![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24
[D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24
Witam jestem od niedawna na tym forum mam mały problem ze skrzynią w swojej a8 jest to skrzynia 4 biegowa mianowicie auto jeździ dobrze wszystkie biegi pracują prawidłowo tylko czasami jak jadę to potrafi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4 i gdy nap dojedzam do skrzyżowania to przy redukcji też trochę pyknie nie pojawia się to zawsze ale czasami olej był wymieniany 60tyś temu jest to moje pierwsze auto z automatem i nie wiem czy to jest jakaś poważna usterka że się skrzynia wyspie czy z tym można dalej użytkować auto i czy wymieniać olej w niej? bo naczytałem się wiele tematów na temat że po wymianie się wyspała pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 gru 2014, 13:04 przez Kuba123, łącznie zmieniany 1 raz.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Może być to wina oleju ale bardziej obstawiał bym rozjazdy mapy przez LPG.
Ogólnie te skrzynie nie słyną z łagodnej zmiany biegów odczuwa się to przy delikatnej jeździe.
Jak masz 60tys to trzeba by było olej wymienić oczywiście z filterkiem.
Wymień olej odepnij akumulatora i polataj troszke na samym Pb .
Zrób też adaptację
http://www.a8team.pl/d2-99-37pb-reset-s ... vt7293.htm
Ogólnie te skrzynie nie słyną z łagodnej zmiany biegów odczuwa się to przy delikatnej jeździe.
Jak masz 60tys to trzeba by było olej wymienić oczywiście z filterkiem.
Wymień olej odepnij akumulatora i polataj troszke na samym Pb .
Zrób też adaptację
http://www.a8team.pl/d2-99-37pb-reset-s ... vt7293.htm
Valvoline atf dexron iii taki był olej wymieniany w skrzyni 62tyś temu w 2008 roku bez filtra sprawdzałem tą śrubkę na boku misy co jest to olej jest ulewa się jak odkrecam.A do skrzyni ile oleju wchodzi?i czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić i samej firmy olej wlać co był zalany. Trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.
jesli masz tylko podnosnik lub kanal, albo masz ogolnie gdzie to zrobic, to nic prostszego... odkrecasz miche, zlewasz olej zalewasz nowy....jezdzisz na tym ok. 500-800km...znow zlewasz olej, wywalasz stary filrt, zakladasz nowy, zalewasz nowy olej...tyleKuba123 pisze:...czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić...trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.


ja tam zrobilem i po wymianie oleju nie robilem zadnej adaptacji <niewiem> skrzynka chodzi juz dwa lata do wymiany przez najmniejszego problemu

olej...tak jak kolega Łukasz10 napisal : MOBIL ATF LT 71141
tu jest wszystko na temat wymiany
http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
to nie jest zwykły napęd...to
tzn...nie trzeba sciagac michy za pierwszym razem. Ja odkrecilem bo bylem oczywiscie ciekaw jak to tam wyglada, wszystko wyczyscilem i dopiero zalozylem i wlalem....
Oleju weszlo mi przy drugiej wymiania ok. 6-7 litrow....nie wiem jak to bedzie w skrzyniach 4HP...
pocztaj sobie temat ktory wyzej zalaczylem tam jest wszystko krok po kroku, szczegolnie :
SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW
nie ma niestety zdjec (narazie
) ale wystarczy troche wyobraźni <okioki>
Oleju weszlo mi przy drugiej wymiania ok. 6-7 litrow....nie wiem jak to bedzie w skrzyniach 4HP...
lepiej zawsze pytac niz potem glupoty robicKuba123 pisze:sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć

pocztaj sobie temat ktory wyzej zalaczylem tam jest wszystko krok po kroku, szczegolnie :
SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW
nie ma niestety zdjec (narazie

to nie jest zwykły napęd...to
Jako posiadacz takowej mogę potwierdzić że nie bedzie malinki i bedzie czuć a czasem nawet cos mocniej. Jak była serwisowana to duży + więc po 60tyś wymiana statyczna i jeżeli olej bedzie w miare klarowny a filterek nie zasyfiony to kolejna za 30tyś tez statyczna jak bedzie mocno zasyfione to za 1000km kolejna i ewentualnie za kolejny 1000jeszcze jedna już bez filtra.
Olej ATFIII sam taki mam.
CO do samej pracy sprawdź wszelkie błedy w silniku i wyeliminuj bo bedzie szarpała.
Adaptacji w 4biegowej raczej nie ma. Jedynie przy LPG jak nie robiłeś nic od dawna to odepnij aku na ok 30minut i zrób 200km na samej PB stylem mieszanym i najlepiej pół na pół miasto trasa(nie musi to być odrazu)
Po prostu wyłącz gaz i sobie używaj autka jak zawsze.
Olej ATFIII sam taki mam.
CO do samej pracy sprawdź wszelkie błedy w silniku i wyeliminuj bo bedzie szarpała.
Adaptacji w 4biegowej raczej nie ma. Jedynie przy LPG jak nie robiłeś nic od dawna to odepnij aku na ok 30minut i zrób 200km na samej PB stylem mieszanym i najlepiej pół na pół miasto trasa(nie musi to być odrazu)
Po prostu wyłącz gaz i sobie używaj autka jak zawsze.
Kuba123, Nie zaszkodzi baczne sprawdzenie elementów gumowych, czyli: poduszki silnika, skrzyni, tuleje sanek ( ławy silnika i tylnego zawieszenia ) Jeżeli powstał jakiś luz to może też powodować takie uderzenia. Już widziałem jeden przypadek jak ktoś walczył z biciem i uderzeniami a okazało się że zespół napędowy trzymał się auta praktycznie ledwo co i miał przemieszczenia względem przyspieszania czy hamowania.
objawy takiego stukiania moga miec cholernie duzo przyczyn, w wiekszosci przypadkow ciezkich do zdjagnozowania od razu...stan / kondycja silnika + uklady zasilania PB i LPG maja ogromny wplyw na prace ASB.
Ja u siebie wymienilem zawiszenie przod + tyl, zregenerowalem wal (nowe przeguby + podpora) wymienilem przeguby wewnetrzne przednie, przednie pduszki silnika az w koncu po wymianie przeplywomierza ASB pracuje praktycznie niewyczuwalnie
...
Ja u siebie wymienilem zawiszenie przod + tyl, zregenerowalem wal (nowe przeguby + podpora) wymienilem przeguby wewnetrzne przednie, przednie pduszki silnika az w koncu po wymianie przeplywomierza ASB pracuje praktycznie niewyczuwalnie

to nie jest zwykły napęd...to