[D3 03 4.2MPI/LPG ] Kopci na zimnym silniku???
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Kopci na zimnym silniku???
Witam dzisiaj jak odpaliłem swoją a8 to zaczeła mi kopcić jak dałem wiecej gazu to zrobiła się mała chmórka niebieskiego dymu jakby się WSk odpaliło i troszke się przeraziłem, paczałem do silnika olej jest w porządku czyli nie bieże! Jak się silnik rozgrzał to zaczeła pószczać małą pare czyli ok ! Może na zimnym źle przepala a i macie tez okopcone takie czarne końcówki od wydechów bo ja mam po jakimś czasie jazdy. To normalne w benzynie czy raczej nie i czym może to być spowodowane??? Z góry dziekuje za odp i pozdrawiam !!!
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 22:09 przez domin1212, łącznie zmieniany 3 razy.
$$$Domin$$$
.
.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
mam 2 audice w rodzinie kazda z nich przykopca przy zapaleniu zimnego silnika nie martw sie to norma aha i nie gazuj zaraz po odpaleniu to nic dobrego dla silnika aha i spalanie oleju to tez norma jak zacznie chlac 1l/1000 zacznij sie martwic ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...Cruiser pisze:Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :lol:Fuszbejns pisze:... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku.
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)
Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen:FOSS pisze:Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...Cruiser pisze:Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :lol:Fuszbejns pisze:... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku.
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)
Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli.
Ależ kolego, ja wcale nie neguję że Twoje A8 nie zużywa oleju...Cruiser pisze:Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen:
twierdzę natomiast, że pewne zużycie oleju w trakcie eksploatacji jest w tym silniku normalne co potwierdza fabryczna instrukcja obsługi dołączana do samochodu a wpływ na to ewentualne zużycie ma technika jazdy obecnego i wszystkich poprzednich kierowców...
...
mam nadzieję że dostrzegasz tą subtelną różnicę ;-)
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 01:23 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
kolego cruiser moze akurat trafiles na egzemplarz niezwykle dobrze spasowany kazda V8 moze miec pewne róznice na etapie produkcji dopuszczalne sa pewne odchylenia +/- kazdy mikrometr ma wplyw na zyzycie oleju a dalej idac to ze twoja nie pali ( co jest oczywisci niemozliwe) to zalezy tez od jej "wychowania" na etapie docierania w kazdym razie nalezysz do mnijszosci sposrod tych ktorym v8 "nie pala" oleju poza tym trzeba tez miec na uwadze gubienie oleju niestety wiekszosc A8 sie poci na misce badz miskach olejowych i nie tylko.. suma sumarum tak czy inaczej spalanie oleju w naszych 8 mkach w 90% nie wplywa na parametry techniczne - spalanie jesli juz to wynika z pierścieni zgarniających a nie uszczelniających
pozdrawiam
pozdrawiam
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
Zgodzę się z kolegami,że V8 biorą olej.Niedawno zakupiłem 4.2 i wychodzi mi,że jakieś 300- 700 muszę dolać na 1000 km w zależności od stylu jazdy.Kolega też miał 4.2 i też dolewki robił,więc uważam,że nie ma co tego za bardzo przeżywać.Wcześniej miałem A8 2,8 V6 i też brał ,A6 2.4 V6 to samo.Te silniki nawet po remoncie generalnym będą brały olej.
Zaznaczam,że mam zdrowy silnik - ma moc,pracuje prawidłowo,nie ma wycieków i nie widać w nim zużycia- cóż trzeba dolewać i już.Jeżdzę na Valvoline 10w60 vr1,przypuszczam,że te silniki na kiepskich olejach mogą go więcej konsumować.Na zimnym też pojawia się niebieskawy dymek.Czyli norma :-)
Zaznaczam,że mam zdrowy silnik - ma moc,pracuje prawidłowo,nie ma wycieków i nie widać w nim zużycia- cóż trzeba dolewać i już.Jeżdzę na Valvoline 10w60 vr1,przypuszczam,że te silniki na kiepskich olejach mogą go więcej konsumować.Na zimnym też pojawia się niebieskawy dymek.Czyli norma :-)