Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 12 lut 2015, 11:36

Witam ponownie.

Byłem u gazownika i pojeździliśmy trochę z podpiętym komputerem LPG pod laptopa i zaczęliśmy eksperymentować z odłączaniem pojedyńczych cylindrów od instalacji LPG. Okazało się że przy konfiguracji 1 i 2 cyl na benzynie a reszta na gazie jest bardzo znacząca różnica. Praktycznie nie szarpie ( no może troszeczkę). Wychodzi na to że chyba wtryskiwacze są do wymiany.
Dzisiaj ma podmienić jeszcze sterownik LPG na inny i zobaczymy czy będzie poprawa, jak nie to będzie podmieniał wtryskiwacze.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 14 lut 2015, 23:30

No i chyba się problem rozwiązuje. Wymieniliśmy wszystkie wtryskiwacze LPG na nowe i o mniejszej średnicy dyszy. Przejechałem jakieś 200 km i jest prawie dobrze. Tzn Samochód juz nie szarpie, czasami na bardzo niskich obrotach tak czknie ale myślę że może to być wina świec. Mam teraz założone zwyłe BOSHe jednoelektrodowe za 12 zł/sszt. Myślę wymienić świece na platynowoirydowe co myślicie o tych BOSCH: HR 6 KI 332 S ? Ktoś ma i może coś o nich powiedzieć?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lut 2015, 07:32

jakie wtryski lpg ?
rozmiar dysz i jakie ciśnienie ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 15 lut 2015, 09:38

zaba113 pisze:Myślę wymienić świece na platynowoirydowe co myślicie o tych BOSCH: HR 6 KI 332 S ? Ktoś ma i może coś o nich powiedzieć?
Mam te świeczki, po zmianie nie występuję zjawisko chwilowego zaniku zapłonu na wolnych obrotach.
Wcześniej występowało takie zjawisko jakby na 1 sek ktoś wyłaczył 1 cylinder.

Fakt że na te świece trzeba trochę grosza wyłożyć.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 16 lut 2015, 09:21

Wtryskiwacze miałem Hana ale nie wiem jaki model i średnica dysz. Teraz mam inne hany z mniejszą średnicą, ale tez nie wiem jaką.

Świece kupiłem jednak Denso IT20 Irydowe ze średnicą elektrody 0,4 mm, podobno lepsze i trwalsze od platynówek o których wcześniej pisałem. Jak przyjdą to dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 lut 2015, 13:55

zaba113 pisze:Wtryskiwacze miałem Hana ale nie wiem jaki model i średnica dysz. Teraz mam inne hany z mniejszą średnicą, ale tez nie wiem jaką.
Hana nie ma dysz jest tam kolorystyka wtrysku odpowiadająca wydajności wtrysku.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 lut 2015, 16:35

ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 lut 2015, 17:54

pepi pisze:ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona
To weź je rozwierć.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 25 lut 2015, 12:44

karol208 pisze:
pepi pisze:ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona
To weź je rozwierć.
Nic nie będę rozwiercał. Niech się gazownik martwi - instalacja jest jeszcze na gwarancji.

Wydaje mi się że nałożyły sie chyba dwie usterki.
Obydwie związane z szarpaniem silnika.
Duże szarpanie spowodowane zalewającymi lub wieszającymi się wtryskiwaczami LPG - tego już nie ma.

Skończyło się wraz z wymianą wtryskiwaczy.

Druga usterka objawaiająca się też poszarpywaniem bardzo lekkim i tylko czasami i wydaje mi sie że słabszą mocą silnika.

Bywają dni kiedy silnik idelanie równo chodzi i ma wyczuwalnie większą moc. Zazwyczaj kiedy jest duża wilgotność powietrza.

Założyłem dodatkowa masę silnika i nowe świece zapłonowe, te o których pisałem wcześniej i dalej to jest.
Zastanawiam sie nad ponowną podmianą modułów zapłonowych. Wtedy jak podmieniałem lały wtryski LPG i szarpał mocno, ale silnik chodził równo i miał większą moc.

Ma ktoś może jakiś sposób na sprawdzenie modułów zapłonowych za pomocą multimetru?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lut 2015, 14:34

karol208 pisze:To weź je rozwierć.
-żarcik oczywiście co najwyżej można zdławić taka budowa wtryskiwacza
cewki obacz :)

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 25 lut 2015, 20:40

Jest jakiś sposób żeby sprawdzić cewki multimetrem?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 25 lut 2015, 22:12

zaba113 pisze:Jest jakiś sposób żeby sprawdzić cewki multimetrem?
Dobrze sprawdzić to tylko oscyloskop.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 08 kwie 2015, 09:41

Odgrzewam temat.
Zmeniłem moduły na nowe, cewki wszystkie na nowe beru i ...
szarpie dalej :(
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Może czujniki halla?

ernesto

Post autor: ernesto » 08 kwie 2015, 15:30

zaba113 pisze:Odgrzewam temat.
Zmeniłem moduły na nowe, cewki wszystkie na nowe beru i ...
szarpie dalej
A po co ?
Kto Ci podsunął taki pomysł. Jeszcze nie spotkałem się by nagle padły wszystkie cewki i moduły na raz.
zaba113 pisze:
ernesto pisze:zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.

Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.
Jutro podepnę pod kompa i jeżeli będą jakieś błędy to je wkleję, ale zazwyczaj nie było.
To było 22-go stycznia

Idziesz kolego ścieżką która prowadzi Cię do celu ale każdy z kolegów woła Cię na kielicha. Wypiłeś już tak wiele że gubisz się i nie wiesz na czym stoisz.

Podepnij w końcu tego kompa czytaj błędy, bo sposobem który idzie już od trzech stron możesz pół auta wymienić.

Gość

Post autor: Gość » 08 kwie 2015, 20:50

Zczytaj błedy sprawdź korekty i daj tu znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl