ma być, bo każdorazowe wejście w out i defrosting grzeje OK.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
U mnie jest tak ciepłe leci tylko z nawiewów zewnętrznych przy drzwiach, natomiast dwa środkowe leci zimne co skutkuje tym że na tył nie leci nic ,ponieważ tylny silnik czeka na ciepłe powietrze żeby puścić tak mi się wydaje, jak nastawię za zimne to wtedy z tyłu leci zimne tak więc wychodzi na to że z przodu trzeba coś wymienić <niewiem>
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec