części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 10 4.2TDI ] Korba wyszła bokiem

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 30 sty 2015, 22:13

daniel74 pisze:Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika
Skoro mechanik wie, ze taka opcja pasuje to moim zdaniem bardzo dobre rozwiazanie. Silnik z d3 goly kosztuje 30% silnika z d4. Skoro wadliwy blok da się zastapic lepszym to jasne , ze warto isc w tym kierunku. Chociaz w Twoim przypadku blok nie zawinil, ale skoro znasz inne przypadki gdzie silnik polecial i nie byla to wina turba to rzeczywiscie trzeba zrobic krok do tylu :)

Tu nie chodzi o swap jak niektorzy sugieruja tylko o przeszczep samego bloku.

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 30 sty 2015, 22:33

daniel74 pisze:A co przyczyn awarii to podczas wyprzedzania dodałem ful gazu i turbo zaczęło pompować olej z silnika i nie mogłem auta zatrzymać ani zgasić.Wreszcie ostro nacisnąłem na hamulec i go ztłamsiłem i zgasł na dobre.
Ciekawe jak to skrzynia i konwerter przeżył?
Doczytałem skrzynia DSG to może nie jest tak źle.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 31 sty 2015, 00:20

drago_o pisze:Nie mogłeś zatrzymać auta ani zgasić? Ładne kwiatki. Ja tez bym coś spróbował walczyć.

Był taki sławny przypadek w Stanach jak facetowi w fordzie przez usterkę jakiegoś układu auto odmówiło posłuszeństwa. Wtedy jechał 120 na godzne autostradą i nie mógł nawet zwolnić. Dostał milion odszkodowania i podpisał ugodę, że nigdy więcej nie poruszy tego tematu :D

Taka dygresja... ;)
Polska to nie USA - tam mają zupełnie inne prawo i szeroko rozumiany "wymiar sprawiedliwości" dlatego producenci wymieniają nawet wadliwe dywaniki....
W Polsce można zapomnieć o wywalczeniu czegokolwiek. Jeżeli auto byłoby na gwarancji i serwisowane w ASO to istnieje iskierka nadziei ale w takim przypadku to.... lepiej zejść na ziemię i szukać nowego silnika.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 sty 2015, 10:35

Dlatego pisząc to zasugerowałem, że to tylko dygresja :D

Odszkodowania na pewno nie dostanie... Ale ja bym walczył o choćby połowę kosztów naprawy. Wystarczy się dobrze przedstawić. Zasugerowć, że jest się członkiem klubu A8 i aktywnym użytkownikiem forum. Ładnie powiedzieć, że takie problemy w najwyższym modelu Audi robią mu złą reklame i miłym gestem byłoby zasponsorowanie choćby części naprawy, czym będzie można się na największym polskim forum A8 pochwalić i poprawić reputację. Chociaż myślę, że taka rozmowa powinna raczej iść do Importera Audi Polska a nie ASO ale można próbować.

Dla mnie 20tys(albo i więcej) za naprawe to sporo tak sobie walnąć w 4 letnim aucie.... Warto próbować...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 31 sty 2015, 11:23

Oczywiście można próbować rozmawiać z importerem (aso bym pomijał - zdecydowanie strata czasu) ale nie nastawiałbym się na jakiekolwiek efekty rozmów. My w europie jesteśmy nadal 3 światem co widać po takich bzdurach jak brak obsługi języka PL w audi.
Problem w tym, że audi będzie dążyło do stanu początkowego a czytając komentarz autora i opinie mechaników zdecydowanie szedłbym w kierunku hybrydy D3 z D4 niż naprawy, wymiany silnika na ori D4.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 31 sty 2015, 11:24

drago_o pisze:Ale ja bym walczył o choćby połowę kosztów naprawy
Masz rację, jest szansa nawet na pełną naprawę na koszt ASO, trzeba odpowiednio przedstawić(opisać) usterkę, wadę(fabryczną?).
Ale jest jeden warunek, auto musiało być serwisowane tylko w ASO, wystarczy jedna wymiana oleju poza ASO i można zapomnieć o wymianie silnika za darmo czy nawet za 20 tyś zł.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 sty 2015, 11:51

To fakt... Można powiedzieć, że serwisowany był w ASO i oni dbali o to auto, więc cos przeoczyli i nie naprawili zanim padło całkiem. Ale to tak jak mówisz... Wszystko musiałoby być robione do tej pory w ASO.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 31 sty 2015, 12:41

panton, jest już standardowo język PL w każdej D4.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 31 sty 2015, 17:40

rafalr93 zgadza się... pisząc o braku języka w audi miałem na myśli D3, której produkcja nie skończyła się tak dawno

ps: a SDS w D4 też jest w PL?... bo tego nie wiem <hmm>

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 lut 2015, 13:31

turbokamera?? i dotrzec do pozostalych osob z tym tematem i bedzie akcja serwisowa zapewne :D
bądź sobą, wariatów też lubią

Gość

Post autor: Gość » 02 lut 2015, 14:52

Nawet Turbokamera nie zawsze jest w stanie pomóc.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 lut 2015, 15:24

ale warto spróbować
bądź sobą, wariatów też lubią

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 02 lut 2015, 16:11

panton, SD akurat nie wiem bo sam nie szperam kompem auta :)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 lut 2015, 08:22

Słuchajcie, ten temat nie bedzie prosty. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze nieumiejetne uzywanie auta moze sie skonczyc zakatowaniem turbiny nawet w pierwszym roku eksploatacji (pałowanie na zimnym, gaszenie auta na mega rozgrzanym oleju itd.) Nie bardzo jest jak udowodnić że użytkowało auto zgodnie z instrukcją obsługi, to po pierwsze. Po drugie to każde takie audi ma tak zwane klapy gaszące. To taka przepustnica, która w dieslu się zamyka przy gaszeniu (zeby silnik za gwaltownie sie nie zatrzymywał). Ma ona jeszcze jedną funkcję. Jak zaczyna sie jazda z rozbiegami na oleju silnikowym to odpala sie tryb awaryjny i ta klapa sie zamyka blokujac dopływ powietrza do silnika (a co za tym idzie oleju z rozbiegania). Ta klapa tez by musiala byc niesprawna (lub wywalona celowo przez wlasciciela) zeby do takiej sytuacji jak wyzej opisano doszlo. Serwis na pewno będzie się mocno bronił a jesli auto u nich nie było serwisowane to moim zdaniem szkoda głowy zawracac importerowi bo to tylko strata energii. Naprawdę mają całą masę merytorycznych przesłanek żeby się obronic.

Co do samej akcji zmiany silnika - jesli slupek starszy (z d3) pozwoli w pełni zamontować osprzęt z d4 (a tego nie wiem) to bym sie nawet nie zastanawial i kupował słupek tańszy oczywiscie z jak najmniejszym przebiegiem. Jesli ma być rzeźba na osprzecie i grzebanie w elektronice zeby jedno z drugim zestawic to zdecydowanie bym odpuscil bo wiem doskonale (z doswiadczenia) ile wiedzy trzeba miec zeby zrobic to tak jak fabryka przykazala (bez bledow i pozniejszych problemow w eksploatacji)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Patryk1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:11
Lokalizacja: Wloclawek

Post autor: Patryk1990 » 18 lut 2015, 12:56

Czesc
Zakladaj orginalny silnik
Ew blok
Zmiana na 4.2 z d3 niema sensu
Nieznasz konstrukcji tych silnikow a jestem pewien ze cos pozmieniali
Druga sprawa silnik nie ponosi wielkiej winy
Padla ci turbina
Samozaplon
Do tego 4000 5000 rpm za duzo oleju niedalo sie tego sprezyc cos musialo peknac
Szkoda tylko ze pekl a nie sie wygial
Szukaj motoru z d4 orginalnego z malym przebiegiem
Albo aso goly dol bez glowic
4.2 tdi ma od chu.... wezy rurek od gory cala odma
Niejestes w stanie sprawdzic czy wszystko pasuje
Pozdrawiam
Jak bys chcial dodam pare fotek dokladnych 4.2 tdi
po powodzi :):):) krzywe korbowody

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl