![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Uderzenie i szarpanie skrzyni.
[D2 97 4.2PB/LPG ] Uderzenie i szarpanie skrzyni.
Witam.
Koledzy, borykam się z problemem skrzyni już od ponad roku przez co auto stoi nie jeżdżone.
Przy zmianie z P na R czuć mocne uderzenie całą budą, tak samo się dzieje przy zmianie na D. Do tego dochodzą szarpania skrzyni dość odczuwalne przy zmianach przełożeń z 3 na 4 i z 4 na 5 oraz przy redukcji na powyższych biegach a na dodatek zauważyłem iż przy zmianie z 3 na 2 czuć też mocne uderzenie. Skrzynia to 5hp24 DTD. Najśmieszniejsze jest to, że ponad rok temu regenerowałem skrzynie i wtedy objawy te się pojawiły z tym, że uszkodzony był jeszcze konwerter. Udało mi się dorwać taką samą skrzynie wraz z konwerterem oraz sterownikiem skrzyni (nie jestem pewien czy to ten właściwy - obok komputera pod maską, po prawej stronie od pasażera.) Po wymianie skrzyni uderzenie jakie były takie pozostały z tym, że na starej skrzyni uderzenie z P na R i D następowało po ok.1-2s wtedy gdy bieg się załączył a po wymianie skrzyni bieg wskakuje natychmiast a co za tym idzie, uderzenie czuć odrazu. Wymieniałem już olej, wał napędowy, pół osie wraz z przegubami i dalej nic. W pobliżu mnie, nie ma żadnej naprawy ASB, a wydawać kolejne tysiące na walkę z tym autem mi brzydnie. Szarpania wydają się nasilać na gazie, na benzynie nie jest to aż tak mocno odczuwalne.
Czy ktoś już walczył z podobnym problemem? Starą skrzynie mam cały czas w garażu jest sprawna, a obecna skrzynia była naprawiana przez właściciela miesiąc przed wypadkiem po którym ją kupiłem.
Koledzy, borykam się z problemem skrzyni już od ponad roku przez co auto stoi nie jeżdżone.
Przy zmianie z P na R czuć mocne uderzenie całą budą, tak samo się dzieje przy zmianie na D. Do tego dochodzą szarpania skrzyni dość odczuwalne przy zmianach przełożeń z 3 na 4 i z 4 na 5 oraz przy redukcji na powyższych biegach a na dodatek zauważyłem iż przy zmianie z 3 na 2 czuć też mocne uderzenie. Skrzynia to 5hp24 DTD. Najśmieszniejsze jest to, że ponad rok temu regenerowałem skrzynie i wtedy objawy te się pojawiły z tym, że uszkodzony był jeszcze konwerter. Udało mi się dorwać taką samą skrzynie wraz z konwerterem oraz sterownikiem skrzyni (nie jestem pewien czy to ten właściwy - obok komputera pod maską, po prawej stronie od pasażera.) Po wymianie skrzyni uderzenie jakie były takie pozostały z tym, że na starej skrzyni uderzenie z P na R i D następowało po ok.1-2s wtedy gdy bieg się załączył a po wymianie skrzyni bieg wskakuje natychmiast a co za tym idzie, uderzenie czuć odrazu. Wymieniałem już olej, wał napędowy, pół osie wraz z przegubami i dalej nic. W pobliżu mnie, nie ma żadnej naprawy ASB, a wydawać kolejne tysiące na walkę z tym autem mi brzydnie. Szarpania wydają się nasilać na gazie, na benzynie nie jest to aż tak mocno odczuwalne.
Czy ktoś już walczył z podobnym problemem? Starą skrzynie mam cały czas w garażu jest sprawna, a obecna skrzynia była naprawiana przez właściciela miesiąc przed wypadkiem po którym ją kupiłem.
bledy skrzyni to ,,Uszkodzony konwerter" tylko Ten jeden pokazuje.Po skasowaniu przez dluzszy czas, zaden sie nie pojawia. Dzisiaj odpale vaga i zobacze co silnik pokaze. Dodam, że podczas jazdy też czuć mocne uderzenie po wciśnięciu gazu takie samo, jak pry wrzucaniu biegów, może to być jakaś z poduszek ?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Poduchy raczej nie . Ja tez mam leciutkie puknięcie jak wbijam R ,w starej skrzyni tez tak miałem ale pukanie w trakcie zmiany biegów to sprawa skrzyni . Sam konwerter swą upadłość objawia zazwyczaj inaczej ale warto by było sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowany chodzi o przykręcenie .A tak z ciekawości - silnik pracuje prawidłowo ? Wiem że 95 a 2008 to przepaść ale pewne rzeczy są oczywiste .
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Tak, pukania są najmocniejsze na tych biegach aż strach dodawać gazu, na wyższych nie są aż tak odczuwalne. W sumie poduszek jeszcze nie sprawdzałem, ale obawiałem się właśnie ich. Przed wymiana wole pierw spytać na forum które już nieraz uratowało mi tyłekernesto pisze:Przejedź się autem i przejdź na TIPa. Zblokuj auto na 1 lub na 2 biegu. I spróbuj podczaj powolnej jazdy dodawać lub ujmować gazu. Jesli poczujesz uderzenia lub podrywanie silnika to najprawdopodobniej poduchy pozrywane.
Co następnie sprawdź przepływkę i szczelność dolotu, odmy, tuleje sanek.


- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Już kiedyś myślalem nad tym. Obecnie zamontowany mam stożek i chciałem przeczucić się na standardowy dolot, zakupilem całą puchę, nawet filtr już zamontowałem, aż pewnego pięknego dnia gdy chciałem to wymienić, okazało się, że przez instalacje gazową nie ma szans tego umieścicernesto pisze:Lewe powietrze. U mnie było to samo.
