![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Silnik nierówno pracuje i cyka
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
- Lokalizacja: Gorzów
[D3 06 4.2TDI ] Silnik nierówno pracuje i cyka
Witam, Panowie silnik w mojej a8 4.2 tdi zaczal nierowno chodzic i cykac...mial ktos takie objawy ?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2015, 20:47 przez mariusz0990, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Cię miałem podobne objawy ale silnik 4.0 cykanie było przez zawory cos było z rozrządem dziwna sprawa bo po wyjęciu silnika głorne napinacze były mocno rozpięte a łańcuch wyciągnięty po rozgrzaniu silnika tez cykał czy to było coś w tym rodzaju? trzeba było ściągać głowice i remont. potem powstał nowy problem po wymianie oleju tzn popychacze stanęły na jednym z zaworów silnik chodził nie równo i rzucało nim. może nie mam racji niech któś mnie poprawi jak się myle
Zacznijmy od poczatku.
Sprawdź wtryski(derontaz) jak nie dasz rady któregoś wyjąć to juz masz problem rozwiązany(poszukaj tez nagaru na głowicy, pomiędzy wylotami kolektora wydechowego), uszczelki do wymiany (10zł na wtrysk). Najtańsza możliwość. Koniecznie przy każdym wyjetym wtrysku wymienić uszczelke i oring. ( u mnie to rozwiązało problem cykania) . oczywiście wtrysk który miał walnieta uszczelke do sprawdzenia i regeneracji (od 200 do 500zł mniej więcej ).
Druga opcja sprawdź kolektory wydechowe, poszukaj nagaru na nich. Kolektor to okolo 200 zł za używkę. Pracy ogrom aby wymontowac, ja przy pomocy teścia mechanika dwa dni na kanale to wymontowywalem bo nie ma dostepu.
Dopiero na koniec idź w najdroższe czyli uszczelki pod głowica i remonty czy wyjmowanie silnika.
Pozdrawiam
Sprawdź wtryski(derontaz) jak nie dasz rady któregoś wyjąć to juz masz problem rozwiązany(poszukaj tez nagaru na głowicy, pomiędzy wylotami kolektora wydechowego), uszczelki do wymiany (10zł na wtrysk). Najtańsza możliwość. Koniecznie przy każdym wyjetym wtrysku wymienić uszczelke i oring. ( u mnie to rozwiązało problem cykania) . oczywiście wtrysk który miał walnieta uszczelke do sprawdzenia i regeneracji (od 200 do 500zł mniej więcej ).
Druga opcja sprawdź kolektory wydechowe, poszukaj nagaru na nich. Kolektor to okolo 200 zł za używkę. Pracy ogrom aby wymontowac, ja przy pomocy teścia mechanika dwa dni na kanale to wymontowywalem bo nie ma dostepu.
Dopiero na koniec idź w najdroższe czyli uszczelki pod głowica i remonty czy wyjmowanie silnika.
Pozdrawiam

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
jakie wartości wtryskiwaczy
Jakie powinny być wartości w blokach pomiarowych (VCDS) wtryskiwaczy w silniku 4.2 Tdi ?
Mam od 0,2 do 0,75
Mam od 0,2 do 0,75
No mniejsza o regenerację. Ale psykanie albo z kolektora albo z pod wtrysku ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
U mnie 400tys.(niecale) I problemem byładnie przerwany oring pod wtryskiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG