części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ile moze kosztować wymiana cześci eksp

Motostacja

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ile moze kosztować wymiana cześci eksp

Post autor: Motostacja » 20 lis 2014, 21:45

Witam

Mam takie pytanko

mianowicie moja furka ma juz swoje lata i przelot ,zastanawiam sie czy nie było by warto wyjąć skrzyni na przegląd?

chodzi mi o to ze chciałbym bym być pewny swojego auta i zastanawiam się czy śmigać i czekać aż coś kleknie czy profilaktycznie wyjąć skrzynie bo jak czytam to często skrzynia klęka bez wcześniejszych oznak .

Byłem w midparts i ogólnie wycena jest możliwa dopiero po wyjęciu skrzyni

wstępnie na pewno :
-konwerter regenerowany ok1200zł
-olej filtr pewnie koło 900zł

i co tam jeszcze podlega wymianie eksploatacyjnej jeśli nie jest to skrzynia uszkodzona

zapewne uszczelki tarczki , kosze się zużywają czy pękają dopiero podczas awari?

jak myślicie kpl remont po uszkodzeniu to kolo 7 tys zł ,a jak by wyjąć za wczasu i zrobić wszystko np za 4 k to bylo by chyba lepiej , jesli i tak w planie jest 3-4 lata eksploatacji audika

takie mam luźne rozmyślania może ktoś robił taki manewr i wie ile mniej więcej boli taka renowacja skrzyni ?

co do mojej skrzyni to chodzi oki , a jak sie nagrzeje to chodzi super , ale np interwał na konwerter jest chyba na 200tys km o ile sie nie mylę wiec daje to do myślenia

czytałem tematy to uszkodzoną skrzynie ktoś w midparts zrobił za 7600zł wiec koszmarny koszt -.- , chyba lepiej szukać jakiejś z anglika która można wcześniej przetestować i sprawdzić później ze swoim majstrem własnoręcznie ja wymontować , ceny uzywek 1800-2500 skrzynia do tego olej filtry w 3-4k można się zamknąć wiec bez tragedi

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lis 2014, 08:54

ja podchodzę podobnie do tematu napraw i wole cos ulepszyć, poprawic zanim sie posypie...i tak robie z regóły, natomiast jeśli chodzi o ASB to jak jest sprawna i nic sie nie dzieje, to lepiej to moim zdaniem zostawić a tą kase sobie odłożyć w razie co.

Poza tym tak jak mówisz można trafic używke, i jeśli będzie ok (może nawet z jakąś gwarancją) to też Ci pośmiga z kilka lat, a nie wydasz na to tyle co za remont.

taka ciekawostka...

ostatnio wujowi posypała się skrzynia w A6 C5 2.4, tzn. nie wchodził 4 bieg. (skrzynia 5hp19) i oddał to warsztatu tu w Konstantynowie Łódzkim, który się w takich naprawach specjalizuje. Facet wyjął skrzynkę, kosz, stwierdził fakycznie uszkodzenie 3ciego biegu, no i przy okazji przejrzał ją twierdząc że jest ona w na prawde dobrym stanie i nie ma po co tego ruszać (mógł powiedzieć odwortnie żeby zarobić, ale uczciwie powiedział jak jest).
Skrzynke zrobił w trzy dni (bo zaczął w piątek i czekał na części) i ASB wuja smiga jak ta lala już kilka miesięcy. Koszt to ok. 2000zl (robocizna + wymiana oleju + potrzebne części)...
to nie jest zwykły napęd...to

Motostacja

Post autor: Motostacja » 21 lis 2014, 12:10

No to widzisz jednak sa uczciwi mechanicy w tym kraju .

Kase wlasnie zamierzam odlozyc ale jak mi kleknie to na bank nie bede remontowal bo 7600 to chora cena tzn zaplacil bym tyle gdybym dostal 5-6 lat gwarancji na nia ;) a co najciekawsze midparts daje 0.5 roku bez limitu km , czyli jak sie wysra cos po 8 mc to znowu skrzynia na stol ? Gwar jest tylko na to co zostalo wymienione , Takie samo prawdopodobienstwo jest z kupieniem dobrej uzywki , nie wiem czy nie szukac sobie takiej nie kupic i nie wpierdzielic do garazu niech sobie lezy ;)

Moja puki co dziala oki , wiadomo nie idealnie bo nie jest nowa , ale jezdzilem wieloma autami z automatem co maja 200-300 k i jesli nic nie bylo robione to zawsze jakies oznaki zuzycia beda najszybciej siada konwerter i lock up nie trzyma juz tak dobrze jak fabryczny .

Czyli zostaje przy swojej koncepcji ;p

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 21 lis 2014, 14:40

Przy remoncie skrzyni jak i silnika koszt pracy i ilosc jej jest praktycznie taki sam ,niezaleznie czy wymieniaz jeden element czy pol zawartosci.
Wynika to stad ze jak joz dawniej wspomnialem skrzynie zawsze rozbiera sie do ostatniej srubki i myje wszystko by zadne paprochy nie pogrzebaly naszej pracy zywcem.
A to czy poskladasz na starych elementach czy nowych(kosze,lozyska,tarczki etc) nie ma zadnego znaczenia.
W silniku przy kapitalce jest tak samo.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 24 lis 2014, 21:14

Ja rozumiem tylko dziwi mnie tak krótka gwarancja , pół roku to tyle co nic , 2 lata 3 lata to rozumiem koszt usługi na poziomie 7 tys to niemały wydatek

znam przypadek w a6 c5 2.7BTb gdzie skrzynia po remoncie padła juz po 12 mc eksploatacji :<

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 lis 2014, 21:20

mnie tez zastanawia ta gwarancja, bo robic kapitalny remont skrzyni i jeszcze na nowych czesciach i tylko 0,5 roku gwrancji to smiechu warte jest. To juz na prawde mozna lepiej kupic za polowe tego uzyywke w dobrymstanie, a jak sie nawet posypie to majac juz dwie mozna zlozyc jedna :D :D :D
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 25 lis 2014, 06:45

A używka może dziś jeździć jutro już nie i bedziem mieli tylko więcej złomu oraz minus na koncie za używke i jej montaz jak padnie.

FOSS pisał kiedyś o profilaktycznej wymianie na "lepszą"...

Ja dałem dokładnie 7600 za remont swojej pare lat temu i dostałem dokładnie taką pólroczną gwarancję.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 25 lis 2014, 13:57

ile zrobiłeś na skrzyni , jak chodzi ?

no dlatego jak kupować skrzynie to taka która jest na aucie samemu wymontować założyć na swoja i powinno być ok , przy własnej robocie można zamknąć się w 3 tyś z olejem i filtrem , przy czym stara zostaje na części lub na złom i tez parę groszy będzie

choć jak wiadomo w skrzyniach najszybciej klęka konwerter zużywa się , sama skrzynia dobrze serwisowana powinna pośmigać ponad 400k

najlepiej kupić skrzynie z anglika dość łatwo zweryfikować przebieg takiego auta

ja powiem szczerze miałbym sraczkę jeździć na skrzyni za prawie 8 tys z pół roczna gwar

tym bardziej ze przy takim remoncie masz regenerowany konwerter a nie nowy , podobno do skrzyń zf6hp nie da sie dobrze zregenerować konwertera tak żeby posłużył jak nowy

specem nie jestem pisze tylko to co zasłyszałem

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 25 lis 2014, 14:09

druga kwestia to taka że oni mało co w niej wymieniają a biorą kasę że niby porobili wszystko, nagminny przypadek w remoncie skrzyń automatycznych

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 lis 2014, 14:33

raftor pisze:ja powiem szczerze miałbym sraczkę jeździć na skrzyni za prawie 8 tys z pół roczna gwar
hehe dobrze powidziane! :D ale taki jest fakt. Czasem można nawet rafić dobrą skrzynie z gwaracją (widziałem już takie ogłoszenia). No i jak napisałeś
stara zostaje na części lub na złom i tez parę groszy będzie
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 25 lis 2014, 16:09

raftor pisze:ile zrobiłeś na skrzyni , jak chodzi ?
Jak rozrząd miał ok 60tyś to na skrzynce 50juz tez poszło. Sprawuje się ok jak to 4hp jest wyczówalna ale nie rzuca i nie wali jak w fabryce :)

U mnie nie było opcji używki bo ponad 5lat temu nie było tego prawie wcale na rynku,natomiast w mojej skrzyni wymienione niemal wszystko na elementy nowe bądź regenerowane.

Gdybym kupił sobie drugą to z mojej starej i tak nie wiele bym w razie W mógł wykorzystać.
A też jak na aucie skrzynka jest i smiga to nie wiecie ile posmiga bo wasze bez remontu tez jeszcze smigają a już sie pocicie na myśl co bedzie gdy.. :)

Gwarancja może krótka ale porządny serwis jak midparts czy łoboda nie moga sobie pozwolić na fuszefki bo rynek ich szybko oceni.

Drugą sprawą to był fakt że mój drogi remont był na specjalne życzenie robiony bo pan Łoboda stwierdził że nie opłaca się jej robić i kazał mi podjechać i zdecydować co dalej. Po tygodniu szukania używki (która i tak bybyła na stole sprawdzona) zleciłem remont.

ulises
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 08 sie 2013, 08:56
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: ulises » 26 lis 2014, 21:29

Ja też prawdopodobnie będę musiał zmienić konwerter. Czy to prawda że do tej wymiany trzeba wyjąć motorniczego ze skrzynią? Byłem coś już pytać i takie info otrzymałem. Do tej pory myslałem że samą skrzynie się zrzuca ale jak widać się nie znam:)

Motostacja

Post autor: Motostacja » 26 lis 2014, 23:33

kolego bzdura! , zdejmujesz skrzynie odkręcasz konwerter , zakładasz nowy , zakładasz skrzynie zalewasz olej i tyle , podobnie jak w manualu wymiana sprzegła tyle ze olej zalewasz nowy

jakie masz objawy ? sprawdź czy nie masz za mało oleju

ile za wymianę razem z konwerterem sobie życzą ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl