Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24

Kuba123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:50
Lokalizacja: Morąg

[D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24

Post autor: Kuba123 » 31 gru 2014, 12:07

Witam jestem od niedawna na tym forum mam mały problem ze skrzynią w swojej a8 jest to skrzynia 4 biegowa mianowicie auto jeździ dobrze wszystkie biegi pracują prawidłowo tylko czasami jak jadę to potrafi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4 i gdy nap dojedzam do skrzyżowania to przy redukcji też trochę pyknie nie pojawia się to zawsze ale czasami olej był wymieniany 60tyś temu jest to moje pierwsze auto z automatem i nie wiem czy to jest jakaś poważna usterka że się skrzynia wyspie czy z tym można dalej użytkować auto i czy wymieniać olej w niej? bo naczytałem się wiele tematów na temat że po wymianie się wyspała pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 gru 2014, 13:04 przez Kuba123, łącznie zmieniany 1 raz.

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 31 gru 2014, 12:13

Jeżeli olej był już w niej wymieniany to ja bym wymieniał i jeżeli już jest nalatane 60tyś to bym go wymienił. Przyczyna może być spowodowana olejem lub jego brakiem..
Łukasz10

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 31 gru 2014, 14:38

Może być to wina oleju ale bardziej obstawiał bym rozjazdy mapy przez LPG.
Ogólnie te skrzynie nie słyną z łagodnej zmiany biegów odczuwa się to przy delikatnej jeździe.
Jak masz 60tys to trzeba by było olej wymienić oczywiście z filterkiem.
Wymień olej odepnij akumulatora i polataj troszke na samym Pb .
Zrób też adaptację
http://www.a8team.pl/d2-99-37pb-reset-s ... vt7293.htm

Kuba123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba123 » 31 gru 2014, 15:03

Valvoline atf dexron iii taki był olej wymieniany w skrzyni 62tyś temu w 2008 roku bez filtra sprawdzałem tą śrubkę na boku misy co jest to olej jest ulewa się jak odkrecam.A do skrzyni ile oleju wchodzi?i czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić i samej firmy olej wlać co był zalany. Trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 31 gru 2014, 15:28

Ja bym bardziej wolał zalać taki olej MOBIL ATF LT 71141
Łukasz10

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 gru 2014, 15:44

Kuba123 pisze:...czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić...trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.
jesli masz tylko podnosnik lub kanal, albo masz ogolnie gdzie to zrobic, to nic prostszego... odkrecasz miche, zlewasz olej zalewasz nowy....jezdzisz na tym ok. 500-800km...znow zlewasz olej, wywalasz stary filrt, zakladasz nowy, zalewasz nowy olej...tyle ;) a no i o uszczelce zapomniec nie mozna :D chyba ze chcesz to mozna na paste uszczelniajaca np. REINZa

ja tam zrobilem i po wymianie oleju nie robilem zadnej adaptacji <niewiem> skrzynka chodzi juz dwa lata do wymiany przez najmniejszego problemu :D

olej...tak jak kolega Łukasz10 napisal : MOBIL ATF LT 71141

tu jest wszystko na temat wymiany

http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
to nie jest zwykły napęd...to

Kuba123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba123 » 31 gru 2014, 16:44

Za pierwszym razem nie zmieniać filtra tylko olej a misę trzeba zdejmować do oleju czy starczy tylko ta śrubka co jest na dole na imbus a dopiero za drugim zmienić filtr i oleju ile tam wchodzi bo czytałem że 3.5 albo 9 litrów sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 gru 2014, 17:21

tzn...nie trzeba sciagac michy za pierwszym razem. Ja odkrecilem bo bylem oczywiscie ciekaw jak to tam wyglada, wszystko wyczyscilem i dopiero zalozylem i wlalem....

Oleju weszlo mi przy drugiej wymiania ok. 6-7 litrow....nie wiem jak to bedzie w skrzyniach 4HP...
Kuba123 pisze:sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć
lepiej zawsze pytac niz potem glupoty robic ;)

pocztaj sobie temat ktory wyzej zalaczylem tam jest wszystko krok po kroku, szczegolnie :

SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW

nie ma niestety zdjec (narazie ;) ) ale wystarczy troche wyobraźni <okioki>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 31 gru 2014, 19:09

Łukasz10 pisze:Ja bym bardziej wolał zalać taki olej MOBIL ATF LT 71141
Ten olej do 5HP...
do 4HP ATF III

Gość

Post autor: Gość » 31 gru 2014, 19:17

Jako posiadacz takowej mogę potwierdzić że nie bedzie malinki i bedzie czuć a czasem nawet cos mocniej. Jak była serwisowana to duży + więc po 60tyś wymiana statyczna i jeżeli olej bedzie w miare klarowny a filterek nie zasyfiony to kolejna za 30tyś tez statyczna jak bedzie mocno zasyfione to za 1000km kolejna i ewentualnie za kolejny 1000jeszcze jedna już bez filtra.
Olej ATFIII sam taki mam.
CO do samej pracy sprawdź wszelkie błedy w silniku i wyeliminuj bo bedzie szarpała.
Adaptacji w 4biegowej raczej nie ma. Jedynie przy LPG jak nie robiłeś nic od dawna to odepnij aku na ok 30minut i zrób 200km na samej PB stylem mieszanym i najlepiej pół na pół miasto trasa(nie musi to być odrazu)
Po prostu wyłącz gaz i sobie używaj autka jak zawsze.

Kuba123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba123 » 01 sty 2015, 01:13

To wszystko rozumiem a czy jak bende nalewał nowy olej to silnik musi pracować a druga osoba ruszać wajchą od biegów bo też takie coś czytałem to jest chyba niedobre dla skrzyni jak pracuje nawet na chwile na sucho.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 sty 2015, 09:21

Gdzie cokolwiek uruchamiać bez oleju <jezu> Kuba123, czy Ty w ogóle spojrzałeś temat który Ci podesłałem kilka postów temu ? Przeczytaj ETAP 4 - napełnianie skrzyni olejem...wszystko jest krok po kroku ;)
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 01 sty 2015, 13:23

Kuba123, Nie zaszkodzi baczne sprawdzenie elementów gumowych, czyli: poduszki silnika, skrzyni, tuleje sanek ( ławy silnika i tylnego zawieszenia ) Jeżeli powstał jakiś luz to może też powodować takie uderzenia. Już widziałem jeden przypadek jak ktoś walczył z biciem i uderzeniami a okazało się że zespół napędowy trzymał się auta praktycznie ledwo co i miał przemieszczenia względem przyspieszania czy hamowania.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 sty 2015, 13:51

objawy takiego stukiania moga miec cholernie duzo przyczyn, w wiekszosci przypadkow ciezkich do zdjagnozowania od razu...stan / kondycja silnika + uklady zasilania PB i LPG maja ogromny wplyw na prace ASB.

Ja u siebie wymienilem zawiszenie przod + tyl, zregenerowalem wal (nowe przeguby + podpora) wymienilem przeguby wewnetrzne przednie, przednie pduszki silnika az w koncu po wymianie przeplywomierza ASB pracuje praktycznie niewyczuwalnie :D ...
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 01 sty 2015, 18:36

To prawda. Ostatnio walcze z róznymi popierdólkami elektrycznymi w silniku i jak uda mi sie wcelować w lepsze parametry to silniczek chodzi bez najmniejszej wibracji i tak samo skrzynia. Jak tylko jednak cos mu przykichnie to odrazu czuc to tez po pracy ASB.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl