![]() |
![]() |
![]() |
[D3 preFL ALL ] Problem z ustawieniem geometrii przod
[D3 preFL ALL ] Problem z ustawieniem geometrii przod
Czesc
Bylem na ustawieniu geometrii, tyl raz dwa i po problemie. Natomiast z przodu zonk. Mechanik popuscill blokady na drazku (to cos co idzie od maglownicy do zwrotnicy) i sruba od regulacji nie do ruszenia, probowal przez przedluzke (dlugie ramie), psikal jakims specyfikiem, podgrzewal delikatnie i nic, nie idzie jej ruszyc. Poddal sie i wyjechalem z geometria ustawiana tylko na tyle. Teraz pytanie co dalej, jest jakis patent na ta srube?
Czy tylko wyjecie tego (drazka) i na stole proba ze sruba?
Bylem na ustawieniu geometrii, tyl raz dwa i po problemie. Natomiast z przodu zonk. Mechanik popuscill blokady na drazku (to cos co idzie od maglownicy do zwrotnicy) i sruba od regulacji nie do ruszenia, probowal przez przedluzke (dlugie ramie), psikal jakims specyfikiem, podgrzewal delikatnie i nic, nie idzie jej ruszyc. Poddal sie i wyjechalem z geometria ustawiana tylko na tyle. Teraz pytanie co dalej, jest jakis patent na ta srube?
Czy tylko wyjecie tego (drazka) i na stole proba ze sruba?
Nic sie nie stalo, jak kupielem przeszlo rok temu nic nie robilem. Teraz zmienilem na nowki zimowki i jak sciagnalem (juz slabe letnie) to tylne opony scieralo od wewnatrz dosc mocno. Pojechalem na geometrie by zimowek nie przycierac. Tyl byl do poprawy (duzy negatyw), przod do drobnej korekty, ale sie nie udalo.
Hmm, dziwne w kilku autach robilem juz geometrie/zbieznosc. Po wpadnieciu w dziure, przy wymianie niektorych czesci zawieszenia trzeba bylo korygowac.Maximuss pisze:Tak z mego mechanicznego doswiadczenia to nie robiłem geometrii nigdy chyba że był jakis dzwonek. To raz złożone nie powinno sie rozjechać...Dlatego pytałem.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Uważam że warto sprawdzić/ustawić geometrie co jakiś czas ( zależnie jakie kto ma przebiegi ), robiłem przód i tył na sprzęcie 3D i widzę po nowych oponach że wszystko równo się ściera . Kąty są tak samo ważne jak zbieżność .
Potraktuj kilka razy śruby dobrym penetratorem , pojeździj parę dni to może się " przegryzie " .
Potraktuj kilka razy śruby dobrym penetratorem , pojeździj parę dni to może się " przegryzie " .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
To prawda ale...pioter pisze:Uważam że warto sprawdzić/ustawić geometrie co jakiś czas
Sprzety 3D bywają dziwne jak te pomierniki amortyzatorów w stacjach kontroli.pioter pisze: robiłem przód i tył na sprzęcie 3D i widzę po nowych oponach że wszystko równo się ściera . Kąty są tak samo ważne jak zbieżność .
Nie raz spotkałem sie z tym jak do znajomego (ustawia starymi metodami) przyjeżdżali na poprawki.
Dopóki opony sie nie drą i auto prowadzi pewnie,normalnie to nie ma sensu dłubać tam.