[D3 ALL ] Pomocy jak wyjąć wentylator nagrzewnicy
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
[D3 ALL ] Pomocy jak wyjąć wentylator nagrzewnicy
Panowie zamówiłem u chłopaków z car2parts silnik wentylator nagrzewnicy i bardzo proszę o wyjaśnienie krok po kroku jak się do niego dostać?
Co trzeba odkręcić aby go wyciągnąć ? wiem że uszczelkę 4 plastikowe kołki osłonę filtra oraz filtr pyłkowy i widać teraz te dwie klapki.
Pomóżcie proszę.
Co trzeba odkręcić aby go wyciągnąć ? wiem że uszczelkę 4 plastikowe kołki osłonę filtra oraz filtr pyłkowy i widać teraz te dwie klapki.
Pomóżcie proszę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Jest trochę roboty żeby wszystkie śrubki z obudowy odkręcić . Niektóre się obracają razem z nakrętką która jest chyba wtopiona w plastik i niestety musisz kombinować . Zmieniałem już dawno i nie pamiętam dokładnie ale przeszkadza w wyjęciu mechanizm wycieraczek . Mi to zajęło jakieś 3 godziny .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
1. zdjęcie plastików, filtra kabinowego
2. odkręcenie plastikowej obudowy nad silnika
3. zdemontowanie wycieraczek, podszybia... wyjęcie mechanizmu wycieraczek.
4. by wyjąć mechanizm wycieraczek trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego (delikatnie wyjąć z czarnej plastikowej obudowy jest na zatrzaskach i pod zbiornikiem masz jeszcze jedną śrubę do odkręcenia.... musisz przy zbiorniku uważać na przewód od czujnika płynu chłodzącego bo mi po podniesieniu zbiorniczka wypiął się i "wciągnął" do środka - później przez nadkole musiałem go wymacać i przełożyć przez dziurę by wpiąć)
5. zdemontować aluminiową belkę (te dwa aluminiowe pierdzielniki) bo inaczej nie wyjmiesz obudowy plastikowej pod którą jest silnik dmuchawy (w belkach aluminiowych są takie plastikowe końcówki - uważaj by nie wypadły... )
6. demontujesz plastiki osłony silnika, odkręcasz silnik i możesz go wyjąć
7. montujesz nowy - nie ma opcji by zamontować go niewłaściwie, czy złą stroną bo nie pasuje
8. wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności ale przed skręceniem sprawdzasz czy silnik pracuje i nic nie ociera (czy obudowa plastikowa silnika, kabel od silnika - zostało prawidłowo poskładane)
przy pierwszym podejściu i wyciągnięciu wtyczki od poziomu płynu chłodzącego zabawy na 3h
2. odkręcenie plastikowej obudowy nad silnika
3. zdemontowanie wycieraczek, podszybia... wyjęcie mechanizmu wycieraczek.
4. by wyjąć mechanizm wycieraczek trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego (delikatnie wyjąć z czarnej plastikowej obudowy jest na zatrzaskach i pod zbiornikiem masz jeszcze jedną śrubę do odkręcenia.... musisz przy zbiorniku uważać na przewód od czujnika płynu chłodzącego bo mi po podniesieniu zbiorniczka wypiął się i "wciągnął" do środka - później przez nadkole musiałem go wymacać i przełożyć przez dziurę by wpiąć)
5. zdemontować aluminiową belkę (te dwa aluminiowe pierdzielniki) bo inaczej nie wyjmiesz obudowy plastikowej pod którą jest silnik dmuchawy (w belkach aluminiowych są takie plastikowe końcówki - uważaj by nie wypadły... )
6. demontujesz plastiki osłony silnika, odkręcasz silnik i możesz go wyjąć
7. montujesz nowy - nie ma opcji by zamontować go niewłaściwie, czy złą stroną bo nie pasuje
8. wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności ale przed skręceniem sprawdzasz czy silnik pracuje i nic nie ociera (czy obudowa plastikowa silnika, kabel od silnika - zostało prawidłowo poskładane)
przy pierwszym podejściu i wyciągnięciu wtyczki od poziomu płynu chłodzącego zabawy na 3h
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
dracus6662 czy mogłabym prosić o linka do tego maunala, bo nigdzie nie widzę takiego działu jak Warsztat, a przez szukajkę dotarłam tylko do tego wątku.
A bardzo potrzebowałabym informacji, jak wymienić ten wentylator dmuchawy, bo bardzo ciężko chodzi, tzn. nie chce się włączać, a jak już się włączy to kręci się tak wolniej/szybciej wolniej/szybciej, jakby mu pary brakowało, wygląda mi to na szczotki. No i u elektryka pokazuje błąd 01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2) 009 - Przerwa / zwarcie z masą i to najprawdopodobniej właśnie ten wentylator. I tak już niepotrzebnie wymieniłam moduł sterowania wentylatorami (rezystor dmuchawy) kosztowało mnie to sporo, bo mnie warsztat naciągnął, ze to od tego mi się nie chce załączać klimatronik (a dokładniej nie włączają się wentylatory, tylko coś pyka) - wymienili i du...a dalej to samo.
A bardzo potrzebowałabym informacji, jak wymienić ten wentylator dmuchawy, bo bardzo ciężko chodzi, tzn. nie chce się włączać, a jak już się włączy to kręci się tak wolniej/szybciej wolniej/szybciej, jakby mu pary brakowało, wygląda mi to na szczotki. No i u elektryka pokazuje błąd 01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2) 009 - Przerwa / zwarcie z masą i to najprawdopodobniej właśnie ten wentylator. I tak już niepotrzebnie wymieniłam moduł sterowania wentylatorami (rezystor dmuchawy) kosztowało mnie to sporo, bo mnie warsztat naciągnął, ze to od tego mi się nie chce załączać klimatronik (a dokładniej nie włączają się wentylatory, tylko coś pyka) - wymienili i du...a dalej to samo.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
słuchaj postaram się dzisiaj wstawić.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
Ja bym obstawiał na połączenia elektryczne, może wtyczka nie łączy lub wiązka jest naderwana/uszkodzona, lub też zawilgocona. Tu trzeba sprytnego elektryka. Wentylator pewnie jest dobry, ale ma za słabe zasilanie.karokarolinka pisze:(...) nie chce się włączać, a jak już się włączy to kręci się tak wolniej/szybciej wolniej/szybciej, jakby mu pary brakowało, wygląda mi to na szczotki. No i u elektryka pokazuje błąd 01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2) 009 - Przerwa / zwarcie z masą i to najprawdopodobniej właśnie ten wentylator (...).
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
dziękujedracus6662 pisze:to jest link to toturiala v2 http://www.a8team.pl/d3-all-wymiana-sil ... htm#183231
też tak mi powiedział elektryk, u którego byłam, więc pewnie to to, bo akumulator mam w pełni sprawny, a opornicę już mi jedni mechanicy wymienili, więc na 100% jest sprawnadracus6662 pisze: zajechane lub zajechana szczta na jednym z wentylatorów zwarcie do masy(na to bym obstawiał)
Bardzo bym się cieszyła, gdyby twoje podejrzenia się potwierdziły, tylko że właśnie będzie problem, aby znaleźć kogoś, kto mi to solidnie sprawdzi i potem zrobi, bo nasze autka są tak skomplikowane, że bardzo łatwo jest coś zepsuć tudzież połamaćpebo pisze:Ja bym obstawiał na połączenia elektryczne, może wtyczka nie łączy lub wiązka jest naderwana/uszkodzona, lub też zawilgocona. Tu trzeba sprytnego elektryka. Wentylator pewnie jest dobry, ale ma za słabe zasilanie.
Podsumowując jest szansa, że wymiana szczotek (jeśli się oczywiście da) lub poprawa połączeń elektrycznych naprawi mi klimatronik i znów w aucie będzie wiało jak należy. Jak już będę miała to naprawione, dam znać, co dokładnie było przyczyną, aczkolwiek może to potrwać dłuższy okres czasu, bo na razie brak mi pomysłów, gdzie by oddać auto, aby zrobili to w rozsądnej cenie. ASO raczej odpada, bo tam to zaraz mi pół auta będą chcieli wymienić.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Climatronic? on chyba sprawny jest... raczej to problem ze szczotami można je wymienić na 100% koszt nie wielki roboty hmmm trzeba wyciągnąć silnik w aso wymienią ci dmuchawę na nową i tyle bo oni nie wymieniają szczotek.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Witam kolegę ja też czekałem na ten opis z ciekawości hehe przypomniała mi się ciekawa naprawa jak bym sam to nie dawno robił. A tak po za tym to koleżance można by pomóc tylko kawałek jest do mnie lub do Ciebie jak by nikt u niej na miejscu nie chciał to zapraszam pomożemy oczywiście na 99% to będą szczotki pozdrawiam
łukasz88
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec