Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.

adrian949

Post autor: adrian949 » 23 sty 2015, 12:36

Apophis pisze:gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...

A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest?
I ja potwierdzam wystarczy zwykły vag.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 23 sty 2015, 13:21

Kupiłem na aleegro sterownik z identycznym numerem i literą jak jast u mnie. Jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy czy to było to, czy będziemy dalej główkować.

Gość

Post autor: Gość » 23 sty 2015, 13:28

adrian949 pisze:I ja potwierdzam wystarczy zwykły vag.
Niedługo sie okaże :)
zaba113 pisze:Kupiłem na aleegro sterownik z identycznym numerem i literą jak jast u mnie. Jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy czy to było to, czy będziemy dalej główkować.
Sprawdź,zobaczysz

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 23 sty 2015, 13:34

Od siebie dodam ze wsad z immo mam zegrany na komputerze

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 28 sty 2015, 18:14

Witam ponownie.
Sterownik doszedł i został podmieniony. Rzeczywiście wystarczyło adaptować immo w nowym sterowniku.
Jeżeli chodzi o szarpanie, to wydaje mi się że ustało, ale potwierdzę to dopiero jutro jak pojadę nim w trasę. Wcześniej na jałowym biegu szarpało całym samochodem od czasu do czasu i silnik jakby fukał. Teraz tego nie ma.

Zastanawiam się czy teraz pojeździć na benzynie, żeby mapy załapał nowe? W sumie to nowy sterownik i nie był zasilany dłuższy czas.

Gość

Post autor: Gość » 28 sty 2015, 18:46

Zrób na PB 200km i bedzie ok. Jesli jendak juz jeździłes na gazie to zresetuj go znowu.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 29 sty 2015, 15:39

No i d... przez wielkie "D".
Dalej szarpie. Na gazie tragicznie, a na PB trochę mniej (co wskazuje na wypadanie zapłonu -chyba) . Jeżeli chodzi o blędy to wywala tylko błąd czujnika pedału hamulca.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Ewentualnie namiary na jakiegoś magika diagnostę z okolic Wrocławia - Opola.

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 29 sty 2015, 19:52

Kolego sprawdź jeszcze potencjometr na przepustnicy?
A konwerter to regenerowany czy sachs?
bo podobno niektórym kiepsko ta regeneracja wychodzi.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 29 sty 2015, 21:08

Konwerter regenerowałem, ale podobno w sprawdzonej przez moich mechaników firmie.
Tylko tak sobie myślę, że jak by to był konwerter to by chyba szarpało tak samo na PB iLPG. A jest wyraźna różnica na korzyść PB - czyli wskazywałoby na słaby zapłon. Poza tym czuć na biegu jałowym jak silnik "fuka" i szarpie całym samochodem.

Potencjometr przepustnicy był sprawdzany na logach dynamicznych i wygląda że jest ok.

Zastanawiam się czy ten czujnik pedału hamulca ma coś do rzeczy?

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 29 sty 2015, 21:16

No bo w zasadzie co powoduje ten sygnał z czujnika hamulca, któy idzie do skrzyni biegów. jakie zachowanie skrzyni wymusza?

adrian949

Post autor: adrian949 » 29 sty 2015, 21:19

Podmien jeszcze sterownik Lpg

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 29 sty 2015, 21:28

Jak by nie było zapłonu na poszczególnych cylindrach to by komp wywalał błąd,chyba ze masz uszkodzone czujniki spalania stukowego .
A odepnij jedną cewkę odpal silnik i zobacz czy wywali błąd danego cylindra.
Co do czujnika stopu podglądnij go w blokach skrzyni czy działa.
Takie poszarpywania są wredne do diagnozy!!!
Pozdrawiam

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 29 sty 2015, 21:34

Bartul pisze:Jak by nie było zapłonu na poszczególnych cylindrach to by komp wywalał błąd,chyba ze masz uszkodzone czujniki spalania stukowego .
Niekoniecznie. Brat miał ostatnio problem z zapłonem w Audi A3. Też mu mechanicy wmawiali że wypadanie zapłonu komputer zawsze wykaże. Okazało się że moduł zapłonowy się skończył , zapłon wypadał a komputer niczego nie zarejestrował.

Ja osobiście też miałem kiedyś podobne objawy jak teraz w Nissanie Maximie. Tam się okazało że było przebicie na fajce od jednej z cewek, a komputer też niczego nie wykazał.

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 30 sty 2015, 15:18

To faktycznie jak tak jest to tylko podmianka cewek i modułów.
Zrób jeszcze jak pisze adrian949 albo lepiej w ogóle wywal kompa od gazu może ktoś namieszał coś w instalacji i stąd te problemy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 sty 2015, 16:55

lub chwilami chodzi na dwóch paliwach :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl