części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 21 lis 2014, 22:20

Mercedes W140 też ma wpisane w książkę 10W40, lanie syntetyka do M119 zabija ten silnik, nawet w Auto Świat było o tym że silnik M119 wytrzymuje wieczność pod warunkiem że nie leje się syntetyka i oczywiście zmienia olej ;)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 22 lis 2014, 05:10

co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie przy zimnym silniku to raczej nic dobrego

pominąwszy to jest ogromna róznica pomięczy półsyntetykiem a hydrocrackiem chodzi o zawartość estrów[nie trzeba wspominac dlaczego i dlaczego sa ważne] oraz o czas utrzymywania parametrów..

pominąwszy i to

jeŻeli silnik jest olejożerny to są dwa wyjścia [pominawszy remont, chociaz niektóre jednostki są tak skonstruowane ,ze są nastawiaone z góry na konsumpcje]albo lać gęstrzy i rzadziej zaklądac na bagnet albo lać syntetyk i pilnować czesciej {pomijam fakt ekonomicznosci kosztów uzupelnień]

bo niski stan oleju plus agresywna jazda lub też zimny rozruch oznacza ze tak powiem

cytując Stefana piewrszy krok do zabicia silnika

to że kiedyś jeździli na drewnianych kołach nie znaczy że to było najlepsze rozwiązanie .. poprostu kiedyś wiedza była jaka była i postęp technologiczny też
kiedyś fotele skórzane konserwowali oliwka johnson & johnson oraz kremem nivea teraz używaja gliptone :D

zmieniając olej na nowy napewno odswiezymy silnik od wewnątrz a zmieniając olej na gatunkowo lepszy napewno ulatwimy mu rozruch w zimne dni oraz lepsze szybsze dotarcie oleju do wszystkich partii silnika i może wtedy ograniczą się posty nazilajace sie głównie jesienia i zimą typu... komu odzywaja się napinacze.... i ile hałasuja... z rana :P

no pominąwszy fakt ciepłego garazowania pojazdu

gęstość i jakość ma znaczenie

a to pierwsze w szczególności da się odczuć w chłodne dni z rana przy pierwszym rozuchu
według mnie 10w40 w dodatku hydrocrack nie jest najszcześliwszym wyborem zwłaszcza na zime ale jest pozytywnym krokiem w odniesieniu do wymiany oleju ;)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 23 lis 2014, 12:10

Witam!
dracus6662 pisze:co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie
- i tak jest w istocie.Szczegolnie ze kolega pisze ze na zime zastosowal olej gesty ktory zanim bedzie mial odpowiednia temperature tak aby w calosci byl filtrowany potrzebuje odpowiednio wiecej czasu podczas gdy przez otwarty filtr swobodnie plyna smieci do ukladu smarowania.
Inter32 pisze:Mercedes W140 też ma wpisane w książkę 10W40, lanie syntetyka do M119 zabija ten silnik
-poczytaj zatem dobrze o eksploatacji w warunkach zimowych w europie wschodniej.

Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne. :)

Stefan.

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 23 lis 2014, 12:16

majkaistefan pisze:Witam!
dracus6662 pisze:co do leju to silnik jedynie moze zabić jego brak lub brak jego wymiany dodatkowo podwyższona gestość w zimie
- i tak jest w istocie.Szczegolnie ze kolega pisze ze na zime zastosowal olej gesty ktory zanim bedzie mial odpowiednia temperature tak aby w calosci byl filtrowany potrzebuje odpowiednio wiecej czasu podczas gdy przez otwarty filtr swobodnie plyna smieci do ukladu smarowania.
Inter32 pisze:Mercedes W140 też ma wpisane w książkę 10W40, lanie syntetyka do M119 zabija ten silnik
-poczytaj zatem dobrze o eksploatacji w warunkach zimowych w europie wschodniej.

Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne. :)

Stefan.
Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowac

motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo :)

co do Rzeszowskiego, nie pamietam prawdziwej zimy od dobrych 8lat. A jak jest mroz to zazwyczaj 2-3tygodnie kiedy jest w calej Polszy. Drogi lepsze niz w 90% calej Polski ... :) No dobra jedyna różnica to to że u nas niedźwiedzie na quadach jeżdżą :D

ernesto

Post autor: ernesto » 23 lis 2014, 12:34

majkaistefan pisze:Moj post odnosil sie do dzialan kolegi mieszkajacego w rzeszowskiem gdzie sa pewne uwarunkowania klimatyczne. :)
<hmm> a w świętokrzyskim jaki olej powinienem lać ?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 23 lis 2014, 12:39

ernesto pisze:<hmm> a w świętokrzyskim jaki olej powinienem lać ?
No Ernest myślę że w jakimś ładnym błyszczącym pudełeczku będzie odpowiedni :D

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 23 lis 2014, 16:04

olej najlepiej lać wpełni syntetyczny polecam 0w40 LM :P

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 24 lis 2014, 10:17

Witam!
stillbadboy pisze:Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowac

motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo :)

Jesli jest tak to co najmniej zmien filtr.Wydatek kilkunastu zl a sadze ze napewno nie zaszkodzi.Pamietaj ze ci "specjalisci" maja zupelnie inny interes od ciebie.Ty chcesz bywac w warsztatach jak najrzadziej a oni z Toba zaprzyjaznic... :)


Stefan.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 16:57 przez majkaistefan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 24 lis 2014, 11:34

majkaistefan pisze:Witam!
stillbadboy pisze:Stefan piszac błoto miałem na myśli szajs syf. Może wprowadziłem nieświadomie w błąd. Rzekomo byl zalany magnatec 10w40 kartka za to lotosu wisiala przegladowa, lato od lipca przelatalem ale co tam zalane blo naprawde nie wiadomo... wolalem nie ryzykowac

motula synergie 10w40 polecil ProChoice, poki co zrobilem z 700km w tym traske autostradowo 400km wiec ciezko wyciagnac jakies wnioski-jest za wczesnie. Poki co nic oliwy nie ubylo :)

Jesli jest tak to co najmniej zmien filtr.Wydatek kilkunastu zl a sadze ze napewno nie zaszkodzi.Pamietaj ze ci "specjalisci" maja zupelnie inny interes od ciebie.Ty chcesz bywac w warsztatach jak najrzadziej a oni z Toba zaprzyjaznic... :)


Stefan.
Filtr mann zmieniony :) nawet nie myslalem ze ktos ma pomysly zmieniac olej bez wymiany filtru :D
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 17:00 przez stillbadboy, łącznie zmieniany 1 raz.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 24 lis 2014, 12:20

Witam!

Czytaj ze zrozumieniem.Chodzi o to zeby jeszcze raz po przejechaniu kilku tys zmienic wklad filtra.

Stefan.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 24 lis 2014, 18:48

Filtr Mann jedyny słuszny - prawidłowy wybór :D

Stefan ma racje jezeli było bagno że tak powiem wlane to teraz pomimo wymiany oleju na nowy oraz filtra dobrze po kilku tysiakach wymienic raz jeszcze filter tez tak robiłem przy wlaniu nowego oleju[czyt. Liqui Moly 0w40 synthoil energy] po wymianie z bagienka :/

Awatar użytkownika
papajec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 113
Rejestracja: 02 mar 2012, 02:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papajec » 24 lis 2014, 22:32

Ja leje Shell Helix Ultra Extra 5W30 i się sprawdza.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 25 lis 2014, 05:38

teraz byla promocja w actionie [sklep holenderski] po 4 e z1l :D

Stunt18
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 12 lis 2014, 09:57
Lokalizacja: CNA

Post autor: Stunt18 » 25 lis 2014, 15:27

Co myślicie o firmie Petro Canada? Miał ktoś styczność? Mam możliwość załatwienia takiego za grosze.
http://sklep.petrocanadaoil.pl/syntheti ... p-130.html

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 25 lis 2014, 17:01

dracus6662 pisze:Filtr Mann jedyny słuszny - prawidłowy wybór :D

Stefan ma racje jezeli było bagno że tak powiem wlane to teraz pomimo wymiany oleju na nowy oraz filtra dobrze po kilku tysiakach wymienic raz jeszcze filter tez tak robiłem przy wlaniu nowego oleju[czyt. Liqui Moly 0w40 synthoil energy] po wymianie z bagienka :/
Stefan Dracus czyli co sam filtr wymienić a olej ten sam zostawić ?:)

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl