[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu.
Panowie, czy w przedlifcie '97, 4.2 można zamontować tempomat?
Ktoś to przerabiał?
Czy wystarczy sama pompka tempomatu, zespół manetek w kolumnę kierownicy i aktywacja tempomatu w VAG-u?
Proszę o porady.
Ktoś to przerabiał?
Czy wystarczy sama pompka tempomatu, zespół manetek w kolumnę kierownicy i aktywacja tempomatu w VAG-u?
Proszę o porady.
Tomek
Witam.
W D2 preFL(moze i FL) tempomat jest calkowicie osobnym ukladem .Wiec nie ma najmniejszego problemu z dolozeniem do auta.
Potrzebujesz .
Manetke,gruszke z mocowaniem do przepustnicy,pompke,zawor upustowy przy pedale hamulca,czujnik swiatla stop,troche wezyka ,ECU.
Najtrudniejsze w tym wszystkim to polozenie instalacji elektrycznej.
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej
W D2 preFL(moze i FL) tempomat jest calkowicie osobnym ukladem .Wiec nie ma najmniejszego problemu z dolozeniem do auta.
Potrzebujesz .
Manetke,gruszke z mocowaniem do przepustnicy,pompke,zawor upustowy przy pedale hamulca,czujnik swiatla stop,troche wezyka ,ECU.
Najtrudniejsze w tym wszystkim to polozenie instalacji elektrycznej.
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Mylisz się kolego, ECU posiada opcję diagnostyczną tempomatu, jak i jego aktywację. Tempomat zarówno w A8/S8 preFL jak i FL aktywuje się i diagnozuję na kanale 6 lub 66 sterownika silnika.SenatorS8 pisze:(...)
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej
Ostatnio zmieniony 05 gru 2014, 01:04 przez kriss77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Dokładnie. Kiedyś chciałem sprawdzić manetkę bo myślałem że nie działała i w vagu nic nie ma.szeryfisch pisze:w prefl nie ma diagnostyki tempomatu.
Moduł tempomatu to hella. Srebrna pucha na podszybiu w skrzynce sterowników
Ja co roku muszę w swoim sterowniku przed zimą poprawiać luty bo nie działa tempomat (zimne luty)
Nie wiem jakiego preFL masz ale w moim i kazdym opartym na ECU HELLA nie ma ani diagonstyki ani aktywacji.Nie ma kabla diagnostycznego wychodzacego z sterownika wiec niemoze byc diagostyki a reszta kabli jest tylko i wylacznie do operowania podzespolami.
Nie myle sie w tym wypadku podpisujac sie obiema rekami
Nie myle sie w tym wypadku podpisujac sie obiema rekami
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Miałem podobnie i wraca po ok 10 miesiącach ten zabieg lutowania pomaga.gacuś pisze:witam,podepnę sie pod temat bo mam taki problem,że tempomat raz działa a raz nie,ostatnio jak jechałem autostradą chciałem go włączyć i nic.po kilku próbach w końcu zaskoczył,przejechałem kilka kilometrów i sie wyłaczył,i taka sytuacja się powtarza.gdzie szukać przyczyny?
http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-lpg-tem ... 240,15.htm