![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Gdzie podłączyć wodę do reduktora?
raftor, a gdzie masz podłączone przewody wodne pod nagrzewnicę??
U mnie jest to podłączone szeregowo w przewód za lewą głowica poniżej foto:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
U mnie jest to podłączone szeregowo w przewód za lewą głowica poniżej foto:
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
W życiu to nie będzie chodzić prawidłowo.
LPG nie może być podłączony w zbiornik wyrównawczy.
Ponieważ on jest tylko zabezpieczeniem.
Nie rozgrzeje się płyn w nim tak jak w peszcie układu małego obiegu.
Niech ktoś wklei tu układ chłodzenia 4.2 MPI to Ci wytłumaczę.
Jutro też pokaże Ci dlaczego nie powinno się podpinać w taki sposób reduktora.
To że płyn przelewa się przez zbiorniczek nie znaczy to że temperatura w nim jest taka sama jak np w nagrzewnicy która jest w małym obiegu.
Ma być równolegle do nagrzewnicy koniec i kropka. A ten co tak podłączył to jest za przeproszeniem idiotą. Skoro nie chciało mu się grzebać, dłubać kombinować to mógł się nie brać w ogóle za tą robotę.
Już kiedyś robiłem test termostatu i co się okazuje że termika płynu który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym jest o wiele niższa niż ta co jest w nagrzewnicy.
Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest tylko pobierany dołem w momencie kiedy zostanie wyparty prze górę czyli przelew. A przelew jest na wielkim obiegu głównie.
Tu się kłania hydraulika nic innego.
Zapytaj się hydraulika co się będzie działo jeśli na zbiorniczku wyrównawczym zamontujesz grzejnik czy wymiennik. owszem zagrzeje się ale jak układ osiągnie temperaturę.
Termika idzie grawitacyjnie i wymuszona przez pompę ale to ma się dziać natychmiastowo.
A nie po pewnym czasie.
LPG nie może być podłączony w zbiornik wyrównawczy.
Ponieważ on jest tylko zabezpieczeniem.
Nie rozgrzeje się płyn w nim tak jak w peszcie układu małego obiegu.
Niech ktoś wklei tu układ chłodzenia 4.2 MPI to Ci wytłumaczę.
Jutro też pokaże Ci dlaczego nie powinno się podpinać w taki sposób reduktora.
To że płyn przelewa się przez zbiorniczek nie znaczy to że temperatura w nim jest taka sama jak np w nagrzewnicy która jest w małym obiegu.
Ma być równolegle do nagrzewnicy koniec i kropka. A ten co tak podłączył to jest za przeproszeniem idiotą. Skoro nie chciało mu się grzebać, dłubać kombinować to mógł się nie brać w ogóle za tą robotę.
Już kiedyś robiłem test termostatu i co się okazuje że termika płynu który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym jest o wiele niższa niż ta co jest w nagrzewnicy.
Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest tylko pobierany dołem w momencie kiedy zostanie wyparty prze górę czyli przelew. A przelew jest na wielkim obiegu głównie.
Tu się kłania hydraulika nic innego.
Zapytaj się hydraulika co się będzie działo jeśli na zbiorniczku wyrównawczym zamontujesz grzejnik czy wymiennik. owszem zagrzeje się ale jak układ osiągnie temperaturę.
Termika idzie grawitacyjnie i wymuszona przez pompę ale to ma się dziać natychmiastowo.
A nie po pewnym czasie.
Doskonale wiem o czym mówisz ernesto, sam rozgrzałem auto do 90st. i nagrzewnica była gorąca a płyn w zbiorniczku zimny, chcę się jutro do tego zabrać i przepiąć to na nagrzewnicę
Tutaj mam zdjęcie przewodów nagrzewnicy
![Obrazek]()
z prawej strony mamy odpowietrzniki i te przewody robią się po odpaleniu zaraz Ciepłe.
Pytanie czy mogę się wpiąć w nie od strony silnika ze względu na to że, reduktory mam w zderzaku ?? Ten zawór jest w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną pasażerska.
Tutaj mam zdjęcie przewodów nagrzewnicy
z prawej strony mamy odpowietrzniki i te przewody robią się po odpaleniu zaraz Ciepłe.
Pytanie czy mogę się wpiąć w nie od strony silnika ze względu na to że, reduktory mam w zderzaku ?? Ten zawór jest w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną pasażerska.
-akurat w tym wypadku jest ok i jesteś w wielkim błędzieernesto pisze:LPG nie może być podłączony w zbiornik wyrównawczy.
Jak miałem lpgtech i miałem spore jazdy to walczyłem ze wszystkim
To ten sam punkt co drugi przewód z nagrzewnicy -powrót
kolego xluqas, -nie możesz tak dać przetestowane ;(
i takie podłączenie to równoległe


jakby co to jak nie wywaliłem to mam schematy i opracowania
mogę wam udowodnić
jak ktoś nie wierzy

pepi, zgodzę się że powrót można dać do zbiorniczka ale nie szeregowe podpięcie powrotu jak kolega xluqas, rozrysował jak jest u niego. Powrót jest tylko powrotem i ma pozostać w małym obiegu. Zasilanie ma być bezpośrednie.
Ważne by podłączyć reduktor z głową by nie powstały dziwne zawirowania płynu w układzie. Dlatego schemat w rękę gdzie jest pięknie rozrysowany kierunek obiegu płynu w układzie i będzie dobrze.
Wyżej dałeś zdjęcie układu zasilania nagrzewnic.
Te podwójne rurki idą do nagrzewnic zasilanie i powrót prawa lewa nagrzewnica.
Te dwa przewody są główne zasilanie i powrót. Na nich masz odpowietrzniki.
W te dwa przewody wpinasz trójniki i od nich idziesz do reduktora. Kolejność jest nie istotna który idzie gdzie. Płyn ma biegać w reduktorze.
Za odpowietrznikiem wpinasz taki trójnik
I od nich dajesz przewody idące do reduktorów.
Jak będziesz kupował to bierz alu bo te plastikowe lubią pękać czasami
Ważne by podłączyć reduktor z głową by nie powstały dziwne zawirowania płynu w układzie. Dlatego schemat w rękę gdzie jest pięknie rozrysowany kierunek obiegu płynu w układzie i będzie dobrze.
Wyżej dałeś zdjęcie układu zasilania nagrzewnic.
Te podwójne rurki idą do nagrzewnic zasilanie i powrót prawa lewa nagrzewnica.
Te dwa przewody są główne zasilanie i powrót. Na nich masz odpowietrzniki.
W te dwa przewody wpinasz trójniki i od nich idziesz do reduktora. Kolejność jest nie istotna który idzie gdzie. Płyn ma biegać w reduktorze.
Za odpowietrznikiem wpinasz taki trójnik
I od nich dajesz przewody idące do reduktorów.
Jak będziesz kupował to bierz alu bo te plastikowe lubią pękać czasami
Dziś max jutro to przerobię, tj pisałem chyba wyżej miałem identycznie w S6 C5 wpięte w nagrzewnicę, auto pochodziło 5-10 min i ruszałem już na LPG.
Tu 10km przejechane i może się włączy.
Ostatnie pytanie czy długość przewodu wodnego do parowników ma znaczenie oraz czy mogę się wpiąć za tymi kolankami jak na zdjęciu zaznaczyłem ??
![Obrazek]()
A tak w ogóle to Dzięki za pomoc Koledzy
Tu 10km przejechane i może się włączy.
Ostatnie pytanie czy długość przewodu wodnego do parowników ma znaczenie oraz czy mogę się wpiąć za tymi kolankami jak na zdjęciu zaznaczyłem ??
A tak w ogóle to Dzięki za pomoc Koledzy

Spokojnie możesz się wpiąć w to miejsce. Na pewno zauważysz różnicę w szybszym przełączaniu na LPG.
Możesz jeszcze sprawdzić przy jakiej temperaturze przełącz Ci się na gaz. U mnie jest to 20 stopni np.
Możesz jeszcze sprawdzić przy jakiej temperaturze przełącz Ci się na gaz. U mnie jest to 20 stopni np.
Oczywiste bo kiedy ten płyn się zagrzeje to ho ho hoTu 10km przejechane i może się włączy.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 10:24 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak zapalę auto i po 2min mam już Ciepłe przewodu z nagrzewnicy, a przy tym co mam to tj. wyżej pisalem 10km i zima. Jadę po graty i biorę się do roboty
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6