Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z R - pytania

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 06 gru 2014, 14:57

Moze to jakosc zdiecia (brak odzwierciedlenia realu) ale po mojemu to ten olej jest spalonya przynajmniej ma w sobie zweglone tarczki.Jaki ma zapach?
W butelce olej po czasie zawsze bedzie ciemny ale to co masz na tym niby lejku pokazuje ze nie jest klarowny

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 06 gru 2014, 15:50

Czuć taki ostry zapach jakby ... zgnilizny. Olej jest brudno brązowy jak widać na zdjęciu, obok jest biała butelka więc kolor oleju w 90% to real.
A spalone tarczki to ? ... efekt ostrej jazdy ?
Olej był wymieniany rok temu razem z filtrem, dlaczego jest tak wysoki poziom? jakieś przecieki np płynu chłodniczego ?

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 06 gru 2014, 15:56

wlasnie w tej bialej butelce widac ze jest ciemny-za ciemny.
Spalone tarczki to efekt slabego cisnienia pod tlokiem (to co spina dana sekcje sprzegiel wielotarczowych).
Wysoki poziom to dobre pytanie .Jakby doszedl plyn z chlodzenia to by sie takie mleko zrobilo

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 06 gru 2014, 16:54

Poszukałem trochę na necie i na forum Vovlo był temat odnośnie wysokiego poziomu oleju i wadliwej pracy elektrozaworów z tego powodu, tylko dlaczego tak się dzieje nie napisano.

Tak gdybam bo nigdy nie rozbierałem a nawet nie widziałem jak jest zbudowana w środku (real) taka skrzynia czy czasem nie puściło jakieś uszczelnienie z płyty sterującej i nie wylał się olej.
Na forum wyczytałem, że płyta składa się z kanalików, w których jest olej dlatego można wypuścić 3-4 litrów a reszta zostaje.
Rozmawiałem z osobą, która mi wymieniała olej, że nalewała na odpalonym silniku aż zacznie wypływać, następnie druga osoba ruszała lewarkiem i znowu napełnianie do czasu aż nie trzeba było dolewać.

Znalazłem też opis, że jak jest za dużo oleju to może wyciekać bo za duże ciśnienie jest wtedy w środku <hmm> , ale tylko to.

Jak pompa daje słabe ciśnienie to po wrzuceniu np. D samochód jedzie jak na ślizgającym się sprzęgle - forum Jaguar-a

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 gru 2014, 17:15

A może rozwiązanie wysokiego poziomu jest banalne.

Ktoś kto zmieniał wcześniej olej zalał do momentu wylewania się z otworu ale
olej nie miał odpowiedniej temperatury (za niska).

I teraz na ciepłym jest go za dużo.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 06 gru 2014, 18:04

<hmm> nie sądzę, aby aż o tyle wzrastała objętość oleju w funkcji temperatury.
Z kart katalogowych widać, że zmienia się tylko lepkość i to chyba sporo 41cg przy 35C do 7,8cg przy 100 C

cg- czegoś tam :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 gru 2014, 18:06

Mocno się zmienia.

W starych automatach, gdzie masz bagnet to były zaznaczane
stany min i max dla zimnego ATF'a i ciepłego.

Różnica w stanie (w misce) to nawet 4 cm była między znakami
zimny/ciepły.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 06 gru 2014, 18:28

Rok temu wymiana była na zimnym odpalonym silniku (wymiana rozrządu więc na podnośniku) i olej wlany zimny. Auto stało kilka dni w ogrzewanym warsztacie.
W dniu dzisiejszym przejechałem spokojnie jakieś 8 km i olej, który wyciekał miał temperaturę nie więcej niż 45C
W listopadzie warunki pogodowe były podobne a nawet rzekłbym było cieplej.

W związku z powyższym raczej mało realne, aby przy różnicy temperatur około 25-35C olej aż tak zwiększył objętość <nienie>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 gru 2014, 18:45

Robsonik, to była jedna z możliwości, jak znasz dokładnie warunki wymiany oleju.

Podpowiem, że tak mniej wiecej przy wzroście o każde 10 st. C zwiększa się
objętość ATF'a o 1%. Czyli między olejem w 20 st C a 90 st C masz 0.7 litra
(przy całkowitej ilości 10 litrów w skrzyni).

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 06 gru 2014, 20:24

Wcześniej dzwoniłem do jednego ze znanych serwisów we Wrocławiu z zapytaniem o koszt wymiany oleju i czas trwania. Usłyszałem cenę oraz czas - 1h.
Teraz rozważanie teoretyczne:
1. Jadę do serwisu spoza Wrocławia np. autostradą, często zmieniając prędkość i hamując dystans np. 100 km - skrzynia będzie gorąca i nikt temu nie powinien zaprzeczyć
2. Jadę 10 km spokojnie bez hamowania - skrzynie raczej nie osiągnie wysokiej temperatury.

Warunki skrajnie różne jak i temperatury a wymiana dalej trwa 1h.

Są to rozważania czysto teoretyczne, ale dają do myślenia.

Możecie powiedzieć, że zawracam głowę bo i tak skrzynia do remontu - to jest najprostsze rozwiązanie. Może być tak, że nawalił jakiś element mało kosztowny a daje objawy poważnego uszkodzenia skrzyni. Przecież R jest najmniej używanym biegiem - na 1000 km może jedzie się ze 100 m na R więc jakie tu zużycie i czego ?!
Przy zmianie z D na R i odwrotnie zawsze zatrzymuję samochód, zresztą zmiana podczas jazdy jest częściowo niemożliwa bo trzeba wcisnąć hamulec, aby zmienić bieg z R na D i vice versa. Zapewne są zdolni i wiedzący jak to zrobić bez zatrzymania samochodu ( np. na lodzie) <amasz>

Nie chcę wchodzić w niepotrzebna koszta wiem, że łatwiej dać komuś żeby naprawił, lecz w tym przypadku dalej nie wiemy co uległo uszkodzeniu i czy rzeczywiście uległo.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 28 gru 2014, 18:01

c.d.

Zostawiłem samochód przed świętami u znajomego z kanałem w garażu. Po 2 dniach odkręciłem korek wlewu/wylewu oleju i zeszło około 0.7l. Sam nie wiem co o tym myśleć ?!
Druga sprawa to ta, że zaczyna się ślizgać na D jak jest zimna skrzynia. Zapewne ma to jakiś związek z poziomem oleju, z jakiegoś powodu jest jego za dużo a zarazem za mało.
Zabrakło mi pomysłów jak i tematów na necie odnośnie problemu mojego ASB.

W sumie ze skrzyni wylałem około 1.5 litra oleju korkiem przelewowym ( ten z boku, jak zwał tak zwał). Dalej nie ma R i oznak, że będzie. Do wiosny będę jeździł tylko do przodu a potem zakup używki a ta skrzynia na stół i remont, ale w domu nie na warsztacie.

Gość

Post autor: Gość » 28 gru 2014, 18:56

robsonik4 pisze: Dalej nie ma R i oznak, że będzie. Do wiosny będę jeździł tylko do przodu a potem zakup używki a ta skrzynia na stół i remont, ale w domu nie na warsztacie.
Haha padłem :) Masz jakies ubezpieczenie?? Bo sam od siebie wiem że w kazdej chwili może ci sie skończyc jazda.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 28 gru 2014, 19:40

Spoko mam asistance do OC więc holowanie gratis; chwilowo nic nie wymyślę bo dukatów brak jak to zawsze z końcem roku.

Tofik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2014, 04:28
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Tofik » 29 gru 2014, 00:18

Kolego, czy gdy jeszcze skrzynię miałeś sprawną, nie miałeś wrażenia, jakby wprost idealnie zmieniała biegi? Ja tak miałem, jedynym objawem było ślizganie na R gdy był olej zimny. Gość, który mi naprawiał stwierdził uwalenie bodajże kosza odpowiedzialnego za zmianę z D na R. Ponieważ może się uwalić w dowolnej pozycji można stracić R lub D. Być może u Ciebie padło to samo, a ponieważ jest to element gumowy, stąd taki kolor oleju, po przemieleniu gumy.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 gru 2014, 00:37

Od początku tj przeszło 4 lat jak wrzucałem R to miałem metaliczne głośne stuknięcie, natomiast przy zmianie z 3 na 4 zawsze szarpnęło, ale wyczaiłem, że jak przed zmianą puszczę lekko gaz to przerzuca bez szarpnięcia. Po zmianie filtra i oleju skrzynia przerzucała zdecydowanie lepiej i nie :gubiła" biegów - na trasie potrafiła przed ww wymianą przerzucić z 4 na 2 i to kilka razy pod rząd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl