![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jazda bez czynnika w klimatyzacji
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Potwierdzam, w D3 nie ma sprzegła na kompresorze klimy. Pracuje on cały czas, a jego "moc" jest regulowana zaworem upustowym. Dzieki temu mamy płynna regulacje wydajności klimy.
W przypadku sprzegła mamy prace zero-jedynkową czyli albo 0% wydajnosci albo 100%.
Niestety brak sprzegła i brak czynnika moze uszkodzic kompresor - wnetrze pracuje ale nie jest smarowane.
Ot taka przewaga dzieki technice...
W przypadku sprzegła mamy prace zero-jedynkową czyli albo 0% wydajnosci albo 100%.
Niestety brak sprzegła i brak czynnika moze uszkodzic kompresor - wnetrze pracuje ale nie jest smarowane.
Ot taka przewaga dzieki technice...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Czyli mozna pojechać na stacje i nabić czy sie zatrze????
Tiptronik wymiana oleju Audi 
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

Tak jak Adam pisze, kompresory a właściwie to sprężarki pracują podczas pracy silnika (obrotów silnika) a ich wydajność jest regulowana układem zmieniającym wykorbienie oraz zaworami w samej sprężarce. O ile brak czynnika nie od razu uszkodzi sprężarkę, o tyle brak oleju w sprężarce jest dla niej zabójczy. Dlatego nie powinno się jej obracać na różne strony, bo znajdujący się wewnątrz olej wycieknie, a przed montażem powinno się go uzupełnić. Oczywiście, sam czynnik chłodzący też w pewien sposób smaruje tłoczki sprężarki więc jazda bez czynnika prędzej czy później może się źle skończyć. Dla jednego po miesiącu, dla innego po pół roku - reguły nie ma. Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.SenatorS8 pisze:Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka.
Bądź dobry jak chleb.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )pebo pisze: Oczywiście, sam czynnik chłodzący .
U mnie ori osuszacz był 20 lat tyle wytrzymał razem z parownikiem który pociekł.pebo pisze: Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.
Wymieniłem go profilaktycznie tak jak i dysze rozprezna.
Czytałem różne opinie o wymianie osuszacza że niby co 2 wymianę trzeba go wymieniać.
Koszt śmieszny bo 50zł troszke tylko dłubania jest przy nim
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
czyli rozumiem że miales rozpinana klime i susze w sprezarce... czy poprostu niski stan czynnika ?
obie sytuacje są niebezpieczne dla sprezarki z tym ze sytuacja nr oznacza zatarcie sytuacja nr przytarcie i nie koniecznie zatarcie
ale sprezara dostala na bogato po d...
co cie sklonilo do takiego przelotu bez czynnika?
obie sytuacje są niebezpieczne dla sprezarki z tym ze sytuacja nr oznacza zatarcie sytuacja nr przytarcie i nie koniecznie zatarcie
ale sprezara dostala na bogato po d...
co cie sklonilo do takiego przelotu bez czynnika?
Tiptronik wymiana oleju Audi 
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

W czynniku masz olej i smarowanie. Oj bolało sprężarkę. Może i działa, ale pytanie o ile właśnie skróciłeś jej żywot...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
dracus6662, ja miałem sytuację pierwszą, uszkodzone mocowanie czujnika tego na chłodnicy, sam czujnik klimy i wymienioną sprężarkę przez poprzedniego właściciela bo poprzednia się zatarła i brak czynnika. Było wiele napraw ważniejszych niż klima i tak czekała w kolejce. Wymieniłem chłodnicę klimy, czujnik ten na niej osuszacz dysze rozprężna i miałem wymieniać sprężarkę bo byłem pewny że zatarta ale specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła i że możemy zaryzykować napełnić, z racji że sprężarka trochę kosztuje spróbowałem i chłodzi bardzo fajnie:)
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.
Olej smarujący sprężarkę jest w czynniku więc bez niego nie miało tam za bardzo co byćmmmat pisze:specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła

Tego Ci życzęmmmat pisze:drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG