Dokładnie jak ja. Są dla mnie tylko wartościami poglądowymi.ernesto pisze:Nie wierze w te wskazania z FIS-a choć jeśli chodzi o spalanie średnie to mi się pokrywa. Natomiast w zasięg nie patrzę ani w średnią przejechanej prędkości. Bo nie potrafię tego pojąć. Na co dzień jeżdżąc do pracy średnia prędkość mi wychodzi troszkę ponad 20 km/h zasięg zależny jest od średniego zużycia paliwa i ilości paliwa w zbiorniku. Ogólnie na wszelkie wskazania FIS przyjmuje z przymrużeniem oka.
[D2 00 4.2PB ] Wymiana pompy paliwowej i zonk
Dążenie do doskonałości.
Ja właśnie mając tą opcję w innych samochodach kieruję się wskazaniem ile jeszcze mogę przejechać na posiadanym paliwie. Wskazania te ciągle się zmieniają ale dają możliwość kontrolowanie kiedy się zatankować. Dlatego niepokoi mnie rozbieżność na wyświetlaczu i wskaźnikiem paliwa.ernesto pisze:Nie wierze w te wskazania z FIS-a choć jeśli chodzi o spalanie średnie to mi się pokrywa. Natomiast w zasięg nie patrzę ani w średnią przejechanej prędkości. Bo nie potrafię tego pojąć. Na co dzień jeżdżąc do pracy średnia prędkość mi wychodzi troszkę ponad 20 km/h zasięg zależny jest od średniego zużycia paliwa i ilości paliwa w zbiorniku. Ogólnie na wszelkie wskazania FIS przyjmuje z przymrużeniem oka.
Pozdrawiam. Roman
Dlatego ja osobiście wolę wierzyć wskaźnikowi poziomu paliwa niż przypuszczalnemu zasięgowi.BAU pisze:Wskazania te ciągle się zmieniają ale dają możliwość kontrolowanie kiedy się zatankować. Dlatego niepokoi mnie rozbieżność na wyświetlaczu i wskaźnikiem paliwa.
Ten zasięg jest bardzo mylący bo wlicza w niego też czas przejazdu i chwilowe spalanie.
Prosty przykład dojeżdżasz do skrzyżowania hamując silnikiem gdzie chwilowe spalanie po zatrzymaniu się zatrzyma sie na poziomie mniejszym niż 10 litrów na 100 km stoisz na tych światłach 30min i jest ok.
Ale dojedź do świateł, zatrzymaj się. Następnie rusz i zatrzymaj na nowo w takim momencie gdzie chwilowe spalanie zatrzyma się na 50 litrów na 100 km jak postoisz tak przez czas w/w ECU będzie liczył nie jako postój tylko jako spalanie które było ostatnie razy czas. W tym samym zmniejszy to zasięg km na FISie. Sprawdzałem to u siebie. Polecam.
Wyzeruj wszelkie wskazania FIS czyli :
- średnie spalanie
- czas przejazdu
- kilometry
Następnie zrób tak jak wcześniej pisałem by FIS widział granicę max spalania i niech auto postoi sobie jakiś czas na takim odczycie.
Te stare wskazania są niestety mylne i wiele mają błędów.
Co innego gdyby liczyły sobie cykle pracy wtryskiwaczy. Wtedy może było by bardziej wiarygodne.
Co innego jest np w autach gdzie po zatrzymaniu spalanie przechodzi w tryb spalania litrów na godzinę.