części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować

Motostacja

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować

Post autor: Motostacja » 17 lut 2015, 19:35

Witam mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w a8 d3 4.2 mpi

pytam pro forma z ciekawości

czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?

czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować?

ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?

Pozdrawiam

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 19 lut 2015, 07:26

Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.

Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem) jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 19 lut 2015, 11:06

Ja zadalem to pytanie bo u mnie w toruniu za sama wymiane skrzyni chca 350 zl 0.0 z olejem filtrem i skrzynia po mojej stronie

Nie wydaje mi sie ze trzeba silnik spuszczac bo to masa roboty by byla

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Re: Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować

Post autor: pebo » 20 lut 2015, 23:12

raftor pisze:(...) czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?
Nie, silnik się podwiesza.
raftor pisze:(...) czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować
Ważna jest i sama skrzynia (czyli oznaczenie kodowe - możesz mieć skrzynię np. GCF, GNU, GQF) oraz sterownik elektroniczny tzw. mechatronik. Jeśli którykolwiek z elementów jest wymieniany to trzeba sprawdzić kodowanie. Ogólnie po każdym zabiegu z A8 warto podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić błędy.
raftor pisze:(...) ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?
Ile zakładów tyle cen - na pewno jest na forum - patrz szukajka.
raftor pisze:Pozdrawiam
Też pozdrawiam.
hektor pisze:Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.
Nie trzeba wyjmować sanek.
hektor pisze:Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem)
Jeśli wymieniają cokolwiek w skrzyni to standardem powinna być diagnostyka sterowników.
hektor pisze: jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?
Raczej rzadko ucieka olej ze skrzyni, ale jeśli już, to koniecznie uzupełnij, a przy okazji zlikwiduj wyciek. Bywa, że wyciek oleju silnikowego i skrzyniowego jest trudny na pierwszy rzut oka do rozróżnienia (zwłaszcza dla silników benzynowych). No i zastanawia mnie to resetowanie wartości wyuczonych - jaki masz typ skrzyni? Czy jest możliwe jej resetowanie?
Bądź dobry jak chleb.

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 23 lut 2015, 17:11

Skrzynie mam GQF czytałem na forum, że warto zrobić reset tych wartości wyuczonych, mam dostęp do VAGa ale nie wiem jak ten reset wartości zrobić. W piątek jadę wyjmować konwerter.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 lut 2015, 20:47

No to właśnie w GQF nie zrobisz resetu, po prostu trzeba jeździć i douczać skrzynię prawidłowej pracy. Już to przerabialiśmy na forum.
Bądź dobry jak chleb.

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 11 mar 2015, 08:34

Wyjmowałem skrzynię w 2003 rok 4.2 quattro trzeba:

Podwiesić silnik i delikatnie opuścić odkręcić sanki zawieszenia (bez tego nie ma szans dostać się do śrub górnych połączenia skrzyni z silnikiem) odkręcić wydech przynajmniej z jednej strony, najlepiej zdemontować wał i trochę męczarni skrzynię mamy wyjętą.

Najważniejsze pamiętać aby zdjąć rozrusznik i odkręcić konwerter od koła silnika bo inaczej skrzynia nie wyjdzie w wersji quattro.

Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 mar 2015, 13:14

hektor pisze:Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)
Napisz coś więcej bo miałem do nich oddać konwerter do regeneracji..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 11 mar 2015, 21:56

Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?
Bądź dobry jak chleb.

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 12 mar 2015, 14:51

Po regeneracji na zimnym ustało falowanie obrotów na wyższych biegach ale teraz (tego wcześniej nie było) mam falowanie na 5,6 biegu na ciepłym oleju i dodatkowo wpada coś w wibracje. Gość od ASB mówi, że to konwerter w środę zakładam inny (nie stać mnie kilka razy płacić po 800zł za wymianę i rozciągać to w czasie czekać kilka dni aż odeślą i znowu będzie coś nie tak).

Dam znać za tydzień jak założę nowy konwerter (koszt 2tyś zł) czy jest ok jeśli będzie dobrze będę się domagał zwrotu poniesionych przez złą regenerację kosztów. Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina, Pan wyjmie sprzęgło wyśle do nas to sprawdzimy (czyli co kilka razy mam wyjmować i płacić po 800zł i może kiedyś uda się je zrobić tak żeby działało jak należy). Trochę to przesada i naciąganie mnie na duże koszta przerastające znacznie koszt regeneracji w sumie wyszło by mi w tej kasie nowe sprzęgło gdzie gość od ASB od razu mówił, że z regeneracją zawsze są jakieś problemy a jak zakładał nowe to zawsze wszystko było ok.

ernesto

Post autor: ernesto » 12 mar 2015, 15:53

Ale przecież w midparts nikt by nie popełnił błędu. Ta firma ma nie skazitelną renomę. <niewiem>

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 12 mar 2015, 19:49

Po tym jak działa to sprzęgło póki co nic dobrego powiedzieć nie mogę. Dam znać jak się sytuacja zakończy jutro jadę odstawić samochód musi odczekać parę dni w kolejce u gościa od ASB

Motostacja

Post autor: Motostacja » 13 mar 2015, 10:07

hektor pisze:Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina
taa juz o tym pisałem ogólnie takie gwarancje to kupa

ja midparts bym nie polecił byłem u nich sprawdzić stan oleju to nawet nie podłączyli auta pod kompa :)
Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?
a czy lock-up nie jest własnie w konwerterze?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 mar 2015, 21:53

Lock-up jest w konwerterze, ale przyczyna może być natury elektrycznej lub sterowania.
Bądź dobry jak chleb.

hektor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2014, 10:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hektor » 14 mar 2015, 09:51

Gość z DecAutomat (robiłem u niego już kiedyś 2 samochody i byłem mega zadowolony) aby wsiadł i się uśmiechnął, że to właśnie jest regeneracja. A ostrzegał mnie, żeby nie robić regeneracji. Lockup zwalony w konwerterze na 100% zapina, rozpina głupieje.

Diagnoza konwerter do wymiany i nie zamierzam go kolejny raz wysyłać do midparts bo wyjęcie i włożenie słono kosztuje. Pan stwierdził, że załatwi nowe sprzęgło sachs za 1700-1800zł (czytaj regenerowane przez sachs) i na 100% będzie dobrze.

Gość konkretny nie zawiodłem się na nim ani razu więc mu wierzę, co będzie dam znać za kilka dni jak odbiorę auto po wymianie konwertera.

No i dam znać co na to midparts bo przez nich straciłem 1100zł za regeneracje i 800zł za wymianę (+ 100zł na zalanie konwertera nowym olejem bo ze starego nie zlewałem mimo, że był wymieniany), którą trzeba teraz powtórzyć czyli jestem przez nich 2tysiące w plecy a robotę trzeba robić od nowa.

Ta gwarancja to naciąganie ludzi moim zdaniem wydaje się, że skoro dają tyle gwarancji to robią lepiej niż inni a to chyba tylko wabik marketingowy.


EDIT 19.03.2015
Nowy konwerter założony śmiga aż miło. Na zimnym/ciepłym wszystko chodzi elegancko nie ma żadnego falowania obrotów ani wpadania w wibrację tak więc regeneracja to lipa.

Odsyłam go jutro do midparts zobaczymy jak się zachowają normalnie (dogadamy się jakoś) czy skończy się sądem starciłem 2tys i kupę czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl