![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 4.2MPI ] Hucznie z przodu
- mocarzowiator
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2015, 20:04
- Lokalizacja: norwegia
[D3 05 4.2MPI ] Hucznie z przodu
Witam Panowie
Kupiłem auto jakieś 10 dni temu. Nie znam się i nie mogę z żadnym Polakiem sensownie pogadać.
Albo mi się wydaje albo słyszę hucznie podczas jazdy. Im szybciej tym głośniej. Może to koła duże? A8 ma łożyska, czy problem może być gdzie indziej?
Jutro jadę na sprawdzenie i nie wiem co mówić a mechanicy są jelopami bo nawet nie wiedzieli że akumulator trzeba w systemie zakodowac
Co sądzicie?
Pzdr
Kupiłem auto jakieś 10 dni temu. Nie znam się i nie mogę z żadnym Polakiem sensownie pogadać.
Albo mi się wydaje albo słyszę hucznie podczas jazdy. Im szybciej tym głośniej. Może to koła duże? A8 ma łożyska, czy problem może być gdzie indziej?
Jutro jadę na sprawdzenie i nie wiem co mówić a mechanicy są jelopami bo nawet nie wiedzieli że akumulator trzeba w systemie zakodowac
Co sądzicie?
Pzdr
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- mocarzowiator
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2015, 20:04
- Lokalizacja: norwegia
mocarzowiator, Na początek prostym sposobem podmień koła i zobacz co się dzieje. Jeśli przejdzie będziesz wiedział że jest to wina opon.
Jeśli nie a jest też i taki przypadek bo miałem wczoraj na kanale Corolle z takim problem.
Właściciel wymienił koła i dalej buczało.
Po wstępnej diagnozie padło na łożysko prawy przód dosłownie się rozpadło. Łożysko wymienione ale buczenie pozostało lecz jej dźwięk już był inny.
Jada próbna. Rozpędzasz auto do prędkości powyżej 60 km, szeroki prosty odcinek i robisz zwrot w prawo i lewo, w prawo i lewo. Nie raptowny ale taki by ciężar auta poszedł na jedną ze stron.
W zależności jaki zwrot zrobisz w pewnym momencie łożysko powinno ( ale nie musi ) ucichnąć
Zwrot w prawo : masa auta przenosi się na lewą stronę obciążając lewe łożysko, jak ucichnie ( do wymiany lewe )
Zwrot w lewo : masa auta przenosi się na prawą stronę obciążając prawe łożysko, jak ucichnie ( do wymiany prawe )
Nie zawsze napisałem wyżej ponieważ w moim przypadku wczorajszym zwroty prawo lewo nie było znaczenie, w dodatku czuć było delikatne wibracje. na kierownicy. Po wsłuchaniu się obstawiłem na lewą stronę i diagnoza słuszna. Padły oba łożyska w przednich kołach.
Łożysko jest bardzo upierdliwą sprawą, jeszcze inny przypadek był w mondeo gdzie po przekroczeniu 80 km/h słychać było straszne buczenie, jęczenie, wirowanie i tu okazało się że osłona termiczna układu wydechowego w pewnym miejscu miała zagięcie i podczas prędkości większej łapało z jednej strony powietrze a z drugie gwizdało przez zagięty otwór, dosłownie jak gwizdek w czajniku.
Jeśli nie a jest też i taki przypadek bo miałem wczoraj na kanale Corolle z takim problem.
Właściciel wymienił koła i dalej buczało.
Po wstępnej diagnozie padło na łożysko prawy przód dosłownie się rozpadło. Łożysko wymienione ale buczenie pozostało lecz jej dźwięk już był inny.
Jada próbna. Rozpędzasz auto do prędkości powyżej 60 km, szeroki prosty odcinek i robisz zwrot w prawo i lewo, w prawo i lewo. Nie raptowny ale taki by ciężar auta poszedł na jedną ze stron.
W zależności jaki zwrot zrobisz w pewnym momencie łożysko powinno ( ale nie musi ) ucichnąć
Zwrot w prawo : masa auta przenosi się na lewą stronę obciążając lewe łożysko, jak ucichnie ( do wymiany lewe )
Zwrot w lewo : masa auta przenosi się na prawą stronę obciążając prawe łożysko, jak ucichnie ( do wymiany prawe )
Nie zawsze napisałem wyżej ponieważ w moim przypadku wczorajszym zwroty prawo lewo nie było znaczenie, w dodatku czuć było delikatne wibracje. na kierownicy. Po wsłuchaniu się obstawiłem na lewą stronę i diagnoza słuszna. Padły oba łożyska w przednich kołach.
Łożysko jest bardzo upierdliwą sprawą, jeszcze inny przypadek był w mondeo gdzie po przekroczeniu 80 km/h słychać było straszne buczenie, jęczenie, wirowanie i tu okazało się że osłona termiczna układu wydechowego w pewnym miejscu miała zagięcie i podczas prędkości większej łapało z jednej strony powietrze a z drugie gwizdało przez zagięty otwór, dosłownie jak gwizdek w czajniku.
- mocarzowiator
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2015, 20:04
- Lokalizacja: norwegia
dzieki ernesto, nameczyles sie a ja dopiero przeczytalem
sprawdzili auto, lozysko z lewej i jelopy chcieli wymienic jedno - nienormalni
koszt 6000zl - ile ta przyjemnosc w pl za 2 z przodu?
opony sa ok
za bardzo halasowalo, i im szybciej tym glosniej, fakt kiedys ktorys mechanik mowil mi o skrecaniu, ale zapomnialem, zreszta korzytstam bo kazdy blad jaki znajde zostaje oplacony przez sklep, dobrze ze Norwegowie jeszcze sie nie nauczyli kombinowania i oszustwa
bateria wymioeniona za darmo i lozyska tez
Panowie, czy mam ustawiac zbieznosc po wymianie lozysk?


opony sa ok
za bardzo halasowalo, i im szybciej tym glosniej, fakt kiedys ktorys mechanik mowil mi o skrecaniu, ale zapomnialem, zreszta korzytstam bo kazdy blad jaki znajde zostaje oplacony przez sklep, dobrze ze Norwegowie jeszcze sie nie nauczyli kombinowania i oszustwa

bateria wymioeniona za darmo i lozyska tez

Panowie, czy mam ustawiac zbieznosc po wymianie lozysk?
Za łożyska płaciłem jesli mnie pamięć nie myli coś koło 350zł strona (tył), z przodu są troche droższe. Wymiana samemu i trzeba robić zbierzność i kąty.
Koszt łozyska może być rózny w zalezności od producenta. Ale ja prosiłem o jakieś lepsze(FAG, ale pod osłoną był schowany SKF).
Nawet jeśli części będą droższe(nawet jakby zbieżność wliczyli w to) to robocizna za pare godzin za 4-5 tyś... Chcę pracować w tym warsztacie!!
Koszt łozyska może być rózny w zalezności od producenta. Ale ja prosiłem o jakieś lepsze(FAG, ale pod osłoną był schowany SKF).
Nawet jeśli części będą droższe(nawet jakby zbieżność wliczyli w to) to robocizna za pare godzin za 4-5 tyś... Chcę pracować w tym warsztacie!!

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- mocarzowiator
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2015, 20:04
- Lokalizacja: norwegia
rozmawialem z mechanikiem pasjonatem, ma stycznosc z a8, cytuje, bledy nie moje
"Bo masz lozysko z piasta na 4 sruby przykrecane do zwrotnicy i zbierznosc nie moze sie zmienic chyba ze mechanik krzywo wsadi piaste w zwrotnice kola to wtedy nawet zbierznisc nie pomoze:-)"
na to wychodzi, ze nie trzeba, warsztat tez tak mowil. Mozliwe ze oni nikomu nie robia a po wypowiedzi kumpla wnosze ze czasami trzeba robic
"Bo masz lozysko z piasta na 4 sruby przykrecane do zwrotnicy i zbierznosc nie moze sie zmienic chyba ze mechanik krzywo wsadi piaste w zwrotnice kola to wtedy nawet zbierznisc nie pomoze:-)"
na to wychodzi, ze nie trzeba, warsztat tez tak mowil. Mozliwe ze oni nikomu nie robia a po wypowiedzi kumpla wnosze ze czasami trzeba robic
Zasada pierwsza mojego mechanika to zawsze ingeracja w zawieszeniu musi kończyć się zbierznoscia.Apophis pisze:Pierwsze słyszedrago_o pisze:Wymiana samemu i trzeba robić zbierzność i kąty.
A ja uważam ze jak zmieniasz łożysko to musisz wymontowac zwrotnice(śróby są od środka zwrotnicy) i odkrecac mimośrób co za tym idzie kąt juz się zmienia... Fakt może zbierznosc nie koniecznie bo nie trzeba mimośrob od zbierzności odkręcać.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Może u was się coś zmienia ja od malucha po A8 zbieżność robiłem tylko po wymianie drązków no bo trza.
A geometrie przy tej okazji sprawdzałem raz jak kupiłem dane auto i nigdy więcej nie było potrzeby. Widac moj mechanik przez 27lat nauczył się sztuki na tyle że nie musi sie wspierac przyrządami
W tylnym zawieszeniu w A8 to się zgodzę że może byc potrzeba ze względu na jego konstrukcje ale to się okaże jak bede robił
A geometrie przy tej okazji sprawdzałem raz jak kupiłem dane auto i nigdy więcej nie było potrzeby. Widac moj mechanik przez 27lat nauczył się sztuki na tyle że nie musi sie wspierac przyrządami

W tylnym zawieszeniu w A8 to się zgodzę że może byc potrzeba ze względu na jego konstrukcje ale to się okaże jak bede robił

- mocarzowiator
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2015, 20:04
- Lokalizacja: norwegia