Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 07 3.0TDI ] Temperatura plyny spada podczas jazdy

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

[D3 07 3.0TDI ] Temperatura plyny spada podczas jazdy

Post autor: nikoa4 » 15 lut 2015, 20:29

jak w temacie silnik 3.0 TDI ASB, podczas jazdy na autostradzie temperatura płynu spada, nawet do blisko 50 stopni. Podejrzewam termostat?
Jaki nr termostatu, czy tylko orginal?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2015, 22:26 przez nikoa4, łącznie zmieniany 1 raz.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 15 lut 2015, 20:33

OE VW – 059 121 111L

Numer oryginalu, zamienniki roznych firm takze kupisz bez problemu

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 15 lut 2015, 21:29

dzieki za nr,ale czy to na 100% termostat?

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 15 lut 2015, 21:50

No reki sobie uciac nie dam. Diagnostyka termostatu jest bardzo prosta wiec od tego zaczac.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 17 lut 2015, 23:25

No i termostat do wymiany,tylko czy jest 1 czy wiecej?

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 19 lut 2015, 13:29

Podobno sa 2 termostaty.1 z przodu silnika i 2 ?
od czego jest ten 2 termostat?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 lut 2015, 13:31

W 4.2 TDI jest 2 termostat od skrzyni biegów ale w MPI nie widziałem takowego..

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lut 2015, 09:38

Pierwszy jest do obiegu silnika a drugi to taka mała rureczka gdzieś przy wiązce wchodzącej do elektrozaworu zaworu od ogrzewania(u mnie w 4.0TDI, te silniki są bardzo podobne budowa raczej).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 20 lut 2015, 10:36

Ok wymienie najpierw ten od grzania silnik,tylko nie wiem czy spuscic caly plyn z ukladu?czg duzo plyny wyleci jak odkrece termostat?ma ktos jakis plan odpowietrzania ukladu?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lut 2015, 11:14

Silnik ma układ automatycznego odpowietrzenia. Na dole koło chłodnicy masz korek upustowy do płynu i jest do tam pełne duże wiadro ;) Trzeba upuścić prawie całość aby osuszyć termostat i go spokojnie zdemontować.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 20 lut 2015, 13:31

Ok dzieki za pomoc.zaczne dzialac,odpowietrznik znalazlem na rurce nad kolami od paska z przodu.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 20 lut 2015, 17:14

Termostat wymieniony,ten duzy.ale zdziwilem sie bo stary wcale nie byl otwarty,moze otwieral sie za szybko?ale plyn w zbiorniczku robil sie cieply a na blacie temp 50?nie wiem czy tak powinno byc?dodam ze mam dogrzewanie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lut 2015, 18:55

Może to wina czujnika temperatury? Są dwa. Jeden do zegarów i jeden do sterowania praca układu chłodzenia. Może ten do zegarów jest zły? U mnie termostat nie do domykał się, ale tez wcześniej otwierał więc miałem w trasie 70C temp silnika. W korkach rośnie tylko do 90C.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 20 lut 2015, 19:47

U mnie jak stoje nie przekracza 90,ale jak jechalem to nawet do blisko 50 spadala.nie no ale waz co wychodzi od termostatu to powinien byc cieply jak na blacie bedzie 90 tak?a w zbiorniczku z plynem zaczyna robic sie ciepla z jednej stromy,ale tem jezt gdzies okolo 50 tylko.nic musze przejechac sie po autostradzie i bedzie wiadomo.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2015, 00:25

Najlepiej zabrać się za to we dwie osoby. Jeden niech lekko żyłuje silnik i obserwuje rosnącą tem a drugi maca wąż od chłodnicy... Będzie ciepły ale w momencie jak nagle popłynie gorące to znaczy, że termostat się otworzył. Ten w środku zobaczy temperaturę. Na postoju osiąga i trzyma temperaturę bo może jest mu ciężej ją zbić. W trasie masa zimnego powietrza w momencie ostudza auto.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl