Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] rozłożenie momentu

shultz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 19 lip 2014, 11:48
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 ALL ] rozłożenie momentu

Post autor: shultz » 28 sty 2015, 10:24

mam pre FL, wcześniej jeździłem s6 2,2t
powiedzcie mi proszę jak wygląda tutaj rozłożenie momentu ile na przód ile na tył?
w tamtym aucie miałem elektroniczną szperę do ok 40 km/h przy mocnym starcie był spięty dyfer. jak to wygląda w a8..?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, 10:41 przez shultz, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 sty 2015, 10:41

IV generacja Quattro

Rozłożenie mocy jest w stosunku 40% przód i 60% tył


Gdy Audi wprowadziło kolejną generację Quattro, system rozświetnił napęd i markę jeszcze bardziej w oczach całego świata. System był produkowany od 1995 roku w A4, S4, RS4, A6, A6 Allroad, S6, RS6, A8, S8 i był niezastąpiony aż do 2005 roku. W kolejnych latach powoli był wypierany przez kolejną generacje.

System posiadał:

Dyferencjał centralny: TorSen typ 1,
Dyferencjał tylnej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Dyferencjał przedniej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Tak to działa w praktyce:

samochód nie będzie w stanie ruszyć, jeżeli wszystkie cztery koła stracą przyczepność do podłoża. Jednakże w warunkach lekkich tras off-road’owych samochody Audi się nie sprawdzą. TorSen i EDL po prostu nie dają sobie rady z przeniesieniem momentu na koła posiadające lepszą przyczepność w cięższych warunkach drogowych,

Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.



http://www.a8team.pl/d2-fl-all-jak-dzia ... t11218.htm

shultz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 19 lip 2014, 11:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shultz » 28 sty 2015, 10:50

wielkie dzięki!

nie znalazłem jednak informacji o procentowym rozłożeniu napędu. tam miałem 30% przód, 70 tył. czy tutaj nie mozna mówić o czymś takim, bo w zależności od warunków każde koło może mieć inny?

czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?

EDL - przy starcie, ESP - różnicuje moment podczas jazdy. dobrze rozumuję?

pozdrawiam

ernesto

Post autor: ernesto » 28 sty 2015, 11:01


shultz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 19 lip 2014, 11:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shultz » 28 sty 2015, 15:28

jesteś moim idolem na ten tydzień!

najbardziej podobała mi się tabelka: wady, a w niej wyłącznie zapis o większym zuzyciu paliwa:) genialne w swojej prostocie:)

masz jeszcze podobną lekturę odnośnie automatycznych skrzyń biegów? to moje pierwsze auto z taką skrzynią, więc doświadczenie zerowe:/

pozdr

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 28 sty 2015, 15:45

u mnie w S8 w manualu znaczny napęd idzie na tył :) w na ślizgim asfalcie wciśniecie gazu w podłoge na niskim biegu skutkuje tym, że mimo wszystko tył próbuje wyprzedzić przód :P ale za to bardzo fajnie bokami lata... <amasz> na suchym zabawy nie ma, za bardzo sie trzyma...

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 sty 2015, 16:00

shultz pisze: czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
eSka ma do 60 albo 80km/h

ernesto

Post autor: ernesto » 28 sty 2015, 18:47

shultz pisze:czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
(...) W tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. (...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl