![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Żywotność przetwornic.
[D2 ALL ] Żywotność przetwornic.
Witam. Tak jak w temacie czy przetwornice maja cos wspolego z jasnosćia oświetlenia, bo moim zdaniem jesli cos jest nie tak to nie zapala lapy i juz. Problem mam taki ze rok temu kupiłem jedną nową przetwornice, i ostatnio jak popatrzyłem na lampy po odpleniu, to ta nowa dłuzej i mocniej utrzymuje błękitną poświate a ta starsza przetwornica szybko przechodzi w taki delikatny żółty. Dodam ze ta starsza przetwornica delikatnie poźniej odpala lampe. sprawdzałem cewki i palniki i jest to róznica w przetwornicy. ma ktoś wiekszą wiedze w tym temacie?
Prawdopodobnie kłania się fizyka zjawiska. Zauważ, że do "odpalenia ksenonu" potrzeba napięcia rzędu 20kV, potem do podtrzymania pracy palnika wystarczy bodajże kilkadziesiąt wolt. Jeżeli wolniej zapala się lampa to prawdopodobnie później przetwornica osiąga napięcie rzędu tych 20kV. Jeżeli, tak jak piszesz, starsza przetwornica przechodzi potem w światło bardziej żółte, to może przyczyną jest niewielka różnica napięć w stosunku do drugiej przetwornicy. Bo jak z postu rozumuję, to również zamieniałeś przetwornice między sobą i efekt był zawsze ten sam?
Niech mnie ktoś poprawi, bo nie posiadam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie, jedynie analizuję pod kątem zjawiska fizycznego.
Niech mnie ktoś poprawi, bo nie posiadam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie, jedynie analizuję pod kątem zjawiska fizycznego.
no wlasnie nie widac roznicy z daleko, ostatnio widzialem z kilometra moze dalej jak jedzie w moja strone i ciagle równa barwa, z HID-ami miałoem kiedys przygode, kupiłem tak jak mowisz i problem był bo po odpaleniu i po kilku sekundach jedna lapa traciła 30% mocy, jeździłem po elektrykach i nikt nie miał pomysłu, zmieniłym wszsytko na ori i do dziś problemu nie ma
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Hidy z przetwornicą Slim miałem w mercu 190, kupę $ kosztowały ale nie było żadnego problemu, zapalały jak wściekłe, nie zakłócały pracy cb, radia itd ani się nie grzały jak tygiel. Aha przetwornice Slim są w alu obudowach co poprawia chłodzenie ale w środku wszystko jest zalane klejem by nic nie grzebać.Apophis pisze:Bez sensu było mi się pchac w ori skoro te slimki działają całkiem sprawnie.
Podkreślam, nie montowałem ich w A8.