części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Nie kręci rozrusznik, przygasają kontrolki

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

[D2 99 4.2PB ] Nie kręci rozrusznik, przygasają kontrolki

Post autor: Dudkens » 07 mar 2015, 21:47

Witam serdecznie wszystkich na forum, zazwyczaj korzystam z szukajki, ale tym razem mam przyjemność z Wami porozmawiać:D
Autko stało dłuższy czas z powodu chłodniczki oleju, zrobiło się cieplej, więc ogarnąłem temat nie bez nerw (na podwórku):P Po paru dniach autko znów stało, było wilgotno odpaliło na jednej głowicy, tester, błąd czujnika wałka rozrządu, czyszczenie kostki, w krochę i zooooonk. Rozrusznik reaguje puknięciem jakby był zaklinowany i przygasa przy tym wszystko co się świeci. Potraktowałem rozrusznik udarem, bez skutecznie, masy, plusy odświeżone, co wy na to? Co mogę zrobić, czy to napewno rozrusznik?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 14:50 przez Dudkens, łącznie zmieniany 1 raz.
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 21:51

akumulator? albo juz rozrusznik do smieci...bedix lub szczotki do wyminany...koszta nie sa wielkie za regeneracje, a uzywek sie nie oplaca kupowac...
to nie jest zwykły napęd...to

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

Post autor: Dudkens » 07 mar 2015, 21:57

Akumulatory wkładałem różne, bo jest kilka aut w domu. I najbardziej się obawiam tego, że właśnie będę musiał wydobyć to ustrojstwo z auta, a podobnież nie jest to takie proste i do tego będę musiał wyciągać chłodniczkę oleju :/ Pytanie za 100pkt, czy jest jakaś możliwość ruszyć rozrusznikiem "na krótko" większym prądem? Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia :P
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 22:00

jest taka mozliwosc ..wystarczy sprawny akumulator i dwa kable, ale na aucie tego raczej nie sprawdzisz
Dudkens pisze:Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia :P
uwierz...umieraja :D
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 08 mar 2015, 08:00

Kostka stacyjki tez tak sie objawia.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 mar 2015, 09:28

Apophis pisze:Kostka stacyjki tez tak sie objawia.
Może być i kostka grosze kosztuje. Trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi do rozrusznika. Jeśli nie to obstawiał bym kostkę stacyjki.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 mar 2015, 10:18

Proponuje sprawdzić kabel połączenie które jest w okolicach prawego progu , z przodu . http://www.a8team.pl/d2-all-problem-z-r ... -vt696.htm .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

Post autor: Dudkens » 08 mar 2015, 14:08

Jednak to nie rozrusznik, z czystej ciekawości postanowiłem zakręcić silnikiem ręcznie kluczem i ku mojemu zdziwieniu występuje jakaś kolizja, nie mogę zrobić pełnego obrotu silnikiem, al w pewnym momencie towarzyszy również szuranie łańcuszka w okolicach miski olejowej:/ O co kaman? Tak jak pisałem wcześniej auto chodziło lux po kilkudniowym postoju odpaliło na jednej głowicy, a następnie takie kwiatki? Czyżby to słynne napinacze/nastawniki kucały???
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

ernesto

Post autor: ernesto » 08 mar 2015, 19:53

Silnik jest zblokowany najprawdopodobniej. Przyczyn może być wiele, zerwany łańcuch, zerwany pasek.
Rozbieraj i zobacz co się dzieje.

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

Post autor: Dudkens » 08 mar 2015, 22:22

Obudowy od rozrządu miałem zdjęte ponieważ przy okazji robót z chłodniczką zdemontowałem większość nazwijmy je ozdobnikami w celu umycia, żeby było tak jak pewnie większość z nas lubi:p Nie jestem zwolennikiem mycia kwasem i myjką całości przynajmniej przy swoim aucie :D Na pierwszy rzut oka wyglądało wszystko ok, ale po zdjęciu czapek wyszło na to, że jedna głowica jest przestawiona i to sporo. Czy jest możliwa taka opcja? Nastawniki wyglądają dobrze, ślizgi całe, nieraz zdarzało się klekotanie po dłuższym postoju, ale czytając inne przypadki na forum nic strasznego, łańcuchy napięte jak baranie jaja. Czy na kołach są jakieś kliny które mogły zostać obcięte i przesunęło się koło bo moja wiedza już tu nie sięga i nie chcę rozbierać "na pałę". Rozrząd wymieniałem sam osobiście trochę ponad 5tys. km. Nie zdążyłem już poskładać, bo zbrakło mi słońca.
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 08 mar 2015, 23:16

Koła sa na stożkach, dokręca się je srubami, prawdopodobnie za słabo dokreciłes i obróciło kołem

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

Post autor: Dudkens » 08 mar 2015, 23:28

To muszę jutro sprawdzić, bo do wymiany nie zdejmowałem kół, aczkolwiek początkowo chciałem obrócić silnikiem dziś śrubą od koła na wałku, bo tak mi było wygodniej i śruba dokręciła się o około pół obrotu i przeniosłem się na wał dla bezpieczeństwa:D Czyli wstępnie rozłożę to do zera i poskładam jak książka pisze. Jaki jest moment dokręcenia kół na wałkach. Czy jeżeli obracam wałkami bez nienaturalnych oporów, mogę przypuszczać iż zawory nie są warte tyle ile ważą i jest tam raczej ok?
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 08 mar 2015, 23:41

55NM

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 mar 2015, 07:27

tylko jak była kolizja
to taniej jest motor zmienić

ernesto

Post autor: ernesto » 09 mar 2015, 07:58

Jeśli kolizja stała się podczas rozruchu to jest szansa że nie ma wielkich uszkodzeń.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl