Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jazda bez czynnika w klimatyzacji

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 21 gru 2014, 23:50

Potwierdzam, w D3 nie ma sprzegła na kompresorze klimy. Pracuje on cały czas, a jego "moc" jest regulowana zaworem upustowym. Dzieki temu mamy płynna regulacje wydajności klimy.
W przypadku sprzegła mamy prace zero-jedynkową czyli albo 0% wydajnosci albo 100%.
Niestety brak sprzegła i brak czynnika moze uszkodzic kompresor - wnetrze pracuje ale nie jest smarowane.
Ot taka przewaga dzieki technice...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 22 gru 2014, 05:39

Czyli mozna pojechać na stacje i nabić czy sie zatrze????

Gość

Post autor: Gość » 22 gru 2014, 05:45

Loteria jak widzisz. Jednemu sie zatrze innemu jakos wytrzyma,ale skoro pracuje non stop to na pewno po dupie dostanie.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 22 gru 2014, 09:34

Włacz w menu klimy tryb eco i jej dzialanie bedzie znikome.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 22 gru 2014, 09:46

Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 gru 2014, 20:08

SenatorS8 pisze:Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka.
Tak jak Adam pisze, kompresory a właściwie to sprężarki pracują podczas pracy silnika (obrotów silnika) a ich wydajność jest regulowana układem zmieniającym wykorbienie oraz zaworami w samej sprężarce. O ile brak czynnika nie od razu uszkodzi sprężarkę, o tyle brak oleju w sprężarce jest dla niej zabójczy. Dlatego nie powinno się jej obracać na różne strony, bo znajdujący się wewnątrz olej wycieknie, a przed montażem powinno się go uzupełnić. Oczywiście, sam czynnik chłodzący też w pewien sposób smaruje tłoczki sprężarki więc jazda bez czynnika prędzej czy później może się źle skończyć. Dla jednego po miesiącu, dla innego po pół roku - reguły nie ma. Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 23 gru 2014, 22:26

pebo pisze: Oczywiście, sam czynnik chłodzący .
Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )
pebo pisze: Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.
U mnie ori osuszacz był 20 lat tyle wytrzymał razem z parownikiem który pociekł.
Wymieniłem go profilaktycznie tak jak i dysze rozprezna.
Czytałem różne opinie o wymianie osuszacza że niby co 2 wymianę trzeba go wymieniać.
Koszt śmieszny bo 50zł troszke tylko dłubania jest przy nim

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 gru 2014, 22:15

karol208 pisze:
pebo pisze: Oczywiście, sam czynnik chłodzący .
Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )
Zgadza się, czynnik chłodniczy - pisząc w pośpiechu czasami wychodzą skróty myślowe - dzięki.
Bądź dobry jak chleb.

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 21 maja 2016, 15:14

Wiem że temat stary ale chciałem uzupełnić go bo nie wiem czy gdzieś było pisane. Około 50-60tys km zrobiłem bez czynnika chłodniczego i dziś po uzupełnieniu go sprężarka chodzi normalnie :)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 21 maja 2016, 17:30

czyli rozumiem że miales rozpinana klime i susze w sprezarce... czy poprostu niski stan czynnika ?

obie sytuacje są niebezpieczne dla sprezarki z tym ze sytuacja nr oznacza zatarcie sytuacja nr przytarcie i nie koniecznie zatarcie

ale sprezara dostala na bogato po d...

co cie sklonilo do takiego przelotu bez czynnika?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 maja 2016, 17:38

W czynniku masz olej i smarowanie. Oj bolało sprężarkę. Może i działa, ale pytanie o ile właśnie skróciłeś jej żywot...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 21 maja 2016, 19:36

dracus6662, ja miałem sytuację pierwszą, uszkodzone mocowanie czujnika tego na chłodnicy, sam czujnik klimy i wymienioną sprężarkę przez poprzedniego właściciela bo poprzednia się zatarła i brak czynnika. Było wiele napraw ważniejszych niż klima i tak czekała w kolejce. Wymieniłem chłodnicę klimy, czujnik ten na niej osuszacz dysze rozprężna i miałem wymieniać sprężarkę bo byłem pewny że zatarta ale specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła i że możemy zaryzykować napełnić, z racji że sprężarka trochę kosztuje spróbowałem i chłodzi bardzo fajnie:)
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 maja 2016, 19:39

mmmat pisze:specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła
Olej smarujący sprężarkę jest w czynniku więc bez niego nie miało tam za bardzo co być :P
mmmat pisze:drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.
Tego Ci życzę ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl