części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Żywotność przetwornic.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

[D2 ALL ] Żywotność przetwornic.

Post autor: grzybek86 » 25 gru 2014, 11:09

Witam. Tak jak w temacie czy przetwornice maja cos wspolego z jasnosćia oświetlenia, bo moim zdaniem jesli cos jest nie tak to nie zapala lapy i juz. Problem mam taki ze rok temu kupiłem jedną nową przetwornice, i ostatnio jak popatrzyłem na lampy po odpleniu, to ta nowa dłuzej i mocniej utrzymuje błękitną poświate a ta starsza przetwornica szybko przechodzi w taki delikatny żółty. Dodam ze ta starsza przetwornica delikatnie poźniej odpala lampe. sprawdzałem cewki i palniki i jest to róznica w przetwornicy. ma ktoś wiekszą wiedze w tym temacie?

Tofik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2014, 04:28
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Tofik » 25 gru 2014, 11:35

Prawdopodobnie kłania się fizyka zjawiska. Zauważ, że do "odpalenia ksenonu" potrzeba napięcia rzędu 20kV, potem do podtrzymania pracy palnika wystarczy bodajże kilkadziesiąt wolt. Jeżeli wolniej zapala się lampa to prawdopodobnie później przetwornica osiąga napięcie rzędu tych 20kV. Jeżeli, tak jak piszesz, starsza przetwornica przechodzi potem w światło bardziej żółte, to może przyczyną jest niewielka różnica napięć w stosunku do drugiej przetwornicy. Bo jak z postu rozumuję, to również zamieniałeś przetwornice między sobą i efekt był zawsze ten sam?
Niech mnie ktoś poprawi, bo nie posiadam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie, jedynie analizuję pod kątem zjawiska fizycznego.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 gru 2014, 11:58

dokładnie tak jak piszesz zamieniałem wszsytko i tylko na tej przetwornicy jest roznica. i mimo ze saczewka jedna świeci bardziej na zółto na drodze obie lampy daja takie samo światło, wiec moze nie ma co sie przejmowac?

Gość

Post autor: Gość » 25 gru 2014, 12:25

Jesli jadąc nie masz róznicy to jest ok. Pozostaje tylko kwestia estetyki bo jak z daleka widac że są rożne odcienie świateł to jak dla mnie zalatuje wioską i ja tak nie lubie. :)

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 gru 2014, 15:37

no ja tam roznicy nie widze, jest tylko przez powiedzmy minute po zaswieceniu inny efekt ale tez z bliska potem lampy maja taka sama barwe, ale i tak chyba bedzie trzeba kupic nowa, bo pewnie ta niedlugo padnie

Gość

Post autor: Gość » 25 gru 2014, 15:41

A z daleka powiedzmy 100m widzisz różną barwę? Ja bym sobie kupił komplet jakiś dobrych HID przetwornic i te co masz zostawił na zapas. Przejściówka do Hidów 20zł :)

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 gru 2014, 15:52

no wlasnie nie widac roznicy z daleko, ostatnio widzialem z kilometra moze dalej jak jedzie w moja strone i ciagle równa barwa, z HID-ami miałoem kiedys przygode, kupiłem tak jak mowisz i problem był bo po odpaleniu i po kilku sekundach jedna lapa traciła 30% mocy, jeździłem po elektrykach i nikt nie miał pomysłu, zmieniłym wszsytko na ori i do dziś problemu nie ma

Gość

Post autor: Gość » 25 gru 2014, 16:54

Z HIDami są problemy tak jak i z niemarkowymi zamiennikami ale sa hidy i HIDY ja utrafiłem cos konkretnego i jest spokój :)

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 26 gru 2014, 11:45

a jakie masz te przetwornice?

Gość

Post autor: Gość » 26 gru 2014, 13:25

Mam HIDowskie połączone przejściówką z normalnymi d2s. Bez sensu było mi się pchac w ori skoro te slimki działają całkiem sprawnie. Ale żeby je dorwac musiałem przeprowadzić wywiady z kilkoma sprzedawcami i tylko jeden okazał się na tyle kumaty że doradził mi konkretniejszy zestaw.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 gru 2014, 14:31

Apophis pisze:Bez sensu było mi się pchac w ori skoro te slimki działają całkiem sprawnie.
Hidy z przetwornicą Slim miałem w mercu 190, kupę $ kosztowały ale nie było żadnego problemu, zapalały jak wściekłe, nie zakłócały pracy cb, radia itd ani się nie grzały jak tygiel. Aha przetwornice Slim są w alu obudowach co poprawia chłodzenie ale w środku wszystko jest zalane klejem by nic nie grzebać.

Podkreślam, nie montowałem ich w A8.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 26 gru 2014, 15:27

no własnie z tego powodu ze miałej przeboje ze slim Hid-ami jakos wole kupic jedna ori mam źródło nówki za 250zl wiec tragedii nie ma

Gość

Post autor: Gość » 26 gru 2014, 16:31

grzybek86 pisze:mam źródło nówki za 250zl wiec tragedii nie ma
A to za dwie czy sztukę? Przetwornice każda i tak robiona w ten sam styl tylko z róznych materiałow. Moje kosztowały 200zł razem z żarnikami pod wczesniejsze h1.

Też miałem cyrki z poprzednimi ale te sa miodzio.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 26 gru 2014, 17:32

250zł sztuka, jednak chyba wole kupic te ori jakby znow miałbyc problem z tymi Hidami kiedys dobre pare miechów nie moglem dojsc do tego co sie działo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl