Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problemy z korektami(sondy)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 sty 2015, 15:08

Komputer nic nie kazał :) Pokazał tylko co mu nie pasuje a dobry diagnosta ma te wskazanie zinterpretować co niniejszym w tej chwili uczyniles :) Szkoda tylko że przedtem kupiłeś sondy. Ogólnie to od przybytku glowa nie boli. Ja na przyklad mam problem z jedną sondą więc jeśli będziesz chciał się pozbyć swojej sprawnej to chętnie ją nabędę o ile moj silnik ją przyjmie (AKG)

Proponuję Ci drut naprawę do czasu az ogarniesz instalkę. Połącz to w następujący sposób (a będzie działać i nic nie spalisz)

- pierwszy pin grzałki sondy do +12 w instalacji elektrycznej - tego co zawsze sie pojawia jako zasilanie grzałki
- drugi pin grzałki sondy zewrzyj do masy dodakowym przewodem, w ten przewód wstaw bezpiecznik 10A szeregowo.
- pozostały wolny pin grzejny w instalacji zaizoluj.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 19 sty 2015, 15:23

Co do starej sondy to jest ona stara,wprawdzie jeszcze sprawna ale ile ma nakulane czort wie. WIęc nie bede się ich pozbywał bo niech juz sobie leżą gdyby te moje na gwarancji się zechciały zepsuć(bo i tak bywa)
Co do twojej rady to myślałem o tym lecz własnie boję się że coś na psuje :)
Pierwszy pin czyli ten skrajny z brzegu kostki jest zasilającym-ok drugi polecasz całkowicie rozłaczyć(rozciąc kabel?) po czym zrobić mu mostek z masa poprzez ten bezpiecznik-dobrze to kojarzę?
I to samo zrobić z obu stron(obie sondy)

Dobrym diagnostą nie jestem jestem samoukiem więc niestety potrzebuje jeszcze często rad bardziej doświadczonych tak jak wy tu w tym temacie :) Każdemu kto pomógł poleciał punkcik :)

A czy na stałe podpięta grzałka w sondzie nie zjara owej grzałki?

SKoro mam na obu przewodach napięcie to czy całkiem osobne zasilanie dac czy tylko mase której brak?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2015, 15:31 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 19 sty 2015, 15:30

Problem jest niestandardowy stad i diagnoza nietrafiona.
Fakt jest niezaprzeczalny ze teraz warto pamietac na zawsze ze gdy wywali obwody grzejne to wpierw sprawdzic zasilanie.
Zapewne w literaturze serwisowej w celu poszukiwania przyczyn usterki bedzie krok pod tytulem sprawdzenie instalacji.Tak bynajmniej jest w Oplu

ernesto

Post autor: ernesto » 19 sty 2015, 15:34

Dlatego ja nie ruszam swoich, u mnie wyrzuca cały czas grzałkę ale z tego co rozmawiałem ze swoim magikiem to najprawdopodobniej jest wina złego pięcia instalacji gazowej i do puki nie wyrzuca pomarańczowego tygryska na desce to się nie przejmować.

Gość

Post autor: Gość » 19 sty 2015, 15:41

Erni u ciebie w zasadzie nie jest to odczuwalne a u mnie jednak więcej. Musisz zrobić sobie taką diagnostykę jak ja by wiedzieć co ten bład oznacza w rzeczywistości.
Ja niestety po nocach bez leków nasennych nie bede spał jak tam cos nieteges :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 sty 2015, 16:34

W moim FL wywalało błąd grzałek, kupiłem nowe 2 szt. od Michała i cisza jest . Nie ma też błędów małego przepływu z SAI :) Spalanie nawet spadło po przeliczeniu przejechanych 300km :D

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 19 sty 2015, 22:52

Grzalek nie można podpinac na stale bo sondy dluzej jak godzinę nie podzialaja. PO TO JEST REGULACJA GRZANIA PRZEZ STEROWNIK.
Sprawdzone ;)
Elektronika samochodowa.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 19 sty 2015, 23:49

Nie zawsze budowa ukladu jest ze sterowniem grzania.Zanam rozwiazania gdzie grzanie sond idzie bezposrednio z przekaznika pradowego dla komponentow silnika np wtryskiwaczy i pompy paliwa.
Czyli grzeje caly czas.

Gość

Post autor: Gość » 20 sty 2015, 05:48

Niestety jesli grzałki w A8 sa "wrażliwe" to muszą mieć wysterowanie i może dlatego własnie zasilanie idzie z ECU.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 20 sty 2015, 08:23

Adam, u nas tez plus idzie z przekaźnika pompy i jest na stale. Ale grzanie sterowane jest masa ze sterownika silnika.
W niektórych silnikach Toyoty na przykład sondy maja 16ohm oporności i tam (z reguły sondy za katami) grzalki maja na stale. Ale tam jest inna rezystancja.
Elektronika samochodowa.

ernesto

Post autor: ernesto » 20 sty 2015, 08:43

A może idziemy złym tokiem myślenie. Skoro sterowanie jest, sondy są sprawne to problem leży po stronie ECU ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 20 sty 2015, 09:01

Sprawdź mase na pinach ecu E9 E10.
Masz stały plus po przekręceniu zapłonu na lambdach oraz na przepływce jest to załączane przekaźnikiem pompy więc jeden obwód masz sprawny.
Teraz obadaj wyjmując wtyczkę E z ECU i sprawdź czy nie ma tam jakiejś zwory (ECU-sonda)

Masa sterowania lambdą pojawia się w momencie uruchomionego silnika.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 20 sty 2015, 12:23

Podtrzymam swoje zdanie.
Z wczesniejszych pojazdow Opla z jakimi dzialalem poczawszy od polowy lat 80 z nastaniem motronica od ml 4.1 full grupa poprzez m 1.5 polsekwencja oraz pozniejsze m 2.8.3 pelna sekwencja nie ma sterowania praca grzalki.Grzalka ma plusa z przekaznika z ktorym zyje minimum pompa paliwa i zaleznie od motronica reszta silnika natomiast masa nie jest z ecu tylko z wiazki do punktu masowego.Sygnal sondy ma masowanie na obudowe tzw sonda 3 kablowa.

Gość

Post autor: Gość » 20 sty 2015, 12:47

W istocie są sondy 3 kablowe ale tu jest ich jeszcze więcej :)
Jesli sterownik podaje masę w jeden z tych białych przewodów to zaznaczę jeszcze raz że jej tam nie ma!-Tylko zasilanie(+)

karol208, Na pewno sprawdze to lecz musze teraz czekać na dobrą pogodę bo sniegiem wali lub najlepiej zajechać do warsztatu w PL i na spokojnie.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 20 sty 2015, 12:52

Wg schematów przewody zasilania grzałek wchodzą do Ecu.
Niby po czym ma wnioskować ecu że jest problem z obwodem grzania?

A czy przypadkiem nie ma podglądu lambda parametr w blokach od 30 do 49?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl