[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie przy zimnym silniku to raczej nic dobrego
pominąwszy to jest ogromna róznica pomięczy półsyntetykiem a hydrocrackiem chodzi o zawartość estrów[nie trzeba wspominac dlaczego i dlaczego sa ważne] oraz o czas utrzymywania parametrów..
pominąwszy i to
jeŻeli silnik jest olejożerny to są dwa wyjścia [pominawszy remont, chociaz niektóre jednostki są tak skonstruowane ,ze są nastawiaone z góry na konsumpcje]albo lać gęstrzy i rzadziej zaklądac na bagnet albo lać syntetyk i pilnować czesciej {pomijam fakt ekonomicznosci kosztów uzupelnień]
bo niski stan oleju plus agresywna jazda lub też zimny rozruch oznacza ze tak powiem
cytując Stefana piewrszy krok do zabicia silnika
to że kiedyś jeździli na drewnianych kołach nie znaczy że to było najlepsze rozwiązanie .. poprostu kiedyś wiedza była jaka była i postęp technologiczny też
kiedyś fotele skórzane konserwowali oliwka johnson & johnson oraz kremem nivea teraz używaja gliptone
zmieniając olej na nowy napewno odswiezymy silnik od wewnątrz a zmieniając olej na gatunkowo lepszy napewno ulatwimy mu rozruch w zimne dni oraz lepsze szybsze dotarcie oleju do wszystkich partii silnika i może wtedy ograniczą się posty nazilajace sie głównie jesienia i zimą typu... komu odzywaja się napinacze.... i ile hałasuja... z rana
no pominąwszy fakt ciepłego garazowania pojazdu
gęstość i jakość ma znaczenie
a to pierwsze w szczególności da się odczuć w chłodne dni z rana przy pierwszym rozuchu
według mnie 10w40 w dodatku hydrocrack nie jest najszcześliwszym wyborem zwłaszcza na zime ale jest pozytywnym krokiem w odniesieniu do wymiany oleju
pominąwszy to jest ogromna róznica pomięczy półsyntetykiem a hydrocrackiem chodzi o zawartość estrów[nie trzeba wspominac dlaczego i dlaczego sa ważne] oraz o czas utrzymywania parametrów..
pominąwszy i to
jeŻeli silnik jest olejożerny to są dwa wyjścia [pominawszy remont, chociaz niektóre jednostki są tak skonstruowane ,ze są nastawiaone z góry na konsumpcje]albo lać gęstrzy i rzadziej zaklądac na bagnet albo lać syntetyk i pilnować czesciej {pomijam fakt ekonomicznosci kosztów uzupelnień]
bo niski stan oleju plus agresywna jazda lub też zimny rozruch oznacza ze tak powiem
cytując Stefana piewrszy krok do zabicia silnika
to że kiedyś jeździli na drewnianych kołach nie znaczy że to było najlepsze rozwiązanie .. poprostu kiedyś wiedza była jaka była i postęp technologiczny też
kiedyś fotele skórzane konserwowali oliwka johnson & johnson oraz kremem nivea teraz używaja gliptone
zmieniając olej na nowy napewno odswiezymy silnik od wewnątrz a zmieniając olej na gatunkowo lepszy napewno ulatwimy mu rozruch w zimne dni oraz lepsze szybsze dotarcie oleju do wszystkich partii silnika i może wtedy ograniczą się posty nazilajace sie głównie jesienia i zimą typu... komu odzywaja się napinacze.... i ile hałasuja... z rana
no pominąwszy fakt ciepłego garazowania pojazdu
gęstość i jakość ma znaczenie
a to pierwsze w szczególności da się odczuć w chłodne dni z rana przy pierwszym rozuchu
według mnie 10w40 w dodatku hydrocrack nie jest najszcześliwszym wyborem zwłaszcza na zime ale jest pozytywnym krokiem w odniesieniu do wymiany oleju
Witam!
Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne.
Stefan.
- i tak jest w istocie.Szczegolnie ze kolega pisze ze na zime zastosowal olej gesty ktory zanim bedzie mial odpowiednia temperature tak aby w calosci byl filtrowany potrzebuje odpowiednio wiecej czasu podczas gdy przez otwarty filtr swobodnie plyna smieci do ukladu smarowania.dracus6662 pisze:co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie
-poczytaj zatem dobrze o eksploatacji w warunkach zimowych w europie wschodniej.Inter32 pisze:Mercedes W140 też ma wpisane w książkę 10W40, lanie syntetyka do M119 zabija ten silnik
Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne.
Stefan.
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowacmajkaistefan pisze:Witam!
- i tak jest w istocie.Szczegolnie ze kolega pisze ze na zime zastosowal olej gesty ktory zanim bedzie mial odpowiednia temperature tak aby w calosci byl filtrowany potrzebuje odpowiednio wiecej czasu podczas gdy przez otwarty filtr swobodnie plyna smieci do ukladu smarowania.dracus6662 pisze:co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie-poczytaj zatem dobrze o eksploatacji w warunkach zimowych w europie wschodniej.Inter32 pisze:Mercedes W140 też ma wpisane w książkę 10W40, lanie syntetyka do M119 zabija ten silnik
Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne.
Stefan.
motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo
co do Rzeszowskiego, nie pamietam prawdziwej zimy od dobrych 8lat. A jak jest mroz to zazwyczaj 2-3tygodnie kiedy jest w calej Polszy. Drogi lepsze niz w 90% calej Polski ... No dobra jedyna różnica to to że u nas niedźwiedzie na quadach jeżdżą
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
olej najlepiej lać wpełni syntetyczny polecam 0w40 LM
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Witam!
Jesli jest tak to co najmniej zmien filtr.Wydatek kilkunastu zl a sadze ze napewno nie zaszkodzi.Pamietaj ze ci "specjalisci" maja zupelnie inny interes od ciebie.Ty chcesz bywac w warsztatach jak najrzadziej a oni z Toba zaprzyjaznic...
Stefan.
stillbadboy pisze:Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowac
motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo
Jesli jest tak to co najmniej zmien filtr.Wydatek kilkunastu zl a sadze ze napewno nie zaszkodzi.Pamietaj ze ci "specjalisci" maja zupelnie inny interes od ciebie.Ty chcesz bywac w warsztatach jak najrzadziej a oni z Toba zaprzyjaznic...
Stefan.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 16:57 przez majkaistefan, łącznie zmieniany 2 razy.
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Filtr mann zmieniony nawet nie myslalem ze ktos ma pomysly zmieniac olej bez wymiany filtrumajkaistefan pisze:Witam!
stillbadboy pisze:Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowac
motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo
Jesli jest tak to co najmniej zmien filtr.Wydatek kilkunastu zl a sadze ze napewno nie zaszkodzi.Pamietaj ze ci "specjalisci" maja zupelnie inny interes od ciebie.Ty chcesz bywac w warsztatach jak najrzadziej a oni z Toba zaprzyjaznic...
Stefan.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 17:00 przez stillbadboy, łącznie zmieniany 1 raz.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Filtr Mann jedyny słuszny - prawidłowy wybór
Stefan ma racje jezeli było bagno że tak powiem wlane to teraz pomimo wymiany oleju na nowy oraz filtra dobrze po kilku tysiakach wymienic raz jeszcze filter tez tak robiłem przy wlaniu nowego oleju[czyt. Liqui Moly 0w40 synthoil energy] po wymianie z bagienka
Stefan ma racje jezeli było bagno że tak powiem wlane to teraz pomimo wymiany oleju na nowy oraz filtra dobrze po kilku tysiakach wymienic raz jeszcze filter tez tak robiłem przy wlaniu nowego oleju[czyt. Liqui Moly 0w40 synthoil energy] po wymianie z bagienka
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
teraz byla promocja w actionie [sklep holenderski] po 4 e z1l
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Co myślicie o firmie Petro Canada? Miał ktoś styczność? Mam możliwość załatwienia takiego za grosze.
http://sklep.petrocanadaoil.pl/syntheti ... p-130.html
http://sklep.petrocanadaoil.pl/syntheti ... p-130.html
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Stefan Dracus czyli co sam filtr wymienić a olej ten sam zostawić ?:)dracus6662 pisze:Filtr Mann jedyny słuszny - prawidłowy wybór
Stefan ma racje jezeli było bagno że tak powiem wlane to teraz pomimo wymiany oleju na nowy oraz filtra dobrze po kilku tysiakach wymienic raz jeszcze filter tez tak robiłem przy wlaniu nowego oleju[czyt. Liqui Moly 0w40 synthoil energy] po wymianie z bagienka