części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaka instalacja LPG ??

nedwed
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2009, 14:56
Lokalizacja: Opole

[D2 4.2PB ] Jaka instalacja LPG ??

Post autor: nedwed » 28 lip 2009, 15:02

Witam.

Pytanie jak w temacie - jakiej firmy polecacie założyć instalke do 4,2 lub na jakiej jeździcie i nie macie większych problemów ????

Koszty instalki też mile widziane.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2012, 10:11 przez nedwed, łącznie zmieniany 3 razy.

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 28 lip 2009, 15:07

ja myślę nad gazem ciekłym, ale to na "przyszły sezon" no i oczywiście szansa że się zdecyduje (a się waham) to < 50%

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 lip 2009, 15:56

MorgothV8 pisze:ja myślę nad gazem ciekłym, ale to na "przyszły sezon" no i oczywiście szansa że się zdecyduje (a się waham) to < 50%
No ale jak to - mówisz o CNG?? :shock:

jeśli tak to chyba nie polecam - tam przecież te butle zajmują kupę miejsca, ciężkie to jak diabli i do tego stacji tankowania jest jak na lekarstwo :/

no chyba że ostatnimi czasy się coś zmieniło w tym zakresie :?:

****

A co do LPG (dla kolegi nedwed'a) to osobiście mam STAG-a - podobno ostatnio mocno podciągnęli się z jakością i ja na to co mam nie narzekam.
Jedyne co mogę poradzić to.... nie oszczędzaj....
oszczędzać zaczniesz po zamontowaniu - na paliwie :lol:
*
Naistotniejsze to znaleźć fachowca który zjadł zęby na LPG i to najlepiej jeżeli przerobił wiele fur z silnikami V6, V8 z większymi pojemnościami bo te robi się trochę inaczej niż jakieś padaczki 1,6R4.
*
Jak w pierwszej rozmowie typ zaczyna się motać i nie bardzo wie co i gdzie zamontuje to olej gościa - pewnikiem twoje A8 to jeden z nielicznych takich aut które będzie robił a efekty mogą być mizerne
Lepiej dać trochę więcej i cieszyć się bezawaryjną jazdą niż jeździć ciągle na jakieś dodatkowe regulacje, poprawki, reklamacje.
*
Ponadto, jak pisałem powyżej, nie oszczędzaj na typie instalki - bierz tą z górnej półki bo auto i silnik też masz te z górnej półki - montaż gorszego typu instalki (tak z oszczędności) może się skończyć większymi wydatkami na remonty silnika.
*
I co najważniejsze na koniec - regulacje - właśnie dlatego typ który będzie to montował powiniem mieć doświadczenie z takimi silnikami bo ten etap jest bardzo istotny - dobra instalacja źle wyregulowana będzie po prostu do du.py.
Przy regulacjach ważne też będzie odpowiednie podejście do tematu - nie regulować pod kątem najniższego spalania (bo trza oszczędzać) ale pod kątem wydajności (aby instalacja w pełni obsługiwała moc silnika i jego potencjał bez żadnej zadyszki) - zbyt uboga mieszanka paliwowa przy LPG to prosta droga do zajechania silnika.
*
po zainstalowaniu i regulacjach silnik powinien pracować jak zegarek (oczywiście tak samo musi pracować wcześniej na benzynce) - nie ma żadnego okresu przejściowego kiedy to gaz musi się ułożyć.
Jeżeli prycha, kuleje, nie jedzie i ma jakieś inne dolegliwości to znaczy że źle założony lub źle wyregulowany lub obie te rzeczy razem.
***
...
i tyle ode mnie 8-)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 lip 2009, 16:34

jak montowałeś w wawce to pochwal się gdzie

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 28 lip 2009, 18:40

V -generacja to nie CNG, to wtrysk gazu LPG w fazie ciekłej - poczytaj o tym i sam zechcesz takiej instalki.... w Polsce na razie mało tego bo drogie.

W skrócie nie ma parownika, gaz w formie ciekłej leci do silnika i wtryskiwany jest wtryskiwaczami które pracują pod kontrolą komputera benzynowego.
Spalanie gazu takie jak benzyny, moc taka sama a czasami nawet większa - LPG ma wyższą wartość opałową i więcej oktanów (to drugie nie jest istotne dla mocy ale to pierwsze owszem...)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 lip 2009, 00:58

maciu pisze:jak montowałeś w wawce to pochwal się gdzie
maciu jeżeli potrzebujesz to mam takiego znajomego - Marek.

robiłem już u niego dwa swoje auta w tym jeden z podkręconym trochę silnikiem i zawsze byłem zadowolony...
wprawdzie A8 on mi nie gazował ale przed zakupem konsultowałem z nim wszystkie składniki tego LPG czy to bedzie jeździć czy nie...
(A8 kupiłem niestety z gazem - niestety, bo chciałem kupić bez i dać właśnie jemu do założenia)

a Marek to właśnie gość który zjadł zęby na instalacjach - zakładał u mnie w V6-stkach ale nieraz widywałem u niego i V8-emki (BMW 7er oraz MB S-klasse)...

generalnie polecam - wprawdzie nie należy do najtańszych ale badziewia nie montuje i nie wypuści Cię z garażu dopóki nie będzie to cykać jak zegarek ;-)

aktualnie ma warsztat w Wesołej, ul. Warszawska (o ile dobrze pamiętam), numeru nie podam bo nie pamiętam (zawsze jeżdżę tam na pamięć)...
a kontakt: +48/601-240-001

W rozmowie możesz spokojnie powołać się na mnie - może finansowo potraktuje Cię jakoś bardziej ulgowo :-P

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 29 lip 2009, 08:00

Dołaczę do tematu. Wydaje mi się, iż najrozsądniejsze będzie podawanie namiarów na konkretne warsztaty instalujące LPG, zbyt drogie i skomplikowane to auta aby eksperymentować. Jeśli ktoś zna taki warsztat godny polecenia - niech zapodaje adres i telefon. Myślę, iż naszym forumowiczom się to przyda i unikną w przyszłości takich niespodzialnek o których pisał kolega FOSS.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 lip 2009, 09:54

Koledzy, tak dla uzupełnienia poprzedniej wypowiedzi dodam, że kolega Marek od LPG to oczywiście nie jakiśtam znajomy dłubiący w garażu tylko warsztat montujący LPG...
poniżej podaję pełne namiary:

HUBCAR Marek Nowak
Warszawa-Wesoła, ul. Warszawska 23
tel: +48/601-240-001

(dzwonić wcześniej bo od ręki rzadko coś zrobi)

-------------------------------------------------------------
:/ :/ :/
EDIT

koledzy, przepraszam za zamieszanie ale rozmawiałem właśnie z Markiem i okazało się że akurat popularnego STAG'a to on nie montuje i nie naprawia :-?
zupełnie mi z bańki to wypadło chociaż niedawno się z nim widziałem i dyskutowaliśmy o róznych zawiłościach LPG :/
ehhhh... ja w A8 też mam STAG'a :wpale:

Marek w moich innych autach (2,5V6 i 3,0V6) montował mi KME i to się bardzo dobrze tam sprawuje ale do A8 to zdecydowanie tego nie poleca.

Więc jeżeli macie do niego temat to przede wszystkim najpierw trza do niego dzwonić.

:idea: :idea: :idea:
Natomiast kilka postów niżej podałem namiar do innych ludzików u których też czasem bywałem i wiem, że ogarniają tematy LPG całkiem dobrze - oni robili mi przegląd i regulacje właśnie w A8 więc tam STAG'a bez problemu zrobią.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 17:05 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 29 lip 2009, 11:22

Kornel - klubowicz AKP z Łukowa - polecam, zagazował eSkę pawlowi i jest gitara :D

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 lip 2009, 13:25

FOSS pisze:
maciu pisze:jak montowałeś w wawce to pochwal się gdzie
maciu jeżeli potrzebujesz to mam takiego znajomego - Marek.
mam niekompletna instalację (STAG300 + butla)
zapytasz czy dołożyłby mi swój parownik, wtryski i załozył to wszystko?

z góry dzięki

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 lip 2009, 16:54

maciu pisze:mam niekompletna instalację (STAG300 + butla)
zapytasz czy dołożyłby mi swój parownik, wtryski i załozył to wszystko?

z góry dzięki
ehhhhh maciu, muszę Cię przeprosić ale właśnie rozmawiałem z Markiem i okazało się, że STAG'a to on niestety nie robi :-?
trochę szkoda bo w A8 sam mam STAG'a (w innych furach miałem/mam KME ale tego akurat Marek do A8 nie poleca) :-/

... i rzeczywiście przypominam sobie, że ostatnio jak się z nim widziałem to mówił mi, że przy A8 to on mi niewiele pomoże bo nie ma do tego softu i tego nie zakłada...
lipa :-/

:idea:
na szczęście mam jeszcze innego gościa - po drugiej (mojej) stronie Wa-wy - konkretnie to w Otrębusach - namiary poniżej:
AUTO-GAZ
Otrębusy, ul. Warszawska 58 (lub 56)
(za Pruszkowem, jadąc w kierunku na Grodzisk, mijając pierwszy skręt na Brwinów (światła), po prawej stronie duży szyld GAZ-KLIMATYZACJA - nie sposób ominąć)
tel: +48/607-350-000
(za cholerę nie pamiętam jak ma gość na imię)

Oni diagnozowali mi kiedyś moje A8 i spokojnie pomogą (założą część twoich gratów i zainstalują) tylko jest masakra się z nimi umówić - w lato mają dodatkowo zatrzęsienie wozów na klimę (to drugi temat który całkiem dobrze ogarniają).
Możesz powoływać się na mnie i moje auto ale gość ma tyle tematów na łbie, że zanim załapie to wieki mijają :-?

:arrow:
Jeszcze raz sorka za tą pomyłkę z Markiem - głupio wyszło :/

Awatar użytkownika
ts66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 18 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Wałbrzych

INSTALACJA GAZOWA W A8

Post autor: ts66 » 06 wrz 2009, 13:51

Moje A8 ma tylko benzyne, myślałem o założeniu instalacji gazowej, jednak kilku solidnych i uznanych mechaników kategorycznie odradza mi zakładanie takowej do tego auta, pomimo jak niektórzy twierdzą że te silniki pięknie znoszą gaz. Co z tego że zaoszczędzę np rocznie powiedzmy kilka tysięcy zł a problemy mogą zacząć się w każdej chwili. Sorry że może nie odpowiadam na temat który kolega zadał, tak tylko mam taką refleksję na temat montażu LPG do A8. Myślę że należy się głęboko zastanowić czy warto bo później można bardzo żałować. Proszę aby wszyscy którzy mają zainstalowany gaz w swoich maszynach szczerze napisali czy na dzień dzisiejszy nie woleliby aby w swoich A8 było tylko PB i nie było problemów kosztem zaoszczędzonej kasy na LPG? Aby było jasne nie ganię Tych co założyli gaz, bo sam o tym myślałem do czasu, tylko proszę szczerze napisać czy warto oszczędzać kosztem ewentualnych problemów później?

Ps. Moja A8 robi tylko 1000 km miesięcznie więc ta instalacja zwracałaby się bardzo długo i między innymi to u mnie zaważyło na nie jeżeli chodzi o montaż gazu. Wydaje mi się że gdybym miał postawić na jakąkolwiek oszczędność i chęć jeżdzenia A8, to wybrałbym już 3.3 TDi, tylko czy takim dieslem jeździ się tak samo jak benzynką? Dźwięk pracującego silnika V8 na benzynie jest chyba inny niż takiego diesla? To nie to samo. Przyspieszenie też inne. A może się mylę?

Awatar użytkownika
zielaki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2009, 16:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zielaki » 06 wrz 2009, 18:51

JA posiadam Audi A8 model FACE LIFTING w opcji automat Quattro, wszyscy odradzali mi gaz w tym samochodzie, twierdzili ze skrzynia zaraz padnie, ze będzie sie przełączać w tryb awaryjny....
Stwierdziłem ze zakładam bo przez ostatnie 3 miesiące zrobiłem 13500 km. wiec zakładam....
Miałem do wyboru instalację AUTRONIC z komputerem ZENIT lub BRC.... to jedyne słuszne instalacje które doradził mi właściciel stacji montażu a ze jako instalowałem już tam kilka aut i stosunki jakie mamy miedzy sobą wskazują na pełne zaufanie do niego z mojej strony.

Załozyłem instalacje AUTRONIC, ładnie i profesjonalnie zrobiona, nie powycinane plastiki w silniku, korek w klapce, przełacznik gazu ukryty.... wszystko super. Butla 90 ltr.
Zrobiłem 13500 km na gazie, jak narazie wszystko super, nie było problemów ze nie zapali, ze skakaja obroty, ze cos sie krztusi i dusi...skrzynia pracuje normalnie.... ładnie i niezauważalnie przechodzi na gaz i odwrotnie....
nie sadze by dobrze założony GAZ miał wpływ na szybsze rozpadnięcie się slinika czy skrzyni....
Pomimo małego motoru ,ja swojego auta nie piłuje, nie jezdze po wariacku bo tak kupiłbym sobie golfa GTI lub audi RS4 wiec uwazam ze bedzie mi słuzyc na gazie dłuzej niz tym którzy szaleją na benzynie. (skrzynie ZF-oskie nie za bardzo lubią szarpanie).
Kupiłem A8 bo chce jezdzic wygodnie a przy okazji TANIO.

Własciciel zakładu w którym montowałem gaz miał audi A8 2001 r. z silnikiem 4,2 zrobił nim 75 tys bez zadnych problemów na gazie z instalacja jak sam stwierdził pozbieraną i skompletowana oddzielnie... (czyli co sie zostało, co wypadło z innego auta iwogóle i wogóle ) wiec ja bym tam załozył...

Adres zakładu to
CARSTIL KOŃSKIE
Wiesław Włodarczyk
Ul Klonowa 3.

http://www.carstil.pl/kontakt.html

przy okazji pozdrawiam Panie Wieśku.

Awatar użytkownika
ts66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 18 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ts66 » 06 wrz 2009, 19:14

Może inni się wypowiedzą jak problemy z LPG w tych autach.....

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 07 wrz 2009, 16:49

koledzy ja sie wypowiem choc jeszcze audi jeszcze nie mam. ja mam w jeepie instalacje PRINSA, ogolnie wiem ze sa tylko dwie firmy godne zaufania. to BRC i PRINS.(gazowmicy mowia ze jesli kasa nie trzyma to brac prinsa) miesiecznie robie min 5tys wiec instalka dawno mi sie wrocila. w krakowie najlepszy servis gazowy to Alfa Gaz na ulicy Zbożowej 2 tel 500132212
naprawiaja tez spaprane instalki oraz dziwne wynalazki :mrgreen: . kazdy kto mial z nimi kontakt jest zadowolony. mi go polecili z forum jeepa i kolege tam z taxi spotkalem. 248.000tys km na prinsie w renault espace :shock: zero klopotow i zadowolony bo goscie sie znaja, robia swoje, nie cwaniakuja i nie jada na renomie jak np fugi gaz.
jak bede mial a8 d3 to zaloze na bank lpg ale V gen :mrgreen:

[ Dodano: 2009-09-07, 16:56 ]
aha mi jeszcze nic sie nie zepsulo i zero zl dolozylem. wiec mysle ze odp nasowa sie sama. kolego chyba za duzo nasłuchal sie o instalka takich ''prawie'' na wtrysku bo jak sie dobrze śrubka pokreci to jakos przez chwile chodzi. nowe lpg IV gen to juz wypas a co dopiero V gen :shock: :lol: mam butle w kole pod autem i wchodzi mi ok 52l lpg na trasie robie do 320km jak mu depcze to 260km to samo miasto. Polecam dobre LPG brc i prins ale to dosc spory wydatek na poczatek od 6000zl do 7000zl :mrgreen:
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl