Witam
Kupiłem niedawno A8 w Niemczech ładna sztuka zadbana nie zajeżdżona, serwisowana ostatni raz miesiąc przed sprzedażą od pierwszego właściciela.
Wszystko jest ok wracam sobie 1500km i nagle zapala się żółta kontrolka zawieszenia i na postoju nie mogę zmienić wysokości zawieszenia. Gaszę odpalam auto i wszystko działa następne 200km i znów kontrolka. Wracam do domu kumpel podłącza VAGa (w Niemczech po jeździe testowej nie było żadnych błędów tylko poduszka silnika a resztę silnik, zawieszenie, skrzynia zero błędów) i po sprawdzeniu są dwa błędy:
01772 - Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291)
--008 niezrozumiały sygnał
częstość błędu 9
wew licznik błędu 36
01400 - Regulacja poziomu zawieszenia
--002 dolna wartość skrajna przekroczona - sporadyczny
częstość błędu 2
wew licznik błędów 255
Wyczytałem gdzieś, że to padająca sprężarka (nie problem nie są drogie) ale wyczytałem też, że powinna głośno chodzić jak traktor tymczasem muszę się mocno wsłuchać przy zderzaku aby czasami usłyszeć, że coś tam wogóle się załączyło.
Teraz od 3 dni jeżdżę na dynamic niskim ustawieniu zawieszenia i kontrolka się nie zaświeciła. Pomóżcie proszę czy można te błędy usunąć samemu czy niekoniecznie?
Z góry dzięki za pomoc.
[D3 03 4.2MPI ] kontrolka zawieszenia, bład 01772, 01400
Zeby sprawdzic ile daje barow musisz ja wyjac i miec miernik ,
http://www.touaregclub.pl/printview.php ... 56cc794377
Poczytaj sobie
Pozdr
http://www.touaregclub.pl/printview.php ... 56cc794377
Poczytaj sobie
Pozdr
Zrobiło się cieplej i zawieszenie lepiej pracuje tzn podnosi się bez błędów i żółtej kontrolki czyli jak czytam forum to kompresor do remontu.
Przy wymianie żarówki pokazał mi się chyba to jest to coś w dolnej części zderzaka przedniego od strony kierowcy po zdjęciu nadkola?
Reasumując aby go wyjąć muszę zblokować zawieszenie i jakoś go odłączyć i wyjąć, czy na coś przy tej czynności zwrócić szczególną uwagę aby czegoś nie uszkodzić?
Mam manometr do mierzenia ciśnienia na tłokach więc jakoś dałbym radę sprawdzić ile barów bije tylko pytanie jak ją uruchomić po wyjęciu bo pewnie będzie miała kostkę z niezliczoną ilością pinów?
Druga sprawa to czy wymiana samego pierścienia (widzę, że są na allegro) załatwi sprawę?
Wiem, że dodatkowo mam wymienić mocowanie i przekaźnik plus jak się uda znaleźć to filtry sprawdzić od sprężarki
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Przy wymianie żarówki pokazał mi się chyba to jest to coś w dolnej części zderzaka przedniego od strony kierowcy po zdjęciu nadkola?
Reasumując aby go wyjąć muszę zblokować zawieszenie i jakoś go odłączyć i wyjąć, czy na coś przy tej czynności zwrócić szczególną uwagę aby czegoś nie uszkodzić?
Mam manometr do mierzenia ciśnienia na tłokach więc jakoś dałbym radę sprawdzić ile barów bije tylko pytanie jak ją uruchomić po wyjęciu bo pewnie będzie miała kostkę z niezliczoną ilością pinów?
Druga sprawa to czy wymiana samego pierścienia (widzę, że są na allegro) załatwi sprawę?
Wiem, że dodatkowo mam wymienić mocowanie i przekaźnik plus jak się uda znaleźć to filtry sprawdzić od sprężarki
Z góry dzięki za podpowiedzi.