części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Zwrotnica z końcówką M a R

MaciekW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaciekW » 04 sty 2015, 16:34

wahacze są takie same. ta tuleja jest w aluminiowej zwrotnicy i ją się wyciąga. nie do kupienia w serwisie jako część zamienna (tylko razem z nową zwrotnicą).

meir
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:11
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 04 sty 2015, 17:14

nie są takie same ! w aluminiowej zwrotnicy jest tuleja która na zewnątrz jest kwadratowa tak jak gniazdo w zwrotnicy a w żeliwnej gniazda to stożki pod sworznie i nie ma jak tam włożyć jakiej kolwiek tulei. Więc wprowadzasz ludzi w błąd. miałem obie w ręce i wiem że jest różnica.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 sty 2015, 17:19

Dlatego wcześniej było pisane, że z końcówką R i AD są do 3.3TDI i W12 są z grubym sworzniem (i ewentualnie większym łożyskiem piasty). Pozostaje dobrać odpowiednie wahacze.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

meir
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:11
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 04 sty 2015, 17:40

jutro bede dzwonił do firmy w Katowicach która regeneruje wahacze z pytaniem czy nie wywalą mojego wąskiego sworznia i nie nabiją mi grubego , chodzi mi o banan

Witam

No i jestem po wymianie zwrotnic i powiem tak jest OK tylko trzeba się do tego odpowiednio przygotować.
Hamulce pasują idealnie
przegub ten sam
górne wahacze pasują
Dolny wahacz prosty jest na Gruby sworzeń
Dolny wahacz "banan" jest na gruby sworzeń 21 mm który występuje tylko w 3.3 TDI i z zamienników jest tylko TRW za około 300 zł , ja to rozwiązałem tak że w Katowicach jest koleś który regeneruje wahacze i wybił mi z banana ori sworzeń i dorobił do niego ten grubszy .

Jak byś miał jakieś pytania to pisz śmiało

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 29 mar 2015, 21:58

Witam,

podczepie sie pod temat. Mam a8 z 95r i chcialem przelozyc zestaw tarcz od S8 D3 (385mm) i podczas montazu tarczy i jazma okazalo sie ze jazmo wchodzi w kolizje z tarcza. Okazalo sie, ze ten zestaw jest montowalny ze zwrotnica aluminowa 4D0407258M.

Pierwsze pytanie to czy jesli wezme zwrotnice od W12 albo od 3.3TDi to ona bedzie odpowiadala wymiarami tej aluminiowej (4D0407258M)?

Drugie to jakie dodatkowe modyfikacje mnie czekaja, dolne wahacze czy cos wiecej?

Zestaw mam juz zakupiony tarcze, zaciski, jazma, klocki wiec czekaja tylko na montaz,

z góry dziekuje za pomoc,

Michał

Gość

Post autor: Gość » 30 mar 2015, 09:01

Myski, Troche z nami jestes a nic nie czytasz. Do zestawu z D3 w przedlifcie beda potrzebne liftowe zwrotnice albo dorabiane adaptery. Jak masz taki zestaw na przedzie to czy myslales o tyle? Bo przydalo by sie. Nasz moderator Krzysiek u siebie w lifcie skomponowal fajny zestaw,poczytaj a bedziesz mial wiedze :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 mar 2015, 09:15

Maciej poruszył dobrą kwestię ;) Jak tył standard to sobie daruj te 385mm bo będzie nurkować auto i tego nie przeskoczysz. Druga sprawa to felgi na te tarcze z przodu, 18" avus wchodzi na żyletki...
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 31 mar 2015, 23:22

Dzieki Panowie,

na szybko ostatnio szukałem informacji ale nic nie znalazlem. Apophis dzieki za info.

Wlasnie dzis przyszla zwrotnica od polifta z 3.3 tdi, bede sprawdzał pewnie w piatek. Tył bede tez zmieniał moze na 360 lub pokombinuje przelozenie z przodu. Odnosnie tyłu nie mam dokładnego planu ale jestem pewny , ze cos wymysle. Najwyzej zrobie adapter mamy obrabiarki i narzedzia. Dodatkowo przelicze to jeszcze w MES-ie aby sprawdzic dodatkolo bezpieczenstwo.
Odnosnie felg tak jak w moim avatarze mam 20 cali i nie planuje zmieniac. Zamierzam tylko na zime kupic od S8 19 cali i pomalowac Xylanem i lakierowac, efekt troche lepszy jak głeboka perła,

Odnosnie dorabiania adapterów do przedlifta to przeanalizowałem to i w tym przypadku bym odradzał. Nie bardzo jest miejsce aby to mialo racje bytu pod katem bezpieczenstwa.

Dzieki Panowie za szybka odpowiedz,

pzdr,
Michał

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 kwie 2015, 19:25

Myski pisze: Tył bede tez zmieniał moze na 360 lub pokombinuje przelozenie z przodu.
360mm z tyłu to za dużo i przerost formy nad treścią.
Z d2 323mm i zacisk z jarzmem ma inne dziury, et i rozstaw otworów. Z d3 360mm jest większy średnicowo. Jednym słowem rzeźba.

Zacisk przedni na tył to zła droga.. Po pierwsze musiałbyś dorabiać duży adapter i zrobić ręczny z zaciskiem z R8 ($$) a po drugie przednie zaciski mają 2 tłoczki.. Rozkład sił hamujących się diametralnie zmieni, wiesz co się stanie jak zaczniesz hamować i niedociążony tył zblokuje? To trzeba przeliczyć biorąc pod uwagę parę czynników i danych auta. Najlepiej robić taki zestaw jaki był największy w danym modelu seryjnie lu b nowszej generacji.
Np 385 było z 335, 360 z 310mm. Taki prosty przykład
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 kwie 2015, 19:49

Koledzy jaka jest jeszcze alternatywa dla zwrotnic z literami M 4.2 lift i R 3.3 tdi , próbował ktoś kiedyś montaż np. z A6 C5 ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 01 kwie 2015, 22:21

Tak jak wspomnialem, jeszcze o tylnich zaciskach nie myslalem. Na pewno będą zmieniane. Krzysiek na pewno wezme Twoje uwagi do pod uwage i dziekuje za nie. Jak będe juz pracował nad tylnimi zaciskami to na pewno przede wszystkim wezme pod uwage bezpieczeństwo i będe chciał to przeliczyć. Takie modyfikacje robie z kolegą który jest profesjonalnym rajdowcem i mechanikiem wiec na pewno obgadamy temat zanim sie zdecyduje na konkretny zestaw. Dam znac jak podejme decyzje

Michał

tez nad tym myslelam, mozna pokombinowac z A6 C5. Montowac nie montowałem, ale robiłem rekonesans. Od przykładowo A6 C5 tdi zwrotnica bardziej przypominala moja z przedlifta z A8, zwłaszcza jesli spojrzysz na mocowanie lozyska z drugiej strony. Wymiarow oczywiscie w ten sposob nie odczytasz, ale byl bym zdziwiony gdyby pasowaly. Natomiast od S6 C5 jest bliższa wygladem, ale to jedynie zgrubne ogledziny na podstawie porownania zdjec, jak jest z wymiarami nie mam pojecia. Dzis dostałem z A8 3.3 tdi i pasuja wiec narazie temat odpuscilem

pozdrawiam,
Michał

Gość

Post autor: Gość » 01 kwie 2015, 22:48

Pszendza jak pamiętam stosował z szóstki zwrotnice więc podpasować sie da. Jak kojarzę to jakis wahacz bedzie trza wymieniać. Lecz on to robił by maxymalnie połozyć na glebie ósemke z airem gdyż zwrotnica z szóstki pozwalała bardziej schować koło w nadkolu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl