mam pre FL, wcześniej jeździłem s6 2,2t
powiedzcie mi proszę jak wygląda tutaj rozłożenie momentu ile na przód ile na tył?
w tamtym aucie miałem elektroniczną szperę do ok 40 km/h przy mocnym starcie był spięty dyfer. jak to wygląda w a8..?
pozdrawiam
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] rozłożenie momentu
[D2 ALL ] rozłożenie momentu
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, 10:41 przez shultz, łącznie zmieniany 1 raz.
IV generacja Quattro
Rozłożenie mocy jest w stosunku 40% przód i 60% tył
Gdy Audi wprowadziło kolejną generację Quattro, system rozświetnił napęd i markę jeszcze bardziej w oczach całego świata. System był produkowany od 1995 roku w A4, S4, RS4, A6, A6 Allroad, S6, RS6, A8, S8 i był niezastąpiony aż do 2005 roku. W kolejnych latach powoli był wypierany przez kolejną generacje.
System posiadał:
Dyferencjał centralny: TorSen typ 1,
Dyferencjał tylnej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Dyferencjał przedniej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Tak to działa w praktyce:
samochód nie będzie w stanie ruszyć, jeżeli wszystkie cztery koła stracą przyczepność do podłoża. Jednakże w warunkach lekkich tras off-road’owych samochody Audi się nie sprawdzą. TorSen i EDL po prostu nie dają sobie rady z przeniesieniem momentu na koła posiadające lepszą przyczepność w cięższych warunkach drogowych,
Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-jak-dzia ... t11218.htm
Rozłożenie mocy jest w stosunku 40% przód i 60% tył
Gdy Audi wprowadziło kolejną generację Quattro, system rozświetnił napęd i markę jeszcze bardziej w oczach całego świata. System był produkowany od 1995 roku w A4, S4, RS4, A6, A6 Allroad, S6, RS6, A8, S8 i był niezastąpiony aż do 2005 roku. W kolejnych latach powoli był wypierany przez kolejną generacje.
System posiadał:
Dyferencjał centralny: TorSen typ 1,
Dyferencjał tylnej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Dyferencjał przedniej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Tak to działa w praktyce:
samochód nie będzie w stanie ruszyć, jeżeli wszystkie cztery koła stracą przyczepność do podłoża. Jednakże w warunkach lekkich tras off-road’owych samochody Audi się nie sprawdzą. TorSen i EDL po prostu nie dają sobie rady z przeniesieniem momentu na koła posiadające lepszą przyczepność w cięższych warunkach drogowych,
Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-jak-dzia ... t11218.htm
wielkie dzięki!
nie znalazłem jednak informacji o procentowym rozłożeniu napędu. tam miałem 30% przód, 70 tył. czy tutaj nie mozna mówić o czymś takim, bo w zależności od warunków każde koło może mieć inny?
czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
EDL - przy starcie, ESP - różnicuje moment podczas jazdy. dobrze rozumuję?
pozdrawiam
nie znalazłem jednak informacji o procentowym rozłożeniu napędu. tam miałem 30% przód, 70 tył. czy tutaj nie mozna mówić o czymś takim, bo w zależności od warunków każde koło może mieć inny?
czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
EDL - przy starcie, ESP - różnicuje moment podczas jazdy. dobrze rozumuję?
pozdrawiam
jesteś moim idolem na ten tydzień!
najbardziej podobała mi się tabelka: wady, a w niej wyłącznie zapis o większym zuzyciu paliwa:) genialne w swojej prostocie:)
masz jeszcze podobną lekturę odnośnie automatycznych skrzyń biegów? to moje pierwsze auto z taką skrzynią, więc doświadczenie zerowe:/
pozdr
najbardziej podobała mi się tabelka: wady, a w niej wyłącznie zapis o większym zuzyciu paliwa:) genialne w swojej prostocie:)
masz jeszcze podobną lekturę odnośnie automatycznych skrzyń biegów? to moje pierwsze auto z taką skrzynią, więc doświadczenie zerowe:/
pozdr
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
(...) W tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. (...)shultz pisze:czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?