![]() |
![]() |
![]() |
[D3 08 3.0TDI ] Start z biegu trzeciego ( 3 ).
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
[D3 08 3.0TDI ] Start z biegu trzeciego ( 3 ).
Od kilku dni mam taki problem. Może szanowni koledzy pomogą, lub ukierunkują czego by można szukać i co się może dziać z autem.
Jak przychodzę do auta i trochę postoi ono bezczynnie, to gdy go odpalę, wrzucam z P na D i skrzynia ustawia się w pozycji biegu nr 3 (jestem pewna, że fizycznie jest trójka, bo auto muli przy dodawaniu gazu i w ogóle nie ma zmian biegów do mniej więcej 40-50km, kiedy to zostaje wrzucona czwórka). Sytuacja taka ma miejsce nawet gdy silnik jest rozgrzany do 90st., wystarczy zostawić auto na kilkanaście minut.
Jak już przejadę kilka kilometrów to wszystko wraca do normy i znów dostępne są wszystkie biegi 1-6.
Najgorsze jest teraz dojeżdżanie do skrzyżowań, gdzie są podjazdy pod górkę, bo muszę dawać bardzo dużo gazu, żeby moja A8-ka się wtoczyła pod tą górkę.
Próbowałam ręcznej zmiany biegów tiptronikiem, ale dopóki wszystko się nie unormuje samo podczas jazdy, to mogę zmieniać biegi tylko w zakresie 3-6, niżej się nie da.
Co do działania samej skrzyni, to skrzynia chodzi cichutko, nic nie szarpie (nawet na zimnej skrzyni), biegi zmieniają się płynnie, jedynie poprzez dźwięki słychać zmiany biegów tzn. słychać kiedy następuje zmiana biegu.
Olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany, auto ma przejechane 320 000km (przebieg pewny w 100%), zero jakichkolwiek wycieków, pod spodem wszystko suchutkie.
Jak przychodzę do auta i trochę postoi ono bezczynnie, to gdy go odpalę, wrzucam z P na D i skrzynia ustawia się w pozycji biegu nr 3 (jestem pewna, że fizycznie jest trójka, bo auto muli przy dodawaniu gazu i w ogóle nie ma zmian biegów do mniej więcej 40-50km, kiedy to zostaje wrzucona czwórka). Sytuacja taka ma miejsce nawet gdy silnik jest rozgrzany do 90st., wystarczy zostawić auto na kilkanaście minut.
Jak już przejadę kilka kilometrów to wszystko wraca do normy i znów dostępne są wszystkie biegi 1-6.
Najgorsze jest teraz dojeżdżanie do skrzyżowań, gdzie są podjazdy pod górkę, bo muszę dawać bardzo dużo gazu, żeby moja A8-ka się wtoczyła pod tą górkę.
Próbowałam ręcznej zmiany biegów tiptronikiem, ale dopóki wszystko się nie unormuje samo podczas jazdy, to mogę zmieniać biegi tylko w zakresie 3-6, niżej się nie da.
Co do działania samej skrzyni, to skrzynia chodzi cichutko, nic nie szarpie (nawet na zimnej skrzyni), biegi zmieniają się płynnie, jedynie poprzez dźwięki słychać zmiany biegów tzn. słychać kiedy następuje zmiana biegu.
Olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany, auto ma przejechane 320 000km (przebieg pewny w 100%), zero jakichkolwiek wycieków, pod spodem wszystko suchutkie.
Temat był juz omawiany(problemy podobne) ale ze względu że masz jakąś awarie pozostawimy go niech żyje.
Pierwsze co to podepnij kompa bo wygląda na to że masz skrzynie w trybie awaryjnym (zapięta trójka)
Drugie to radzę nie jeździć tak ponieważ ruszanie z 3 dowali ci inne podzespoły skrzyni tym bardziej jak cisniesz pod górkę.
Jesli diagnostyka elektryki nie podpowie nic ciekawego bedzie cię czekała niestety grubsza sprawa z diagnostyka skrzyni w jkimś porządnym serwisie ASB.
Zasadnicze pytanie w takich przypadkach to czy był wymieniany olej w skrzyni?
Pierwsze co to podepnij kompa bo wygląda na to że masz skrzynie w trybie awaryjnym (zapięta trójka)
Drugie to radzę nie jeździć tak ponieważ ruszanie z 3 dowali ci inne podzespoły skrzyni tym bardziej jak cisniesz pod górkę.
Jesli diagnostyka elektryki nie podpowie nic ciekawego bedzie cię czekała niestety grubsza sprawa z diagnostyka skrzyni w jkimś porządnym serwisie ASB.
Zasadnicze pytanie w takich przypadkach to czy był wymieniany olej w skrzyni?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
DziękujeApophis pisze:Temat był juz omawiany(problemy podobne) ale ze względu że masz jakąś awarie pozostawimy go niech żyje.

Auto ma 320 000km i poprzedni właściciel nie wymieniał nigdy oleju, bo jak zaznaczył, w ASO kategorycznie tego zabraniali, a on stosował się do wytycznych z ASO.Apophis pisze:Zasadnicze pytanie w takich przypadkach to czy był wymieniany olej w skrzyni?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
Wydaje mi sie , że z tym uwaleniem skrzyni to nie tak do końca. Znam kilku fachowców którzy kategorycznie zabraniają wymiany oleju w skrzyni bo może po wymianie paść po kilku tysiącach. Jedynie dopuszczaja wymianę dynamiczną choć i tak twierdzą,że nie jest to dobre dla skrzyni. Zresztą to samo mi tu pisały osoby na forum.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No nie jestem pewien tego. Ale każdy ma swoje zdanie, nie będę się klucil. Ja uważam ze całkowitą wymiana zabija skrzynie i co najwyżej robilbym dynamiczne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wałkowaliśmy to już sporo więc wróć do tamtych tematów.
Dynamiczna wymiana polega na całkowitej podmianie oleju na pracującym układzie na podnosniku. Niestety bez normalnej jazdy i tak nie osiągniemy tego celu więc całą ta procedura mija się z celem.
Statyczna wymiana polecana i sam osobiście tez uwazam tylko to polega na podmiance tylko tego co zleci nam z miski i 3 takie podmienią w zasadzie cały olej lepiej jak jedna dynamiczna.
No i kwestia wymian...skrzynia jest elementem pracującym pod sporym obciązeniem i tez w temperaturze więc olej nalezy najnormalniej w świecie wymieniać bo się zużywa. Należy!
Fakt że one sie potrafia zepsuć po pierwszej wymianie po wielkim juz przebiegu sugeruje tylko to że trzymała sie ona w zasadzie tylko na własnych opiłkach i tej zupie ktora już jest wspomnieniem oleju. Taka skrzynia choć pozornie pracuje do pewnego czasu normalnie jest już w stanie agonii i albo świeży olej wypłucze ten syfek albo zmiana stylu jazdy ją dobije albo sama z siebie juz padnie.
Grzeczny pan kupuje w salonie automata i se jeździ 200,300,400tyś olewa serwisy olejowe albo trzyma się durnych wytycznych LL czy braku wymian.
Potem sprzedaje to młodemu bo już auto staniało a młody pociśnie i ma zonka.
Tak w skrócie.
Dynamiczna wymiana polega na całkowitej podmianie oleju na pracującym układzie na podnosniku. Niestety bez normalnej jazdy i tak nie osiągniemy tego celu więc całą ta procedura mija się z celem.
Statyczna wymiana polecana i sam osobiście tez uwazam tylko to polega na podmiance tylko tego co zleci nam z miski i 3 takie podmienią w zasadzie cały olej lepiej jak jedna dynamiczna.
No i kwestia wymian...skrzynia jest elementem pracującym pod sporym obciązeniem i tez w temperaturze więc olej nalezy najnormalniej w świecie wymieniać bo się zużywa. Należy!
Fakt że one sie potrafia zepsuć po pierwszej wymianie po wielkim juz przebiegu sugeruje tylko to że trzymała sie ona w zasadzie tylko na własnych opiłkach i tej zupie ktora już jest wspomnieniem oleju. Taka skrzynia choć pozornie pracuje do pewnego czasu normalnie jest już w stanie agonii i albo świeży olej wypłucze ten syfek albo zmiana stylu jazdy ją dobije albo sama z siebie juz padnie.
Grzeczny pan kupuje w salonie automata i se jeździ 200,300,400tyś olewa serwisy olejowe albo trzyma się durnych wytycznych LL czy braku wymian.
Potem sprzedaje to młodemu bo już auto staniało a młody pociśnie i ma zonka.
Tak w skrócie.
napisała ze zmienia biegi co na multitronicu byłoby niemożliwe.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
Z tego co mi wiadomo, to chyba od 2005 roku multi ma 7 biegów, a tip ma 6, ja mam auto z 2008 roku i 6 biegów więc na 100% jest to tip, do końca tygodnia postaram się odczytać błędy i wkleję tutaj tą listę, może akurat ktoś z was coś wychwyci i może się okażę, że np. jakaś usterka elektryczna to jest, choć jak tak poczytałam o tych skrzyniach, to spodziewam się najgorszego.karol208 pisze:w multi są takie wirtualne biegi (pozycja + i -) jest jeszcze pod pozycją D tryb Sdrago_o pisze:napisała ze zmienia biegi co na multitronicu byłoby niemożliwe.
Przykład w A4
DODANO:
Nie jestem pewna, czy wolno mi tak post pod moim postem napisać, i jeśli nie, to przepraszam i proszę któregoś z szanownych administratorów o połączenie tych dwóch postów.
Przecie nikt nie krzyczy

Pozdrawiam ernesto
Skrzynia naprawiona, przyczyną nie była awaria skrzyni, tylko jakaś usterka w elektryce, skrzynia otrzymywała błędy sygnał z silnika (tak, to zrozumiałam, jak mi mechanik tłumaczył), nr błędu to był 049408, skasowano mi ten błąd i już ponad 2 tyg. jeżdżę i ani razu błąd się nie pojawił, skrzynia ładnie startuje z jedyneczki i płynnie zmienia biegi, także w ogóle prawie nie czuć przełożeń. A błąd mógł się pojawić, bo zamontowałam sobie kamerkę nagrywającą (dla własnego bezpieczeństwa, choć mam nadzieję, że nigdy mi się w życiu nie przyda) i wpięłam ją na stałe do obwodu samochodu, jest podpięta do lampek pod sufitem (tzn. zrobił to elektryk z serwisu aso vw/audi). I tą kamerkę jakoś tak właśnie zamontowałam zaraz przed tym, jak zaczęły się problemy ze skrzynią.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 10:21 przez karokarolinka, łącznie zmieniany 1 raz.